Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl

Jag tycker skillnaden är avsevärt stor. Med VGA blir bilden "mjukare" utan att vara suddig.
Med DVI blir bilden så knivskarp att den ser grynig ut och nästan flimmrar.
Hade Samsung 193p hemma och provade, körde DVI men det vara bara jobbigt så jag använde VGA, märks speciellt när man är i windows.

Bytte "upp" mig till den här, 913N för responstidens skull eftersom jag spelar mycket och det ångrar jag inte en sekund.
193P var avskyvärd att spela på. Försökte tvinga och intala mig själv att bli van med släpningarna men efter en hög levels i far cry gav jag upp.
Trodde bildkvaliten skulle minska på något sätt på 913N. Om det nu är någon skillnad alls så skulle jag vilja be någon förklara den för mig riktigt ordentligt för jag ser den inte alls.
Den var dessutom billigare. Enbart VGA. Passar mig utmärkt

Enda delen i den här datorn gissar jag på som inte nödvändigtvis var tvungen att vara dyrast för att vara bäst typ

Oki, då förstår jag.....

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Mer bilder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
Jag skall skriva en guide med bilder, så alla kan ta del av hur man gör.

Har du haft tid att skriva den där guiden än?

Du behöver inte skynda på, jag har inte fått mitt nya chassi än så det är lungt.

Visa signatur
Permalänk

Jag är hemskt ledsen men jag har helt enkelt inte hunnit. Har en heltidsanställning + mitt företag att driva så jag har knappt hunnit njuta av sugburken själv än

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
Jag är hemskt ledsen men jag har helt enkelt inte hunnit. Har en heltidsanställning + mitt företag att driva så jag har knappt hunnit njuta av sugburken själv än

Som jag skrev så är det ingen bråska.

Jag kommer inte att ha nytta av guiden inom den närmasta månaden i allafall.

Så njut av din snyga dator och skriv den sen när du har tid

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Malmehdal, när ska du installera DDR boostern då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Miljonär.:), bra gjort.!

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

skitsnyggt! Jag är less på ungar som undrar hur de ska fixa Mammas eller pappas ADSL. Salute!

Visa signatur

Work - Lenovo X220T CI7 8GB/120 SSD 3G | Galaxy Note Pro 12.2 4G | Galaxy Note 3 |
Game - CI7 4770K 120 SSD 16GB GTX 780 | Samsung Galaxy Tab S 10,5" | Samsung Galaxy Tab S 8.4" 4G | Lumia 920 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TomaXtremE
snyggt som fan

en grej bara....600W är inte 0.6 GIGA Watt utan 0.0006 giga watt eller 0.6 kW va?

Jepp, stämmer bra. Förövrigt producerar t.ex. forsmarks reaktor 3 typ 1,2GW (http://www.forsmark.com/images/f1.gif) så om halva produktionen går till en dator blir nog notan lite.... välsaltad

Permalänk
Medlem

Snygg GIF-bild du länkade till.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk

har du gjort nån guide till sata strömsladdarna????
vore tacksamt å få kika lite på den

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Medlem

Grymt bygge och rolig läsning! Bästa artikeln här på Sweclockers! Detta bygge inger visioner och köp sug! Det är ju så här man vill se ett data bygge, kompromisslöst och svindyrt! Sen får man göra ett liknade själv som är mer anpassat för sin egen plånbok! Du Malmedahl som verkar gilla och putsa, skulle vara ball med ett högglans polerat aluchassi. Typ Audis A8 demo vagn!

Det skulle vara kul med fler bilder! Man får ju aldrig nog av att beskåda ditt data monster! Skulle vara kul med några bilder på lite distans!

Permalänk

Grymt snyggt jobbat. Och satan i gatan vilken prestanda

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

Inte för att låta negativ eller något men att köra SLI på en 17" CRT-skärm då har man ju lixom förstört hela nöjet"pengarna".....

Orkade inte läsa igenom allt så det kan hända att han har beställt en skärm eller har en annan,,,

Om du inte har en annan kan jag rekommendera HYUNDAI L90D+

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad har du för burk lian li.?

Riktigt snyggt bygge..riktigt sotis.!;)

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baker
Grymt bygge och rolig läsning! Bästa artikeln här på Sweclockers! Detta bygge inger visioner och köp sug! Det är ju så här man vill se ett data bygge, kompromisslöst och svindyrt! Sen får man göra ett liknade själv som är mer anpassat för sin egen plånbok! Du Malmedahl som verkar gilla och putsa, skulle vara ball med ett högglans polerat aluchassi. Typ Audis A8 demo vagn!

Det skulle vara kul med fler bilder! Man får ju aldrig nog av att beskåda ditt data monster! Skulle vara kul med några bilder på lite distans!

Hm... Det får vi fundera på !
Här är nåra bilder till dig dåra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plogen2002
Inte för att låta negativ eller något men att köra SLI på en 17" CRT-skärm då har man ju lixom förstört hela nöjet"pengarna".....

Orkade inte läsa igenom allt så det kan hända att han har beställt en skärm eller har en annan,,,

Om du inte har en annan kan jag rekommendera HYUNDAI L90D+

Samsungen duger fint

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
vad har du för burk lian li.?

Riktigt snyggt bygge..riktigt sotis.!;)

Det är en Cooler Master Stacker

Om ni undrar varför det saknas 2 skruvar på en sidan så är det för att jag är ofta o gräver i lådan. (ser lite trist ut med alla kablar åt alla håll där)

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Sök efter artikel 70156:53109 hos www.molex.com för att hitta de kontakter som alla är så intresserade av. Jag har inte brytt mig om att leta upp en svensk distributör men ett snabbt mail till dem löser det problemet. Jag har ett par prover på dessa kontakter och de funkar alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

snyggt det blev när det står där
Det blev helt klart ett superlyckat bygge

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weebl
Sök efter artikel 70156:53109 hos www.molex.com för att hitta de kontakter som alla är så intresserade av. Jag har inte brytt mig om att leta upp en svensk distributör men ett snabbt mail till dem löser det problemet. Jag har ett par prover på dessa kontakter och de funkar alldeles utmärkt.

fan sånna där vill ja ha...
kan inte nå hjälpa mig leta upp en svensk återförsäljare då ja inte vet hur man gör? :S

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Medlem

Jag är ruggit sugen på att se några feta klocks på maskinen när kommer det en update på tex 3dmark05

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk

Precis en sån burk jag vill ha;) Grymt snyggt o bra arbete!:D Nu vill vi bara se lite poäng i 3dmark!

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk

Här kommer en liten update på 3dmark05.

*Släppte efter lite på LDT bredden.
*Ökade TRAS med ett steg.
*Dubblade TRC
*Ökade vCORE med 3%
*Extra blås över CPU Mosfets
*Riva tweakade lite
*Slappade ner HTT

Ursäkta att bilde blev så stor men var svårt att se siffror o text annars.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Fin fina resultat!
Men hmm.. jobbar inte du? "Idag 04:02"

Ganska sent =D

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Fin fina resultat!
Men hmm.. jobbar inte du? "Idag 04:02"

Ganska sent =D

Sjukskriven, förkyld som attan.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

men vad härligt där har vi iaf den nya 1:a platsen på 3dmark05 listan här på sweklockers

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dark_luna
åsså denna så är riggen komplett!

http://www.mycom.se/produkt/logitech_ultra_x_flat_keyboard_bl...

lol, kan få mitt. har ett som bara står här hemma. just det ska ju testa omd et funkar åsså

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dark_luna
åsså denna så är riggen komplett!

http://www.mycom.se/produkt/logitech_ultra_x_flat_keyboard_bl...

Håller med dig rent design mässigt men jag skulle nog aldrig byta ut mitt keytronic. Sån kvalitet och känsla.

Får väl lackera det kanske

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

uuu keytronic värsta skiten som finns

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

Kul att du fått så bra resultat med din rigg :). Den verkar skitnice hursomhelst, om lite väl högljutt för mig kanske, fast det är smällar man får ta om man vill ligga på topp :).

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
Sjukskriven, förkyld som attan.

HAHA!!
Skyll på de för att kunna sitta hemma o köra 3dmark

Det komiska är att du har en svindyr dator, men kör ett gammalt tangentbord

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower