Permalänk
Medlem

Ubuntu skivor

Jag beställde en live cd, samt en install cd för en dryg månad sen.
Idag kom paketet, modell större. Jag funderade vad fan det kom ifrån, visst väntade jag skivorna, men inte i ett sånt stort paket.

När jag öppnar paketet så hittar jag följande:
13st 'dubbelfodral', innehållandes en install och en live cd.
5st install cd's för A64 system.

Aja, kan juh inte slänga dessa skivor då jag fått dem gratis, så det blir att skänka till nära och kära

Permalänk
Medlem

Samma här, fick aningen fler än vad jag hade beställt, jag fick 100st x86 och 20 av ppc respektive amd64. Men men, går ju alltid att ge bort.

Permalänk

Det står ju på sidan att man ska beställa många, frakten är dyrare än skivorna. Får hoppas mina kommer snart, flera veckor sen jag beställde.

Permalänk
Medlem

Fick 50 häromdan

Permalänk

Vad ska ni ha alla dessa skivor till? Tänk på miljön och ekonomin; se till att tanka ner och bränna själv, i stället för att få dem skickade från Sydafrika...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Vad ska ni ha alla dessa skivor till? Tänk på miljön och ekonomin; se till att tanka ner och bränna själv, i stället för att få dem skickade från Sydafrika...

ehe? trodde det var Engelskt?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Vad ska ni ha alla dessa skivor till? Tänk på miljön och ekonomin; se till att tanka ner och bränna själv, i stället för att få dem skickade från Sydafrika...

Det är bara namnet som är afrikanskt

Permalänk

haha, kul... jag fick exakt så många som jag beställde... får se om det är samma den här gången?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Det är bara namnet som är afrikanskt

Njae, Mark Shuttleworth är sydafrikan.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
Njae, Mark Shuttleworth är sydafrikan.

Äg mig då. See if I care