Guide! Brygga kontakterna till SATA-Ström . (Bilder)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tunis78
Så här ska det se ut!

http://web.telia.com/~u50402900/bilder/P3050024.jpg

Vad är det för chassi du har? Ser relativt rymligt ut.

Visa signatur

Moddning är beroendeframkallande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntecSonata
Vad är det för chassi du har? Ser relativt rymligt ut.

ser ut som en CoolerMaster Stacker för mig.. helt klart.

med 2st 4-in-3 HD bays.

Permalänk
Medlem

Om man ska börja sätta fler hdds på samma ström kabel, så bör man ta grövre kabel.
Har kört med 4 diskar på samma. Efter ett tag blev värme det utväckling från kablarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrwhite
hur kommer det sig att du bara använder 4st sladdar?
På mitt Tagan 480 så har jag 5st sladdar till Sata kontakten

/White

Jag har funderat på samma sak... Är det nån som vet varför det funkar utan 3.3V?? Behövs inte denna eller? (jag har själv köpt sladdar som bara har jord, +12V och +5V). Om den nu inte behövs varför implementerades den i standarden??

*nyfiken*

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tunis78
Så här ska det se ut!

http://web.telia.com/~u50402900/bilder/P3050024.jpg

Mycket snyggt!

Jag är praktisk taget din granne (mölltorp (mot karlsborg))

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Malmedahl: Var har du köpt dina s-ata strömkablar som du visar där uppe?

btw: riktigt bra guide!

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Ghlargh: Hur många HD:ar kan man ha på en sådan kabel, 6 stycken eller fler? Jag förstår ju givetsvis att det beror på nätagget men om vi tar ett tagan 480 watt som exempel? Sätter kabeln några begränsningar i sig eller är det bara att tuta och köra tills agget ger upp? Jag funderar t.ex. på att bygga en ny burk och denna gång blir det ett lian-li pc-v2100b som har plats för 12 Hd:ar. Jag har tolv sata-diskar, kan jag ha 6 st i en hållare och sex i en annan med Hd:arna fördelat på två sådana kablage? Mycket frågor men tacksam för svar! :D:D:D:D

Permalänk
Inaktiv

Även om jag knappt vet nåt om datorer så måste jag säga att det var jäkligt snyggt
Bra jobbat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alliott
Ghlargh: Hur många HD:ar kan man ha på en sådan kabel, 6 stycken eller fler? Jag förstår ju givetsvis att det beror på nätagget men om vi tar ett tagan 480 watt som exempel? Sätter kabeln några begränsningar i sig eller är det bara att tuta och köra tills agget ger upp? Jag funderar t.ex. på att bygga en ny burk och denna gång blir det ett lian-li pc-v2100b som har plats för 12 Hd:ar. Jag har tolv sata-diskar, kan jag ha 6 st i en hållare och sex i en annan med Hd:arna fördelat på två sådana kablage? Mycket frågor men tacksam för svar! :D:D:D:D

Eftersom en hårddiskströmkontakt klarar minst 4A och det sitter 2 på kabeln antar jag att kabeln är klassad för 8A.
Säg att hårddiskarna drar max 1A på varje spänning (stämmer inte riktigt, men det funkar eftersom kabeln antagligen klarar mer än 8A). Så max 8 diskar per kabel.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk

Vart kan man få tag på såna där kablar nu? Har kollat lite överallt men hittar inga. Det ska va till s-ata.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Vila i frid

Dom som han använder som alla säger att är nice? Det är högtalarkabel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tunis: det ser ut som om du har satt strömmen på de 2 övre diskarna där Datasladden ska in, eller vad är de för diskar?

Jag undrar även varför ni inte har tagit bort isoleringen ifrån kabeln vid byglingen? behövs inte det? går den på magnetfälten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Vart kan man få tag på såna där kablar nu? Har kollat lite överallt men hittar inga. Det ska va till s-ata.

vart fick du tag på 19" skärmar för 1400kr st ??

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triob
tunis: det ser ut som om du har satt strömmen på de 2 övre diskarna där Datasladden ska in, eller vad är de för diskar?

Jag undrar även varför ni inte har tagit bort isoleringen ifrån kabeln vid byglingen? behövs inte det? går den på magnetfälten?

Om du hade läst tråden ordentligt så hade du nog sett att ngn frågade det tidigare. Svaret va att det sitter små piggar i kontakterna som skär hål på kabelisoleringen och får kontakt mot trådarna i kabeln.

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tunis78
Så här ska det se ut!

http://web.telia.com/~u50402900/bilder/P3050024.jpg

MVG arbete

bra guide!

Visa signatur

:)

Permalänk

jag ser inga bilder?

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord
jag ser inga bilder?

Tråden är uråldrig så bilderna har nog försvunnit, Malmedahl som skrev guiden har inte varit inne på ett år så jag tvivlar på att bilderna kommer tillbaka.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Hedersmedlem

En sökning utan att kolla datum...err årtal tror jag.

Lätt hänt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM