Permalänk
Medlem

zalman's passiva chassie väger ju en heldel och utan fläktar blir det ju tyst

Visa signatur

__________________
|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem

vet inte vad mitt väger med all skit jag har mekat in har det billiga "acp" chassit som fanns för ett litet tag sedan

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appe
notera: om du sätter en fläkt i din chassidörr låter inte den mindre om chassit väger 10 eller 100kg, då dörren är fristående (och antagligen inte väger lika mycket som resten av chassit)

samma gäller diskar, se först och främst till att stadga allting till varandra, sedan kan du börja oroa dig för vikten och ljudstyrkans minskning pga den.

samtidigt så tvivlar jag på att du får mindre vibrationer med tyngre chassin, eftersom plast mot plast, låter mindre än stål mot stål i samma vibration.

Edit: det går att använda koner/spikes, avsedda för högalare till PCn för att slippa få ner vibrationerna i golvet och skapa missljud med omgivningen. Det känns lite overkill, men just för att få bort de mest otrevliga ljuden, så kanske det hjälper.

de här konerna finns på:HIFI-klubben

http://www.hifiklubben.com/image/prod/DALICONEGO_1_b.jpg

Varför köpa dom där för 398kr, när dom finns på biltema för typ 139kr, guld eller inte spelar nog ingen roll, eller varför inte bara köpa en eller två musmattor och lägga under för 5kr/st

Permalänk
Medlem

Min asfaltsmatta köpte jag på mekonomen, tro inte att den var så dyr, har till och med för mig att den var billigare än den andra ljuddämningmattan!

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Varför köpa dom där för 398kr, när dom finns på biltema för typ 139kr, guld eller inte spelar nog ingen roll, eller varför inte bara köpa en eller två musmattor och lägga under för 5kr/st

det var bara ett exempel. det fungerar likabra med dom från biltema :)'

och nej, musmattor under chassit har inte samma funktionalitet som spikes.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS
... Det kräver lite övning att bära ett blytungt fulltower på väg till lan.

eller bärsele och hjul!

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
var köper man sån här asfaltmatta då? Nån som kan länka? Hur tjocka e dessa mattor?

OKQ8 har asfaltsmattor.

Permalänk
Medlem

fyll hela burken med bomull jag lovar att det är liten brandrisk med det. hjälper fläktarna att få ett bra flöde och gör att kablarna inte syns väldigt snyggt det är också bra ifall du spiller cola eller vätska på datorn då tar bomullen upp det värsta

Visa signatur

P4 is better then the rest

Permalänk
Medlem

Jag har ett chassi som väger lite över 2 kilo tomt )

Permalänk

Min maskin (lite ombyggt gammalt P-II chassi) väger cirka 25kg, fast då är det 9 diskar, en hemmabyggd förstärkare plus kylning och en massa annat skrot..

Bör nämnas också: den är byggd i ett mindre miditower, så den är jäkligt tung för sin storlek

Visa signatur

Kan inget om mycket