Permalänk

boxad processor

tja nu har det äntligen blitt så för mig att inskaffa en amd 64 3500+ men nu är det så att den är boxad så mina frågor är...

är den lätt att montera på mobo ?

kan man senare montera andra kylare på processorn ? om na tar bort boxen på nått vänster ?

over and out

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Det är ju inte svårare att montera på mobot för att den är boxad ifall det är det du menar? Inte svårt att montera CPU annars heller för övrigt.. bara följa manualen och vara försiktig om du inte gjort det innan...

Det är bara ta bort kylaren och byta till en annan ifall du vill det ja, men se då till att byta kylpasta till en bättre variant när du ändå håller på...

Permalänk
Medlem

Jag ska byta Kylaren och undrar va jag ska tänka på angående Kylpasta.

Har aldrig gjort det innan så...

tar man bort de gamla? å i såfall hur?

är det bara å göjsa på?

har en Pentium 4 3,0 Ghz 800 FSB (ingen som helst överklockning)
byter till en Zalman 7700 CU

Permalänk
Medlem

jag håller på å pular lite med ett nytt bygge med 3500+ prolle (90nm). Den ligger på 35-40 grader cellsius med orginal kylaren, så ska du inte klocka en massa å hålla på så behöver du inte byta.

Boxen är lätt att ta bort eftersom det bara är den kartong prollen levereras i

Permalänk

tack för alla olika svar..blir nog att byta den nån gång om ca 10 ljusår elr då den börjar kyla dåligt jag är inte så mycket överklockare så de får väl duga
tack så mkt!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Hjälpsam

rengöring med ren sprit, eller kemiskt ren bensin. sedan på med ett nytt [så tunnt lager som möjligt] med kylpasta innan nya flänsen åker på.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
rengöring med ren sprit, eller kemiskt ren bensin. sedan på med ett nytt [så tunnt lager som möjligt] med kylpasta innan nya flänsen åker på.

Tack för svaret Fluf.

Jag hittade även denna länk som nog kommer till användning.

http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Jag beställde Flänsen å pastan + några andra gejer från Datorbutiken.com. Så får nog vänta en vecka eller nått på att få grejerna.(pga datorbutiken har för få anställda )

Permalänk

Re: boxad processor

Baggis..

Det är nog ingen fara att byta, bara du inte måste skruva fast flänsen för då måste du ju skruva lös mobo´t ..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
tja nu har det äntligen blitt så för mig att inskaffa en amd 64 3500+ men nu är det så att den är boxad så mina frågor är...

är den lätt att montera på mobo ?

kan man senare montera andra kylare på processorn ? om na tar bort boxen på nått vänster ?

over and out