Enemy territory anslutningsproblem

Permalänk

Enemy territory anslutningsproblem

Jag hade tänkt att testa på Enemy territory, men jag kan inte ansluta till någon server. När jag klickar på "refresh" knappen så får jag inte upp några servrar, och när jag försöker att ansluta via All Seeing Eye så kan den inte ansluta.
Jag har en brandvägg och jag har öppnat portarna man behöver, jag har även testat DMZ, men inget funkar.
Om någon har en lösning på mitt problem så skulle jag vara djupt tacksam.

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem

Det låter precis som ett problem min vän hade. Tyvärr kunde vi inte hitta någon lösning på det.
Har du möjlighet att testa om du kan spela andra Q3-baserade spel som tex Q3 eller RtCW?

Permalänk
Medlem

Har du rätt version av ET? Det har kommit en ny patch, men alla servers kör inte den. Gamla är 2.56 och nya 2.6.

Många servers kör fortfarande 2.56

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

har samma problem själv, har provat att stänga av xp-brandväggen och mitt antivirusprogg samt öppnat portarna 27950-27970

Visa signatur

hoppas detta är rätt forumdel

I am a signature TACODICK, please copy me to your own sig to help me spread.

Permalänk
Medlem

De har problem med servern som kör listan med spel, använd All Seeing Eye istället så ska det gå bättre

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
De har problem med servern som kör listan med spel, använd All Seeing Eye istället så ska det gå bättre

nej med ASE så connectar den bara i oändlighet

*EDIT*löste problemet idag *HURRA*, var tvungen att lägga till detta i genvägen +set net_port 27960 +set net_ip 192.168.0.103. så det såg ut såhär "C:\Program\wolfET\ET.exe +set net_port 27960 +set net_ip 192.168.0.103" utan ""

Visa signatur

hoppas detta är rätt forumdel

I am a signature TACODICK, please copy me to your own sig to help me spread.