Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MysticalAcid
Hmm man kan inte använda mp3 som ringsignal eller sms-signal om man har Vodafone eller?

Har köpt en K750i med Vodafone men det är tvunget att låsa upp den i såfall eller?

Använd detta program så funkar det.
http://www.mobilsida.com/drm.zip

Permalänk
Medlem

Har köpt den för 3000:- och 1 gb minne för 1000:-

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Nån mer än jag som har flashat om mobilen till W800i programvara? Gjorde det idag och det funkar klockrent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MysticalAcid
Nån mer än jag som har flashat om mobilen till W800i programvara? Gjorde det idag och det funkar klockrent.

Några frågor:

Var flashade du om den till w800i?
Behöll du alla inställningar och applikationer efter flashningen?

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Jo jag har provat uppdateringstjänsten på sonyericsson.com för jag tänkte flasha upp den, men jag kommer bara till en tom sida efter jag klickat i "uppdateringskraven"... Vad har jag gjort för fel?
Finns det nån annan sida där jag kan hämta hem flash filer? Hur har ni andra gjort med K750i:n?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Några frågor:

Var flashade du om den till w800i?
Behöll du alla inställningar och applikationer efter flashningen?

Jag flashade min telefon hos GSMline inne i Kristianstad. Man fick inte behålla några inställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Hej alla!

Jo jag har provat uppdateringstjänsten på sonyericsson.com för jag tänkte flasha upp den, men jag kommer bara till en tom sida efter jag klickat i "uppdateringskraven"... Vad har jag gjort för fel?
Finns det nån annan sida där jag kan hämta hem flash filer? Hur har ni andra gjort med K750i:n?

Använd Internet Explorer

Ska köpa 4 stycken nya K750i från min vän i england inom kort. får dom för billigare än £200/st. Lycklig är jag

Permalänk
Medlem

Hur installerar jag .jad filerna?
Står bara att Åtgärden misslyckades

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av comp1337
Hur installerar jag .jad filerna?
Står bara att Åtgärden misslyckades

.jar brukar jag köra med... undrar om .jad funkar ens.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem

.jad är bara en liten beskrivning av .jar-filen, så du måste förstås ha båda. Den enda användningen jag sett av .jad är när man ska ladda hem program via WAP, de krävs då.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Finns det någon butik i Kristianstad som har MXE-60 (blixten)?

Verkar som det bara är nätbutikerna som har den.........

Permalänk

Hej!

Är det någon som vet hur man blädrar runt i andras mobiler som man har i Mina enheter (bluetooth) med K750i?

Visa signatur

[ Sonata III | Q6600 G0 @ 3,2GHz (Scythe Infinity) | P35-DS4 | XMS2 4GB | 8800GTS 640 (HR-03 + Nexus) | X-Fi XtremeMusic ] :: [ w2207 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MysticalAcid
Nån mer än jag som har flashat om mobilen till W800i programvara? Gjorde det idag och det funkar klockrent.

har du en länk vart man kan få tag i firmwaren??

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ala Turca
Hej!

Är det någon som vet hur man blädrar runt i andras mobiler som man har i Mina enheter (bluetooth) med K750i?

har inte sonyericsson tagit bort den funktion pga säkerheten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
har inte sonyericsson tagit bort den funktion pga säkerheten?

Verkar som det.

Permalänk
Medlem

Ny firmware ute till K750i nu för oss svenskar.

R1N035

Vad som är nytt? Ingen aning

Permalänk
Medlem

nån som kommit på hur man får in w800s fw??

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Fan, jag skulle uppdatera min k750 tänkte jag och laddade ner "Update Service USB-drivers" och allt flöt på som det skulle. Men sedan när jag körde guiden på Sony Ericsson hemsida så säger den till slut att jag måste ange proxy-server men jag använder ju ingen sådan.

Någon som vet vad som är fel?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Hur gör man för att kolla va man har för version på telefonen just nu?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
nån som kommit på hur man får in w800s fw??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog
Hur gör man för att kolla va man har för version på telefonen just nu?

För att titta vad man har för firmware så slår man denna kod: > * < < * < *
<=vänsterklick med joysticken
>=högerklick med joysticken

sedan
serviceinfo->programinfo

sedan står firmwaren tex R1L002

Edit: man måste stå i standbyläget, dvs så du ser bakgrunden.

Detta gäller alla SE modeller. (Kanske inte 100 år gamla SE modeller)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cusion.se
För att titta vad man har för firmware så slår man denna kod "> * < < * < *"
<=vänsterklick med joysticken
>=högerklick med joysticken

sedan
serviceinfo->programinfo

sedan står firmwaren tex R1L002

Edit: man måste stå i standbyläget, dvs så du ser bakgrunden.

Detta gäller alla SE modeller. (Kanske inte 100 år gamla SE modeller)

Tackar för detta, har bara haft Nokia innan så ja har letat som en galning efter detta

Ja hade R1L002 det säger mig inte mycket men ja vill uppgradera men får det inte att funka på SE hemsida.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog
Tackar för detta, har bara haft Nokia innan så ja har letat som en galning efter detta

Ja hade R1L002 det säger mig inte mycket men ja vill uppgradera men får det inte att funka på SE hemsida.

np

Permalänk
Medlem

är det nån mer än jag som har problem med "dockningsstället" CDS-60?

När jag har mobilen kopplat till den och usb:n kopplat till datorn så vill inte windows starta när jag startar om, kommer förbi XP loggan och sen blir skärmen bara gråsvart :/

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem

Vilken är den senaste firmware till K750I?

Permalänk
Medlem

R1N035 ska vara senaste