Permalänk
Medlem

Vilken 3-mobil är bästa valet?

Funderar på att införskaffa varsitt 3Start till mig och sambon, men isåfall behövs ju nya mobiler. På 3:s hemsida hittade jag följande tabell:

http://www.tre.se/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=657

Vilken mobil ger mest valuta för pengarna? När det gäller de som är gratis antar jag att SEZ1010 är den bästa, eller? Men är det värt att slänga på 295 kr för en LG8130, eller 495 kr för en LG8138/8180 eller en Motorola E1000?

Jag är inte så insatt i mobilvärlden som jag en gång var och jag tycker att det är svårt att hitta bra testunderlag på 3-lurarna, så tips och råd mottages tacksamt. De dyrare telefonerna (A1000 och 6630) är inte aktuella.

I princip behöver vi bara telefoner man kan ringa med, men extrafunktioner är ju alltid roliga, såsom mp3-spelare osv om det inte kostar allt för mycket. Annars är nog vikt, batteritid, ljud och allmän byggkvalitet det jag prioriterar mest. Särskilt det sistnämnda tycker jag är något som inte alltid framgår i tester, det fokuseras ju alltid mycket på funktioner, trots att jag tror att många kanske hellre vill ha en enklare telefon som fungerar utan krångel.

Så, kort sagt, alla tips och råd är välkomna.

Permalänk
Medlem

Jag har en Z1010 och tycker den är gööör-bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker du ska satsa på antingen en z1010 om det finns några kvar annars en e1000, eftersom inga av lg mobilerna har minneskort och bluetooth.

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem

Ligger själv i samma tankar.

Kommer nog själv gå på Motorola e1000 eftersom den har möjlighet till minneskort. Z1010 har i och för sig också det, men den känns aningen gammal och stor.

Visa signatur