Permalänk
Medlem

s-video hjälp!

Hej! Har precis kommit hem från att ha köpt en s-video kabel och en tillhörande scartkontakt för min tv. Men alltså när man kopplar in allt ska det inte stå att man kan ändra från monitor till tv, ska man ha ett speciellt program eller vad är det som behövs?
Kan inte nån lägga upp en simpel guide för beginners som jag tacksam för alla svar jag kan få.

btw: har ett radeon 9600xt

mvh/ Fredde

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Medlem

Re: s-video hjälp!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freedee
Hej! Har precis kommit hem från att ha köpt en s-video kabel och en tillhörande scartkontakt för min tv. Men alltså när man kopplar in allt ska det inte stå att man kan ändra från monitor till tv, ska man ha ett speciellt program eller vad är det som behövs?
Kan inte nån lägga upp en simpel guide för beginners som jag tacksam för alla svar jag kan få.

btw: har ett radeon 9600xt

mvh/ Fredde

Hmm.. gör så här nu kör vi från början.. Starta datorn.. Stoppa i s-video kablen i datorn och sen till scartkontakten du just köpt och sen in i scarten på teven.. Sen fixar du TV-tool. Sen så trycker du igång skiten, blir de svartvitt så är de en inställning i teven. Så sen ska de va fixat.
Så var de iaf för mig.. Kolla så de inte är glapp någonstans heller.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

men TV-tool verkar ju bara vara för nvidia, finns de nå för ati eller kan man använda samma?

/fre

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk

sätt i s-video kabeln innan du har satt på datorn. funkar oftast att sätta i den när datorn är igång men den gången du bränner tv-ut porten kommer du ångra att du gjorde så.

sedan är det ju bara att starta windows--> högerklicka--> egenskaper --> inställningar--> avancerat -->...... sedan beror det ju på vilket grafikkort du har men det ska nog bara vara att trycka igång tv som sekundär enhet och sedan leta upp överlagrings inställningarna.... men varför förklarar jag detta för dig använd sök är du snäll....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freedee
men TV-tool verkar ju bara vara för nvidia, finns de nå för ati eller kan man använda samma?

/fre

Du behöver inget extra program, följ bara Ripleyonline's råd.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]