dålig 3dMark2001-prestanda med x800pro?

Permalänk
Medlem

dålig 3dMark2001-prestanda med x800pro?

Jag får 7000 poäng i 3dMark2001SE med mitt nya Asus x800pro vivo. Jag fick 16000 poäng med mitt gamla 9800pro..

Jag får 9000 poäng i 3dMark03, helt normalt alltså.

Problemet är att alla gamla spel hackar! Jag får 40-50 fps i unreal tournament, mot 100fps konstant med 9800pro. Det enda spel jag provat som ger bättre prestanda är Battlefield vietnam.

Jag har en xp2800 @ 2200MHz 200FSB, 1Gb DDR400, nForce2 moderkort. Senaste chipsetdrivrutiner, catalyst, directX osv..

Jag har kollat klockfrekvensena på grafikkortet med atitool, det är normalt. Jag kan överklocka till 575/600, men det gör bara marginell skillnad.

Några förslag?

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Avinstallerat drivrutiner mad Driver Cleaner? Gör det, mycket smidigt och effektivt.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

var hittar jag det?

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk

låter som drivrutinerna ja. Hmm.. i värsta fall.. formatera om!

Visa signatur

Intel i5 2500K @ 4,5GHz | MSI P67 GD55 | Silverstone Fortress II | Silver Power 750 W | Corsair Vengeance 8GB CL9 | Intel SSD 510 Series 120GB | Noctua NH-U12P SE2 | Gainward GeForce GTX 570 | WD Caviar Black 2 TB | WD Caviar Green 2 TB | Logitech Wireless Gaming Headset G930 | Logitech G400 Gaming Mouse | Logitech Illuminated Keyboard | Dell U2711 @ 2560x1440

Permalänk
Medlem

nu har jag tagit bort allt ati-grejs med driver cleaner och installerat om catalyst, fortfarande samma sak

jag får väl installera om windows då.. trist att jag har SATA-disk och ingen diskettenhet bara.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk

Drivercleaner!! kör då oxo cabcleaner-funktionen. om negativt installera om windows , måste vara de gamla rutinerna som spökar!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
nu har jag tagit bort allt ati-grejs med driver cleaner och installerat om catalyst, fortfarande samma sak

jag får väl installera om windows då.. trist att jag har SATA-disk och ingen diskettenhet bara.

integrera dina SATA-drivisar med nlite (http://nuhi.msfn.org/).
Tvivlar på att drivrutinerna skulle spöka dock, eftersom Catalyst gäller för alla ATi-kort. Du har inte FSAA eller så igång?
Hur är det med din AGP-acceleration? kika i dxdiag alt. smartgart.

Permalänk
Medlem

Efter en ominstallation fick jag 17000 poäng, vilket jag nog får vara nöjd med. Alla spel jag testat flyter fint.

Jag vill tacka Ibis, för tipset om att lägga in satadrivrutinerna i installationsprogrammet. Nu slapp jag skaffa floppy!

Visa signatur

detta är min nya sign!