Permalänk
Medlem

Asus a8n-sli-deluxe bios crash

jaha, då hände det., som inte fick hända. Skulle uppgradera biosen på moderkortet med asus verktyget till xp som följde med moderkortet till den nyaste revision, 1006, o det verkade gå precis som det brukar göra, det kom upp en ruta att det var flashat o klart o jag skulle bara behöva starta om datorn. Men det vill den inte, det enda som händer när man sätter igång burken är att fläktarna går igång typ, men på skärmen händer det ossit. det ska tydligen vara nå jävla asus ezcrash recovery o nå annat skit som man ska kunna flasha tillbaks med, men i manualen så står det typ att man ska trycka alt + f2 när post körs, men så långt kommer jag ju inte... Tilläggas bör att jag har en athlon 64 2ghz i den o körde den i 230*10 då detta hände, är orolig att biosen fuckat upp prollen, kan nå sånt hända(för hög spänning eller nå?) är så tärt när jag inte vet nån annan med en 939:a som jag kan testa med.... snälla hjälp mig, vet inte vad jag ska göra... morsans dator dessutom

Permalänk
Medlem

sätt i csskivan som följde med moderkortet eller ett nytt bios på diskett så ska den sköta det där själv det gjorde det på mitt ezcrash recovery, sen jag tror inte den fuckat upp processorn. brovade asus inbyggda clockfuntion som gjorde att mitt bios chrasha och den hadde ställt upp volten allt som gick så den låg på 70 grader. men processorn klarade sig iaf.

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)