Artikel: Tyst dator med Antec SLK3000B

Permalänk

Antec Lanboy är det chassiet du letar efter...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst en massa tester och funderat lite så faller jag nog ändå för SLK3000B. Undrar bara: Varför skickar dom inte med en frontfläkt? Behöver man inte det? (Förlåt om det är en noob-fråga.)

Rekommenderar ni mig som vanlig användare att köpa en extra fläkt?

Permalänk
Medlem

Beror ju lite på vad för cpu o grafikkort + hur många diskar du har, dvs hur mycket värme som genereras inne i burken.

Enklast är ju att börja utan frontfläkt och om det blir för varmt köpa till en låååångsam o tyst 12cm fläkt sen.

/Magnus Thomé

__________________
Varför köra fläktar för fort eller för långsamt när de kan gå i precis den hastighet som behövs för stunden. Automatiskt. Hela tiden.
Tystpc.nu - min supportsite för mCubed T-Balancer____________________________Rejsa.nu - för att jag gillar att köra på racerbana!

Permalänk
Hedersmedlem

Det är i regel mer effektivt ur ljudsynpunkt att bara montera fläktar parallellt (pull-pull) istället för "seriellt" (push-pull). Själv använder jag bara frontfläkt i yttersta undantagsfall.