Hur mycket låter en Dell Dimension 8400 ??

Permalänk
Medlem

Hur mycket låter en Dell Dimension 8400 ??

Jag har funderat på att köpa följande dator:

Dimension 8400 (D04846)

Prosessor Intel® Pentium 4 processor with HT technology 640 (3.20GHz, 800FSB, 2MB cache)

Minne 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [4x256]

Skärm Dell™ 1905FP 19" UltraSharpTM plattskärm, höj och sänkbar

Grafikkort 256MB Nvidia Ge Force 6800

Hårddisk 160GB (7200rpm) seriell ATA hårddisk med 8MB DataBurst™

Optiska enheter 16x max. DVD +/- RW med Double Layer skrivmöjlighet

Enhanced Service Packs 1 års hämtservice (CAR - Collect and return)

Totalsumma: 11.408,75 kr
Inkl. moms

--------------------------------------------------------------------------------

Det är viktigt att den är ganska tyst (normalt tyst, min nuvarande bärbara Fujitsu Siemens låter som ett tröskverk, och jag vill ha något betydligt tystare).
Någon som har köpt en nyligen och kan je ett omdömme?

Något annat som borde finnas i den?
Jag kommer troligen mest att surfa, spela internetpoker, photoshopa, samt koppla den till tv:n för att se film.
Men vill gärna ha möjligheten att spela lite spel också (har inte kunnat spela någonting alls på den bärbara som jag har nu.), troligen främst strategispel och bilspel.

Någon som har åsikter om vilket servicepaket man ska välja? Är det värt att lägga till 1500 kr för tre års på platsen-service? Eller kanske till och med 2000 kr för att få med en olycksfallsförsäkring?

Permalänk
Medlem

köp i delar...

Om du ska komma undan billigare ska du bygga\sätta ihop datorn med hjälp av lösa delar.
i en burk ska du ha följande:

*kabinett med nät agg
*moderkort
*minne
*processor
*grafikkort
*HDD
*dvd-rw

kolla med inet eller någon annan nätförsäljare och klicka ihop din dator så får du se vad du får för pris.

*tips

Visa signatur

Nexus Breeze, winni 3200+ @ 2.7ghz, a8n-sli d, 2xpx6600 Etreme @575\1200, 0.5TB hitachi 2x250GB
3dmark05(högt tror jag?)

Permalänk
Medlem

Har aldrig pillat speciellt mycket i datorer, så jag vill troligen inte bygga något själv. Tycker själv att jag kommer undan med ett hyggligt pris för denna dator, speciellt när en liknande 19"-skärm går på nästan 4500 kr.

Permalänk
Medlem

Dells datorer är nog relativt tysta.. Dell har många "gamers" emot sig, men om man kollar på kvaliteten på båda datorerna och lådorna, så är det inga sunkiga saker man får. Chassina är robusta, med max ett antal chassifläktar, så jag tror inte att du kommer störa dig på ljudet ...

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

AHh, tack för svaren.

Permalänk
Medlem

Re: Hur mycket låter en Dell Dimension 8400 ??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixox
Jag har funderat på att köpa följande dator:

Dimension 8400 (D04846)

Prosessor Intel® Pentium 4 processor with HT technology 640 (3.20GHz, 800FSB, 2MB cache)

Minne 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [4x256]

Skärm Dell™ 1905FP 19" UltraSharpTM plattskärm, höj och sänkbar

Grafikkort 256MB Nvidia Ge Force 6800

Hårddisk 160GB (7200rpm) seriell ATA hårddisk med 8MB DataBurst™

Optiska enheter 16x max. DVD +/- RW med Double Layer skrivmöjlighet

Enhanced Service Packs 1 års hämtservice (CAR - Collect and return)

Totalsumma: 11.408,75 kr
Inkl. moms

--------------------------------------------------------------------------------

Det är viktigt att den är ganska tyst (normalt tyst, min nuvarande bärbara Fujitsu Siemens låter som ett tröskverk, och jag vill ha något betydligt tystare).
Någon som har köpt en nyligen och kan je ett omdömme?

Något annat som borde finnas i den?
Jag kommer troligen mest att surfa, spela internetpoker, photoshopa, samt koppla den till tv:n för att se film.
Men vill gärna ha möjligheten att spela lite spel också (har inte kunnat spela någonting alls på den bärbara som jag har nu.), troligen främst strategispel och bilspel.

Någon som har åsikter om vilket servicepaket man ska välja? Är det värt att lägga till 1500 kr för tre års på platsen-service? Eller kanske till och med 2000 kr för att få med en olycksfallsförsäkring?

Hur fick du ihop allt det så billigt? när jag plockar ihop en 5000 med samma grejer fast 3,00 GHZ och 17" ultrasharp så kostar den typ 600:- mindre bara...
Fast jag har valt till 5,1 högtalarsystem, kanske är rätt dyrt.
Vart klickade du dig fram till det? Har hört något om att man kan få en billigare burk med exakt samma innehåll, om man klickar på länkarna på rätt ställe

EDIT: 5000 är extremt tyst av sig av vad jag har hört, så om ljudet är viktigt så kanske du ska satsa på en sån. Du gillar ju tom samma typ av spel som mig så ;P

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hur mycket låter en Dell Dimension 8400 ??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timilim

Hur fick du ihop allt det så billigt? när jag plockar ihop en 5000 med samma grejer fast 3,00 GHZ och 17" ultrasharp så kostar den typ 600:- mindre bara...
Fast jag har valt till 5,1 högtalarsystem, kanske är rätt dyrt.
Vart klickade du dig fram till det? Har hört något om att man kan få en billigare burk med exakt samma innehåll, om man klickar på länkarna på rätt ställe

EDIT: 5000 är extremt tyst av sig av vad jag har hört, så om ljudet är viktigt så kanske du ska satsa på en sån. Du gillar ju tom samma typ av spel som mig så ;P

Här: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b&c=se&c...

Eller: www.dell.se -> Hemanvändare -> Stationära -> Dimension 8400 -> Dell rekommenderar -> Konfigurera och köp (på mittenpaketet som de kallar "Fantastisk speldator")
Sedan var det bara att välja vad jag ville ha. Har inget högtalarsytem med på mitt paket, dessutom har jag valt 1 års hemtservice.

Vad jag har förstått så ska man följa Dell rekommenderar-länkarna, då blir det ofta billigare.

Jo, 5000 verkar vara okej den med, undrar om den har fler än två minneskortsplatser (utifall man vill uppgradera i framtiden), fast 1024MB lär jag nog klara mig på ett tag i alla fall.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Hur mycket låter en Dell Dimension 8400 ??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixox
Här: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b&c=se&c...

Eller: www.dell.se -> Hemanvändare -> Stationära -> Dimension 8400 -> Dell rekommenderar -> Konfigurera och köp (på mittenpaketet som de kallar "Fantastisk speldator")
Sedan var det bara att välja vad jag ville ha. Har inget högtalarsytem med på mitt paket, dessutom har jag valt 1 års hemtservice.

Vad jag har förstått så ska man följa Dell rekommenderar-länkarna, då blir det ofta billigare.

Jo, 5000 verkar vara okej den med, undrar om den har fler än två minneskortsplatser (utifall man vill uppgradera i framtiden), fast 1024MB lär jag nog klara mig på ett tag i alla fall.

Vet du vad som är skillnaden på 5000 och 8400 förrutom att 8400 har fler lediga platser? Är moderkortet nämnvärt bättre på 8400?
Haha den 8400 jag ville ha nu kom upp i 12 500:- ;P

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem

HMM, satt och bläddrade lite djupare på dells sidor och hittade då lite teknisk info om burkarna. Det verker som om både 8400 och 5000 har 4:a minneskortplatser, och borde då inte skilja sig så mycket åt på den punkten, båda räcker i alla fall för mig.

Får väl ta och kolla om Mecenat har något bra pris att erbjuda på 5000:an. För just nu blev den dyrare än 8400:an när jag plockade in vad jag ville ha.

Permalänk
Medlem

5000 använder den nya ATX-standarden, betydligt tystare än 8400 som gick under öknamnet lövblåsen på supporten ett tag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Om 8400 kallades för lövblåsen vill jag inte ens veta vad dom kallade 8300!
Jag har precis fått en utbytesdator av Dell då min gamla 8300 bara krånglade och den jag fick är en 8400 och den är så tyst att ibland undrar jag om den stängt av sig!
Jag har varit datorlös i en månad i väntan på den nya burken men jag fick ett X800XT för besväret, och annan kompensation är utlovad

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Det låter ju schysst i alla fall.

Nu lutar det mer åt att det blir en 5000 med i stort sätt likadana specar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixox
Det låter ju schysst i alla fall.

Nu lutar det mer åt att det blir en 5000 med i stort sätt likadana specar.

Fast har inte 8400 bättre moderkort och så då?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk

Det som skilljer är väll chipen på moderkortena från medell till modell...

När jag hade en 8300a så dundrade det riktigt årdentliget får hoppas att 8400an är bra mycket tystare...

Tror det blir en Dell för min del ochså när jag ska byta sen men men den som lever fårse...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Avstängd

min syrra har en sån skärm(Dell™ 1905FP 19" UltraSharpTM plattskärm, höj och sänkbar)

den är skit bra men den kostar typ 4-5000:-

Visa signatur

CPU Intel P4 3,4ghz MODERKORT i925X MINNE 1024 mb dual channel ddr2 GRAFIKKORT X800Xt 256mb PCI-e HÅRDDISK Maxtor 250gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
5000 använder den nya ATX-standarden, betydligt tystare än 8400 som gick under öknamnet lövblåsen på supporten ett tag.

8400 har haft problem med kylflänsarna, som inte ledde upp värmen från bottenplattan till själva flänsarna. Fläkten kunde leva om så mycket att det inte gick föra ett normalt samtal i samma rum. Med en fungerande fläns och vid normalt arbete är ljudnivån helt acceptabel. Vid hög belastning låter det lite mer, men inte så mycket att det stör (om man inte är extremet känslig).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capitátus
8400 har haft problem med kylflänsarna, som inte ledde upp värmen från bottenplattan till själva flänsarna. Fläkten kunde leva om så mycket att det inte gick föra ett normalt samtal i samma rum. Med en fungerande fläns och vid normalt arbete är ljudnivån helt acceptabel. Vid hög belastning låter det lite mer, men inte så mycket att det stör (om man inte är extremet känslig).

Kan man ha på datorn och sova i samma rum om den bara står och idlar?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timilim
Kan man ha på datorn och sova i samma rum om den bara står och idlar?

Har ingen själv, så jag har inte provat, men jag tror att det går bra. Den enorma kylflänsen på processorn kyls av en (i normala fall) ganska lågvarvig 92 mm fläkt, så den bör iaf inte störa. PSU:n är även den ganska tyst. Hur grafikkortets kylning låter beror ju på vilket grafikkort du väljer.

Permalänk

Eftersom det är en 92 mm fläkt så går det ju att bytaut den mot papsfläktar eller nått sånt men har för mig att garantin ryker då för man får inte vad jag vet iaf röra cpun med kylning endast stoppai tex ny hårddisk eller grafikkort mm

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel4Ever
Eftersom det är en 92 mm fläkt så går det ju att bytaut den mot papsfläktar eller nått sånt men har för mig att garantin ryker då för man får inte vad jag vet iaf röra cpun med kylning endast stoppai tex ny hårddisk eller grafikkort mm

Fläkten på 8400 är faktiskt riktigt bra. Finns ingen anledning att byta ut den så länge den fungerar. Blir det något fel på den byts den ju ut under garantitiden. Dessutom kan jag nämna att den inte är termistorstyrd, utan hastigheten regleras av moderkortet.
När det gäller garantin kan vi naturligtvis neka garantiservice om någon har modifierat kylningen och värmerelaterade fel uppstår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capitátus
8400 har haft problem med kylflänsarna, som inte ledde upp värmen från bottenplattan till själva flänsarna. Fläkten kunde leva om så mycket att det inte gick föra ett normalt samtal i samma rum. Med en fungerande fläns och vid normalt arbete är ljudnivån helt acceptabel. Vid hög belastning låter det lite mer, men inte så mycket att det stör (om man inte är extremet känslig).

Sen hade dom problem med 6800 korten som orsakade rusande fläktar... Bland det värsta jag har hört.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag vet inte exakt hur många 8400-serien låter, men min brors XPS Gen4 låter så inihelvete mkt så den skulle jag inte rekommendera till nån. Bla 2st 40mm i nätagget.. I windows vid slösurfning etc är den helt okej, men så fort man anstränger den lite brakar helvetet löst...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capitátus
Fläkten på 8400 är faktiskt riktigt bra. Finns ingen anledning att byta ut den så länge den fungerar. Blir det något fel på den byts den ju ut under garantitiden. Dessutom kan jag nämna att den inte är termistorstyrd, utan hastigheten regleras av moderkortet.
När det gäller garantin kan vi naturligtvis neka garantiservice om någon har modifierat kylningen och värmerelaterade fel uppstår.

Är det _stor_ skillnad på hur mycket 5000 och 8400 låter?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem

Det blev en Dimension 5000 för mig i alla fall:
_________________________________________

Dimension 5000 (D02507a)

Prosessor Intel® Pentium® 4 Processor 530 with HT technology (3.00GHz, 800MHz fsb, 1MB cache)

Windows® XP Home Edition SP2 (svensk)

Minne 1024MB Dual Channel DDR2 400MHz [2x512]

Skärm Dell™ 1905FP 19" UltraSharpTM plattskärm, höj och sänkbar

Grafikkort 256MB PCI-Express nVidia GeForce 6800 med DVI/VGA/TV-Out

Hårddisk 500GB (7200rpm) seriell ATA hårddisk med 8MB DataBurst™ [2x250GB] Non-RAID

Optiska enheter 16x max. DVD+/-RW och 16x DVD

Högtalare Dell™ AS500 till platt skärm

Baspaket: 3 års på-platsen-service

Totalsumma: 13 132,51 kr
______________________________________________

Tror inte att jag skulle kunnat plocka ihop liknande delar separat till samma pris.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle

Sen hade dom problem med 6800 korten som orsakade rusande fläktar... Bland det värsta jag har hört.

Alla felaktiga kort är utbytta nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Jag vet inte exakt hur många 8400-serien låter, men min brors XPS Gen4 låter så inihelvete mkt så den skulle jag inte rekommendera till nån. Bla 2st 40mm i nätagget.. I windows vid slösurfning etc är den helt okej, men så fort man anstränger den lite brakar helvetet löst...

XPS är en speldator där ljudnivån inte är prioriterad. De flesta (alla?) andra dellmaskinerna är betydligt tystare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timilim
Är det _stor_ skillnad på hur mycket 5000 och 8400 låter?

Nej. Utan att ha jämfört datorerna sida vid sida vill jag påstå att de är ganska lika.

Permalänk

dells datorer låter inte så mkt från början .. men cdn o dvd låter som fan och fläkten där bak blir sliten efter ett tag.. de har ju gjort datorn som en väska med dubbla plattor under och över dator.. den ska vara rätt tyst av sig redan från början .. men lite isolering skadar inte

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixox
Det blev en Dimension 5000 för mig i alla fall:
_________________________________________

Dimension 5000 (D02507a)

Prosessor Intel® Pentium® 4 Processor 530 with HT technology (3.00GHz, 800MHz fsb, 1MB cache)

Windows® XP Home Edition SP2 (svensk)

Minne 1024MB Dual Channel DDR2 400MHz [2x512]

Skärm Dell™ 1905FP 19" UltraSharpTM plattskärm, höj och sänkbar

Grafikkort 256MB PCI-Express nVidia GeForce 6800 med DVI/VGA/TV-Out

Hårddisk 500GB (7200rpm) seriell ATA hårddisk med 8MB DataBurst™ [2x250GB] Non-RAID

Optiska enheter 16x max. DVD+/-RW och 16x DVD

Högtalare Dell™ AS500 till platt skärm

Baspaket: 3 års på-platsen-service

Totalsumma: 13 132,51 kr
______________________________________________

Tror inte att jag skulle kunnat plocka ihop liknande delar separat till samma pris.

Du vet att du har lång garanti även om du inte väljer på-platsen-service va?

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticl...

Vi har världens bästa konsumentlagstiftning

Edit: Nån som har en aning om vad den datorn skulle kunna få i 3D Mark 2001/2005?

Å hur gör du för att plocka ihop delarna billigare?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixox
Det blev en Dimension 5000 för mig i alla fall:
_________________________________________

Dimension 5000 (D02507a)

Prosessor Intel® Pentium® 4 Processor 530 with HT technology (3.00GHz, 800MHz fsb, 1MB cache)

Windows® XP Home Edition SP2 (svensk)

Minne 1024MB Dual Channel DDR2 400MHz [2x512]

Skärm Dell™ 1905FP 19" UltraSharpTM plattskärm, höj och sänkbar

Grafikkort 256MB PCI-Express nVidia GeForce 6800 med DVI/VGA/TV-Out

Hårddisk 500GB (7200rpm) seriell ATA hårddisk med 8MB DataBurst™ [2x250GB] Non-RAID

Optiska enheter 16x max. DVD+/-RW och 16x DVD

Högtalare Dell™ AS500 till platt skärm

Baspaket: 3 års på-platsen-service

Totalsumma: 13 132,51 kr
______________________________________________

Tror inte att jag skulle kunnat plocka ihop liknande delar separat till samma pris.

Det tycker jag inte alls va faligt och väldigt bra saker fick du med ochså...

Många som plockarihopp burkar från tex. komplett.se missar att kastamed Windows skiva och montering av datorn... Struntar man i det så blir ju ihopplock billigare...

Hoppas man får se lite bilder på burken sen och ditt utlåtande...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

Hade ingen koll på konsumentgrejset, men jag tror att baspaketet jag valde blir bra för mig.

När jag plockade ihop datorn gick jag genom en länk på www.mecenat.se (rabatter för studenter) och fick då det mesta i paketet. Jag uppgraderade själv till UltraSharp TFT 19" (från annan 19"-tft), la till grafikkortet (tidigare Radeon X300).

Från början var det 250 GB HD, men till min förvåning så gick det att välja 500 GB (2x250 GB) för ett tillägg på 0 kr!!!!!!!!!!!!! Så det var ett självklart val.

Tar man bort 3-års-på-platsen garantin blir det nästan 1500 kr billigare.

Kan nog fixa bilder när den kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ixox
Hade ingen koll på konsumentgrejset, men jag tror att baspaketet jag valde blir bra för mig.

När jag plockade ihop datorn gick jag genom en länk på www.mecenat.se (rabatter för studenter) och fick då det mesta i paketet. Jag uppgraderade själv till UltraSharp TFT 19" (från annan 19"-tft), la till grafikkortet (tidigare Radeon X300).

Från början var det 250 GB HD, men till min förvåning så gick det att välja 500 GB (2x250 GB) för ett tillägg på 0 kr!!!!!!!!!!!!! Så det var ett självklart val.

Tar man bort 3-års-på-platsen garantin blir det nästan 1500 kr billigare.

Kan nog fixa bilder när den kommer.

Inget för oss som bara går på gymnasiet va? Har ju bara CSN-kortet

Edit: Funkade ju för mig med vände upp å ner på allt i mitt rum (som iofs redan var uppåner) för att hitta brevet från CSN

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.