Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Deras mailsystem suger. Jag får aldrig ens newslettern om spelet.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Efter det Jess skrev började jag leta och söka på forumet, och hittade lösningen, vad jag vet i alla fall.
Dom ber en maila användarnamn och reggad mailadress till community@ageofconan.com om det är någon annan här som haft samma problem.

Det här spelet sätter lite galler i huvudet på mig.
Ska fixa ett 8800gts 512mb tills det kommer, tänkte stoppa i 2gb ram i burken också. Sen för directx... ja det är bara bita i det sura äpplet och gå över till vista även på spelburken.
Vad man inte gör för ett bra spel, eller ja, vi får hoppas att det blir bra

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurkburk
Det här spelet sätter lite galler i huvudet på mig.
Ska fixa ett 8800gts 512mb tills det kommer, tänkte stoppa i 2gb ram i burken också. Sen för directx... ja det är bara bita i det sura äpplet och gå över till vista även på spelburken.
Vad man inte gör för ett bra spel, eller ja, vi får hoppas att det blir bra

Finns det några bra bilder som visar Dx9 Vs Dx10 i Age of Conan?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Finns det några bra bilder som visar Dx9 Vs Dx10 i Age of Conan?

Jodå, t.o.m i den här tråden, du får backa några sidor bara.
Det jag har gjort är spanat lite på dx9-screenshots, och sen drägglat på dx10-videoklipp, tillräckligt för att jag ska kasta ut mitt 7900gto och jaga ett dx10 kort

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jess
Av någon anledning fick inte jag heller ett mail när jag registrerade för lite mindre än en månad sedan. Inte ens i skräpinkorgen fanns det något. Genom att följa några länkar på sidan, som jag dessvärre inte kommer ihåg exakt vilka de var, kunde jag komma fram till ett ställe där man kunde be om att få ett nytt aktiveringsmail. Det löste problemet.

Jag hade också det problemet när jag registrerade mig. Det jag gjorde var att logga in på det registrerade anv. namnet på forumet, där skickade jag sedan ett PM till en av modsen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Finns det några bra bilder som visar Dx9 Vs Dx10 i Age of Conan?

Här finns några bilder som visar skillnaden. (för pekaren över bilden så ändras den till samma bild i Dx10)
http://www.legitreviews.com/article/487/1/

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Här finns några bilder som visar skillnaden. (för pekaren över bilden så ändras den till samma bild i Dx10)
http://www.legitreviews.com/article/487/1/

Alltså jag gillar när solen tittar fram uppe vid trädtopparna på sista bilden. Så grymt snyggt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Här finns några bilder som visar skillnaden. (för pekaren över bilden så ändras den till samma bild i Dx10)
http://www.legitreviews.com/article/487/1/

Tackar för länken den visade rätt bra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

När vi endå är inne på DX10, kommer det att kräva mer burk? Eller kommer man kanske att ha samma FPS som med DX9? Någon som förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
När vi endå är inne på DX10, kommer det att kräva mer burk? Eller kommer man kanske att ha samma FPS som med DX9? Någon som förstår?

Nästan alla spel som har stöd för Dx10 kräver mer. Så förmodligen kommer det även göra det här.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Man ska inte tro så mycket på de där DX9 vs DX10-bilderna... DX9 kommer garanterat se bättre ut än så där. Om inte så har de garanterat nerfat DX9-grafiken med flit för att DX10 ska verka bättre.

Permalänk
Medlem

De är gamla bilder, så ja man ska kanske ta det med en nypa salt. Men att de gör skillnad råder det ingen tvekan om.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Det postades en länk till en norsk intervju på AoC-forumet imorse.
( http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/ostlandssendingen/verdi/4... )
I slutet av videon så filmar de en whiteboard där funcom har skrivit en almanacka.
Det är lite suddigt, men jag tror mig kunna läsa "Gold!" (understruket två gånger) den 8:e april, nånting om Gamespot den 18-20:e april, definitivt någonting om beta den 1:a maj samt preorder launch den 16:e maj. Release den 20:e verkar vara definitiv.
Kolla in precis i slutet av videon och se om ni kan läsa ut mer än jag kan!

Edit: Det står nog "IGN open beta (13)" på den 1:a maj och "Gamespot W.end" den 18-20:e april
Den 1:a april händer också något intressant, den rutan är rödmarkerad.. men jag kan inte se vad det står

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Det postades en länk till en norsk intervju på AoC-forumet imorse.
( http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/ostlandssendingen/verdi/4... )
I slutet av videon så filmar de en whiteboard där funcom har skrivit en almanacka.
Det är lite suddigt, men jag tror mig kunna läsa "Gold!" (understruket två gånger) den 8:e april, nånting om Gamespot den 18-20:e april, definitivt någonting om beta den 1:a maj samt preorder launch den 16:e maj. Release den 20:e verkar vara definitiv.
Kolla in precis i slutet av videon och se om ni kan läsa ut mer än jag kan!

Edit: Det står nog "IGN open beta (13)" på den 1:a maj och "Gamespot W.end" den 18-20:e april
Den 1:a april händer också något intressant, den rutan är rödmarkerad.. men jag kan inte se vad det står

Mäktig upptäckt!!!!

Visa signatur

It's only fun until someone get's hurt, thene it's hillarious.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Det postades en länk till en norsk intervju på AoC-forumet imorse.
( http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/ostlandssendingen/verdi/4... )
I slutet av videon så filmar de en whiteboard där funcom har skrivit en almanacka.
Det är lite suddigt, men jag tror mig kunna läsa "Gold!" (understruket två gånger) den 8:e april, nånting om Gamespot den 18-20:e april, definitivt någonting om beta den 1:a maj samt preorder launch den 16:e maj. Release den 20:e verkar vara definitiv.
Kolla in precis i slutet av videon och se om ni kan läsa ut mer än jag kan!

Edit: Det står nog "IGN open beta (13)" på den 1:a maj och "Gamespot W.end" den 18-20:e april
Den 1:a april händer också något intressant, den rutan är rödmarkerad.. men jag kan inte se vad det står

Kan knappt läsa nånting men "Gold!" fick jag till "Sold!" (ovetandes om att du tyckte det stog "Gold!"). Annars kan jag knappt läsa något annat.

EDIT: Grymt Jobbat.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

hehe.. man får pausa och spola tillbaks och sånt.. vissa av delarna är mer lättlästa ur vissa "vinklar".
Fast jag kan inte ta åt mig hela äran, det var nån snubbe på AoC forumet om upptäckte det.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

1:a Maj: IGN open beta ?

16 Maj: preorder release

20 Maj: LAUNCH

21 till 23 Maj: Öl! Öl! Öl!

Men vi måste få reda på 1 april! :C

Visa signatur

It's only fun until someone get's hurt, thene it's hillarious.

Permalänk

Läskigt skillat att upptäcka det där ^^
Tyvärr kan jag inte bidra till vad det står... får väl vänta på någon annan att luska ut det sista

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom allting om spelet så jag frågar här istället.

Hur bra är spelet programmerat och optimerat? Vad för maskin krävs för att få en spelupplevelse med bra flyt? Hur kommer min maskin i sign att göra sig? Kommer det hacka med allt på lägsta eller kommer jag kunna spela på ett bra sätt?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Med allting på högsta 2AA/8AF i 1920x1200 så fick jag 60+ fps med dator 1 i sign, men då ska man komma ihåg att det också körs massa debugging verktyg i bakgrunden som drar ner på prestandan under stress testen.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Orkar inte läsa igenom allting om spelet så jag frågar här istället.

Hur bra är spelet programmerat och optimerat? Vad för maskin krävs för att få en spelupplevelse med bra flyt? Hur kommer min maskin i sign att göra sig? Kommer det hacka med allt på lägsta eller kommer jag kunna spela på ett bra sätt?

Systemkraven länkades för max 3 sidor sen, orkar inte hitta det åt dig nu, är för trött och ska upp tidigt imorgon.

God natt.

EDIT: Högst upp på 26 sidan.

God natt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Systemkraven länkades för max 3 sidor sen, orkar inte hitta det åt dig nu, är för trött och ska upp tidigt imorgon.

God natt.

EDIT: Högst upp på 26 sidan.

God natt.

"Rekommenderat:

* Intel Core 2 Duo 2,4 GHz (E6600)
* Geforce 7950 GX2
* 2 GB minne"

Hrm, med andra kommer min rigg i sign ha det ganska jobbigt.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Blir ganska kämpigt för grafikkortet åtminstone.

I Tortage har i princip alla väldigt låg FPS just nu, runt 20-30. Dock betydligt stabilare om man kör singleplayer-läget. 2gb minne räcker utmärkt med Vista till och med, men jag rekommenderar ändå 4gb så man har det där lilla extra som man kan behöva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
"Rekommenderat:

* Intel Core 2 Duo 2,4 GHz (E6600)
* Geforce 7950 GX2
* 2 GB minne"

Hrm, med andra kommer min rigg i sign ha det ganska jobbigt.

Du glömde min req.

Citat:

Required

OS: Windows Vista/XP
Processor: 3GHz Pentium IV
RAM: 1GB RAM
Video Card: Shader Model 2.0 and 128MB RAM: NVIDIA GeForce 5800 or ATI 9800

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipopz0rz
Med allting på högsta 2AA/8AF i 1920x1200 så fick jag 60+ fps med dator 1 i sign, men då ska man komma ihåg att det också körs massa debugging verktyg i bakgrunden som drar ner på prestandan under stress testen.

..Jag tror nog du har en del rätt, men jag får i alla fall minnesbilder (med ljud) från AO-betan, där folk sade samma sak. Så kom release, och fpsnivån rörde sig inte värst.

..Och maskinen jag har nu kommer antagligen ha lika stora problem med AoC som min dåvarande hade med AO

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Nån som vill byta ett AoC konto for ett Chronicles of Spellborn konto? :
http://www.tcos.com/

Skicka mig ett mail i så fall: olle22222@gmail.com

Permalänk
Medlem

Imorgon skulle det ha skett.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Ja, det var tur att dem sköt fram releasen. Verkligen några basic saker som dem behöver fixa fortfarande. (det vill säga buggar som man vanligen stöter på så fort man loggar in och spelar litegrann bara..)

Permalänk
Medlem

Hoppas att de hinner att få till det så bra som möjligt.

Hur är det med spelet fram till lvl 20? En polare snackade något om att spelet är ett "singelplayerspel" upp till lvl 20. Stämmer detta och vad tycker ni isf om det?

Permalänk
Medlem

Tror de tog bort singleplayer-delen ett tag sedan. Nu gör man så kallade Destiny Quests under nattid i Tortage, dessa utspelar sig i en helt privat instance.

Visa signatur

.