Blockland Legomultiplayer - låt oss bygga något!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiQuiDs
Jag kommer att skapa en server nu då jag spelar. Har 10mbit fiber.

Namn: Sweden BBB

Såg dig på en [fin]server nyligen, hur går det med din egna?

Och vilka mods används? Körde helikopter på någon server

Permalänk

hellikoptern är rätt så rolig att köra:) ...men inget slår flygplanet:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att skapa, ingen kommer in på min. Måste nog fixa min router men är för lat för det just nu..ska gå in åp den dära "kennys rock on roll" eller vad den hter istället

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad lång tid det tar att ansluta ibland, måste tanka massa extra saker

Ingen swec server online?

EDIT:
Provar min server på

[swec]*något*
81.225.190.80:28000
password: fisk

EDIT2:

Kör nu TMB på servern
http://www.thebettermod.com

Permalänk

ghaa,datorn krashade=/ mitt i deatmatchen....jaja

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Någon som har en server uppe nu?

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem

Jag får det inte att funka på XP, det startar inte :/

Visa signatur

Tjo :o -.-

Permalänk
Medlem

hmm, man blir deprimerad om man lirar detta en stund

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RespeC
Jag får det inte att funka på XP, det startar inte :/

skumt, funkar fint för mig och alla mina vänner som kör XP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
hmm, man blir deprimerad om man lirar detta en stund

jaså..?

Permalänk

ingen som har lust att joina RvB:)?
behöver fler svenskar i clanen känns det som,vi har nu 2,mej inräknad([Rvb]gary,[=RvB=]mange).

clanens policy är INGA NYBÖRJARE.

så,om du har spelat spelet ett tag och är bra på att bygga(samt modda osv,inget måste,men ett bra +),så är du välkommen in i clanen,måste först fråga griff(våran clan ledare),men stämmer du in på den beskrivningen jag nyss skrev så ska det nog inte vara några problem:).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Var ställer man in max players om man ska sätta upp en dedikated server?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

tryck på start server,sen finns det ett allternativ längst ner(max players)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Men ska man inte trycka på EXE filen som heter dedikated? Där kopplar den upp sig mot en annan server, men man kan inte göra några inställningar.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Vill nån komma in och spela kom in på: powerdemon.mine.nu

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

nej,du ska start blockland med din vanliga EXE fil,låt det ladda och sen kommer du ju fram till menyn(options,joins,server,start server osv),tryck på start server,sen får du upp en till meny där du får välja allternativ till din server(max players,admin pass,server pass osv osv),sen är det bara at välja bana och trycka på launch server.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

men då är jag ju själv med. :S
Jag ska göra en dedikated.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

aha,då vet jag ej,har aldrig gjort en sån server förut.
står väl i din "how to" fil hur du ska gå till väga.
men varför inte spela du också?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

För jag kan inte
Om nån vill så kan han/hon lära mig.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

De är inte så svårt, man springer mest runt och kollar på andras byggen tycker jag

Annars använder man numpaden till att rotera och enter till att bygga. Man får fram en kloss genom att plocka upp den från marken, trycka på 1-9 (?) och sedan skjuta mot en byggplatta

Permalänk

att plocka upp klossar från marken är bara drygt.
jag kör med AIO(all in one mod)där man bara behöver trycka "b" så får man upp alla klossar som finns som man lätt kan välja från.
trycker man sen ctrl+w så får man upp vapen listan där bla AK47 och MP5 finns samt en hel del andra vapen.
trycker man ctrl+r så får man välja vilken färg klossarna ska vara(detta för att man ska slippa måla dom sen).
sen kan man spraya bokstäver så man kan skriva och hålla på.

nu i senaste patchen utan lanhoj så kan man bygga teleportrar(telepads),en rätt så bra grejj.

att bygga är inge svårt egentligen...fiffla på lite med numpaden och lär er grunden så kommer det flyta på hur bra som helst.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

finns det någon ny version ute nu? För när jag connectar till vilken server som helst så laddar den "blocks:en" sen så fortsätter den inte ladda utan den typ fastnar där, men jag kan trycka cancel, alltså jag kan inte komma in i någon server

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk

ok,jag rekomenderar att samtliga laddar hem AIO(om ni nu inte vill köra med TBM dvs)....ladda hem det från http://lanhoj.com.
ladda hem själva AIO och sen alla patchar som finns där och installera.
då kan jag garantera att ni aldrig mer behöver sitta och vänta på att nått ska laddas ner,då är det bara att köra(om det nu inte är en bana som någon har gjort själv,då kan man få sitta ett tag och ladda ner)..samt att allt det jag skrev i mitt senaste inlägg ingår.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

är det all - in - one man skall ladda ner på ca 70mb?

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

är det all - in - one man skall ladda ner på ca 70mb?

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
är det all - in - one man skall ladda ner på ca 70mb?

japp.
sen om du är osäker på hur du ska gå till väga med AIO så kan du ladda ner "AIO for noobs".
glöm inte bort att ladda ner patcharna också.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

oki danke

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

öhm vilken mod är bäst att ta AiO eller TBM modden? har lite svårt att bestämma mig >_<

Permalänk
Medlem

BesteN såg dig idag på en server

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

haha jasså vilken server?

[EDIT] kan man föresten ha båda moddarna satidigt ? alltså så den väljer mod beroende på vilken server man joinar?

Permalänk
Medlem

ingen aning, bara klicka på en, de skulle precis stänga servern precis när jag kom in, ja hette "poster" bara

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda