Permalänk
Medlem

Erbjudande från ACP, bra Mp3 spelare?

Hej alla sweclockers!

Jag har bestämt mej för att köpa min första Mp3-spelare (är musikberoende:D), har inte haft någon innan då ekonomin satt stopp (vilket forfarande är ett litet problem...), och undrar om den här är något att ha. Ska jag köpa denna?
Sweex 1GB Mp3
Vore bra med snabbt svar eftersom det är ett veckoerbjudande.

Jag är i princip oinsatt inom Mp3-spelare förutom det (lilla) jag läst (på bl.a. sweclockers) och snackat med andra om.

Rekomendera gärna spelare som ni har bra erfarenhet av.

Det viktigaste för mej är:
* Relativt bra ljud (hörlurar blir ofta flaskhals ändå)
* Lagringsstorlek (helst 1Gb+, kasnke 512Mb om det är en mycket bra spelare)
* Pris, så lågt som möjligt, hade tänkt lägga nånstans runt 1500 (max 2k, men gärna lägre)

Design och yttre storlek är mindre viktiga (inom rimliga gränser såklart) då den antagligen inte kommer att hänga frame synlig.
Ingen nackdel om den går att ta med på en löparrunda.

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk
Avstängd

Sånna okända märken är nästan aldrig speciellt bra.
kolla denna:
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

edit: du får köpa till hörlurar, men det är lika bra. de som följer med är aldrig bra.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Är verkligen JoS så bra som "alla" säger?
De gör väl som alla andra, köper in från Korea och sätter på sitt märke...
Känns onödigt att betala extra för märket, när man kan hitta "no-name" prudukter med i princip samma kvallitet (om man har lite flyt d.v.s.).
Fast jag kanske har helt fel...

Ingen som har testat Sweex?

Om den absolut inte är något att ha kan jag lika gärna vänta lite. Hoppas på andra erbjudanden eller att priserna sjunker - taksam för varje hundralapp som går att spara...

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk
Medlem

jag köpte en jos mp-110 typ precis i mp3spelar-starten och det är nog bland de sämsta köp ja gjort.. me no like jos men ja har inte hört hur de nyare låter.. inte brytt mig.. o gör inte de nu heller. har en sont nw-e75 nu och den e min lilla pärla. JoS e enligt mig bara skräp

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

Patriiik: Äntligen en vettig människa ;),,, har själv NW-e99... bättre spelare får man leta efter (speciellt batteritid)

Hector: Ska du köpa billig ska du i alla fall köpa sandisken.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pid=22017

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Patriiik: Äntligen en vettig människa ;),,, har själv NW-e99... bättre spelare får man leta efter (speciellt batteritid)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pid=22017

hehe man behöver inte leta efter bättre..finns inte

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

Okej, tack för tipset.
Är Sony NW-E99 1GB såpass mkt bättre att det är värt 500kr extra? (Billigaste enligt Pricerunner: Jos 1288kr; SanDisk 1270kr; NW-E99 1829kr)
Den låter lockande...

Någon som vet om det blir någon prisändring framöver?

Jag spånar vidare i Mp3-spelar djungeln...

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk
Medlem

skulle bra mycket hellre ta en iaudio 5/g3/u2 än sonyspelaren. iaudios spelare är i princip bäst på marknaden och kostar lika mycket som e99.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Okej, då vet jag din åsikt med
Nån länk skulle vara trevligt, samt en förklaring varför den ena är bättre än den andra...
Utgå från att jag är helt nollad

Samtidigt skulle det vara bra med lite billigare modeller... Eller är det slöseri att köpa en billigare/skiljer det så mycket i kvalitet?

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk
Medlem

ja vet inge annat än sony så därför tipsar ja om den =P dom e billigast på www.netonnet.se va ja vet.. o spelaren e densamma på alla modeller e bara minnet som e olika.. men ja e nog mer nollad än du i alla andra spelare.. så lycka till iaudio 4 ska tydligen va bra me har a hört.. vet inte va dom kostar nu =P e du troende så kan du ju försöka me tips från honom.

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

Hehe, det låter bra =P
Jo, jag är troende, men inte kristen, muslim etc. Nej, jag ber till gudarna på Sweclockers att de skall höra min arma bön och ge mej styrka och råd i dessa hårda tider

tack för alla tips hittills, men fler är välkommna

Sov gott, ses i morgon
Nu ska jag få en uppenbarelse i sömnen om vilken modell som passar mej bäst

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk
Avstängd

Sandisken är billig, men ni tror väll inte seriöst att den är lika bra som iRivers iFP serie?

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
Sandisken är billig, men ni tror väll inte seriöst att den är lika bra som iRivers iFP serie?

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Kanske inte men irivern är också 40% dyrare.

Jag är mycket nöjd med min Sandisk.

Permalänk
Medlem

Klart att de dyrare är bättre, eller?

Men det är fortfarande ingen som förklarat VARFÖR jag bör välja den dyrare, dvs vad den är BÄTTRE på... Är det ljudkvallitet, menynavigering, filöverföring...?

Är sugen på nästan alla spelare som är reokomenderade här, av olika anledningar... Ni gör inte mitt val lätt Tack för att ni är engagerade.

Bör jag köpa snart eller vänta? Tjänar man något på att vänta ett tag?

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk
Medlem

om de inte brinner i baken kan du ju vänta nåra veckor o fundera.. risken e stor att de blir svårare o priserna sjunker inte så himla snabbt om du inte hittar något erbjudande. vill du ha kalasljud så ska du spara till dom dyrare.. om du inte e kräsen så kan du ju bestämma ett pris och köpa de som verkar bäst =P

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

iRiver N10 kanske? Den är väldigt snygg, fullmatat ljud, lätt, smidig. Ja det mesta du behöver

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patriiik
om de inte brinner i baken kan du ju vänta nåra veckor o fundera.. risken e stor att de blir svårare o priserna sjunker inte så himla snabbt om du inte hittar något erbjudande. vill du ha kalasljud så ska du spara till dom dyrare.. om du inte e kräsen så kan du ju bestämma ett pris och köpa de som verkar bäst =P

Jo det låter vettigt. Jag har ju överlevt hittils utan, så det blir till att spara till en spelare som jag kommer att vara nöjd med och inte vill byta ut/upp på ett bra tag.
Det blir väl till att följa alla andra trådar här på forumet...

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk
Medlem

iaudio har bäst ljud och dessutom flera ljudförbättrande funktioner.
sedan har de bra navigation, kräver inget program för att överföra filer, har ljudinspelning och radio och kanske nåt mer.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Avstängd

Rodent, "bäst ljud".. Det är ofta en smaksak. Men iAudio har riktigt bra ljud däremot! och riktigt fina flashspelare! Kolla på dom Hector.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Låter bra, det ska jag göra. Det är G3:an som är intresant då eller? Den verkar helt okej.

Jag håller mej uppdaterad tills det är dax att köpa, är jävligt sugen nu
Tack för alla tips

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk
Medlem

Vilken som är bäst av iAudio 5/G3/U2 beror på vad du förväntar dig av din spelare. Exempelvis så är G3 större än de andra men har bättre batteritid och det finns säkert fler liknande saker som skiljer dem åt.

Får väl passa på att rekommendera iRiver iFP-900 serie när jag väl håller på och skriver. Har själv en iFP-999 som jag haft ett tag nu. Fastnade för den efter att ha provat ett par Jens Of Sweden, iAudio 4 och några Creative.

Det är en spelare med lagom storlek, bra ljud och bra batteritid (40 timmar) vilket är precis vad jag förväntar mig av en MP3spelare.

EDIT: Kom på att jag haft en iPod mini också

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Det är ju bara det att priset på iFP-999 ligger på ca 2.2k...

Finns dugliga 1Gb spelare för tusenlappen billigare. Jag kommer nog att sätta ett tak mellan 1 500:- och 1 800:- och välja den bästa.

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig en spelare utan radio skulle i varje fall jag kika lite närmare på mp-120, helt ok spelare med bra uteffekt

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

Om pengar är ett litet problem skulle jag tagit iPod Shuffle. Kan du gå upp till nästan 2k så iPod Mini

Visa signatur

Appetite for Destruction

Permalänk
Medlem

Fick min mp-120 igår och jag gillar den starkt.

Sen de där med att den är gjord i korea är väll sak samma, tror du datorn som du använder är gjord i sverige om du köper den av ett svenskt företag?

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.