Punkbuster o/s exception notice problem [RTCW: Enemy territory]

Permalänk
Medlem

Punkbuster o/s exception notice problem [RTCW: Enemy territory]

Hej!

Har sedan ca 6mån ett punkbuster problem med spelet Enemy territory. Jag får meddelandet:

Punkbuster client: o/s exception notice

i consolen och efter ca 2-3 minuter blir jag kickad. Jag har provat allt.

1. ominstallation av spelet
2. ominstallation av win xp pro
3. uppdatering av PB
4. inställning av admin rights in win xp pro
5. allt annat man kan tänka sej

Jag har kört spelet på en ren win xp pro maskin.
Det har snackats mycket om admin rights etc. Många har haft problem med att admin rights ej varit inställda i xp och därigenom har det ej funkat. Detta har jag fixat.

Vidare har jag talat med evenbalance eftersom det nu inte längre kan vara software baserat tycker man. Dom säger då att många SATA relaterade prylar inneburit problem, därför rekommenderar dom en att uppdatera SATA drivrutinerna. Detta är det enda jag inte provat. Hur fasiken uppdaterar man SATA drivrutinerna? Jag som dessutom har SATA inaktiverat och bara kör IDE. Jag har en ASUS P4C800-E Deluxe platta. Någon som vet hur man gör?

Finns det någon som har eller har haft dessa Punkbuster problem så vore jag mkt tacksam för hjälp. Jag är en l33t spelare och lider fruktansvärt av detta

Hilfe bitte...

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Medlem

Testa detta!
Syns säkert på ET lr RTCW

This came from Evenbalance:

http://www.evenbalance.com/downloads/mohpa/pbsv.dll

Download the dll and replace your current pbsv.dll with this one. Next, rename your pbcl.dll to pbcl-backup.dll

Do when you server is not running, and then restart the ded server.

Saxat ifrån detta, dom har samma problem

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Re: Punkbuster o/s exception notice problem [RTCW: Enemy territory]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trauma
Hej!

Har sedan ca 6mån ett punkbuster problem med spelet Enemy territory. Jag får meddelandet:

Punkbuster client: o/s exception notice

i consolen och efter ca 2-3 minuter blir jag kickad. Jag har provat allt.

1. ominstallation av spelet
2. ominstallation av win xp pro
3. uppdatering av PB
4. inställning av admin rights in win xp pro
5. allt annat man kan tänka sej

Jag har kört spelet på en ren win xp pro maskin.
Det har snackats mycket om admin rights etc. Många har haft problem med att admin rights ej varit inställda i xp och därigenom har det ej funkat. Detta har jag fixat.

Vidare har jag talat med evenbalance eftersom det nu inte längre kan vara software baserat tycker man. Dom säger då att många SATA relaterade prylar inneburit problem, därför rekommenderar dom en att uppdatera SATA drivrutinerna. Detta är det enda jag inte provat. Hur fasiken uppdaterar man SATA drivrutinerna? Jag som dessutom har SATA inaktiverat och bara kör IDE. Jag har en ASUS P4C800-E Deluxe platta. Någon som vet hur man gör?

Finns det någon som har eller har haft dessa Punkbuster problem så vore jag mkt tacksam för hjälp. Jag är en l33t spelare och lider fruktansvärt av detta

Hilfe bitte...

Som ovan berättar så tycker jag att du ska uppdatera punkbuster manuellt. Jag hade en massa problem med punkbuster på Americas Army och det visade sig att deras s.k. uppdateringar inte funkade så bra så jag fick göra det manuellt. Står på sidan hur man gör.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

tack grabbar för hjälp.... dock.....

been there, tried that.

infocus tips har jag provat på alla de mest otänkbara samt tänkbara sätt.

dinomans tips har jag oxå provat. kört pbweb (senaste ver) hur många ggr som helst. Har t.o.m gjort en bat fil som kör pbweb commandot om och om igen för att vara säker. Så det är gjort typ 700 ggr

Nä det är helt otroligt. Hade jag varit mindre blyg hade jag låst upp min dörr och erbjudit kall öl samt 1000kr i belöning till den som kommit hem o fixat det åt mej.

Jag tror svagt på SATA historien som evenbalance medger finns. "Try uppdating your SATA drivers". Dock vette fan hur man uppdaterar SATA. Asus har inga uppdateringar som jag ser det. Ska man kolla tillverkaren på SATA skiten o göra det manuellt? Aldrig hört talas om. :(:(:(:(:(

Neeee, DÖD åt punkbuster.

PS. jag är tränad och "utbildad" cheat-catcher-admin så jag e mkt bra på å kolla om spelare fuskar etc. Och va jag sett så finns det fan mer fusk på PB servrar än på icke-PB servrar. Dessutom så tror alla noob´s och andra att det inte GÅR att fuska på en PB server. Detta leder till att fuskarna på >PB servrar tros vara gudar. Så nej, jag har inte mycket över till PB.

Soo, does anyone know how to do the cha-cha with the SA-TA? Cuz i neeeeed to do the cha-cha with my SA-TA.

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!