Titta på TV med Video-in.

Permalänk

Titta på TV med Video-in.

Hej! Har video-in på grafikkortet och letar nu efter ett program för att titta på insignalen i fullscreen. (Har kopplat dit en gammal video att använda som tuner.)

Jag använder för tillfället programmet Asus Digital VCR som följde med grafikkortet. Dock verkar inte det programmet bry sig om förhållandet mellan höjd och bredd ett dugg. Eftersom min skärm inte är i 4:3-format utan i 16:10-format så stretchar programmet alltså ut bilden i horisontalled när jag kör fullscreen, och bilden blir förvängd.

Är det någon som kan rekommendera något bra program som klarar detta bättre? (Eller något liknande program överhuvudtaget, så kan jag testa själv.) Inspelningsmöjligheterna i Digital VCR bryr jag mig inte så mycket om, då kan jag använda det programmet eller något häftigare program för ändamålet. Jag är bara mest intresserad av ett program som klarar av att visa i fullscreen och som kan behålla rätt proportioner på bilden.

(Kortet har alltså inte inbyggd tuner, utan bara Composit och S-video-ingångar.)

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Media player classic. Går att ställa in format hur man vill.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Tack så mycket för tipset.

Tyvärr kraschar det programmet så fort jag försöker ta in signal från grafikkortet.

Inga idéer om detta? Eller kanske fler program som klarar av samma sak?

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]