Permalänk
Medlem

Dvd video-program

Någon som vet ett bra dvd-video program som man kan bränna ut olika filmer på ??

Permalänk
Medlem

fattar inte riktigt... du får förklara lite bättre... Ett brännprogram som man kan bränna flera DVDfilmer på en skiva eller?

Visa signatur

CloNe Me

Permalänk
Gäst

Nero Burning

Permalänk
Medlem

nä ett bränn-program som man kan bränna ut en film och se på dvd-spelaren. Men som stödjer fler format än nero!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zorgen
nä ett bränn-program som man kan bränna ut en film och se på dvd-spelaren. Men som stödjer fler format än nero!

Nero här väl stöd för de flesta?

Permalänk
Medlem

Beror ju va för format du ska bränna, vanlig dvd-film(vob-filer m,m) klarar i princip alla brännarprogram, även Nero. Är det bin/iso m,m så använd DVD-Decrypter, den klarar allt.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Nero är det ultimata, med rätt pluggin så klarar det så gott som allt... DVD Decrypter? hmm ja det fungerar, men det som DVD Decrypter äter, äter Nero med, Installera DVD pluggin å Mpeg pluggin så klarar det sig,

Visa signatur

CloNe Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anibe
Nero är det ultimata, med rätt pluggin så klarar det så gott som allt... DVD Decrypter? hmm ja det fungerar, men det som DVD Decrypter äter, äter Nero med, Installera DVD pluggin å Mpeg pluggin så klarar det sig,

Möjligt med en massa plugin hit å dit, men varför det när det finns bättre program som klarar allt utan plugin?. DVD Decryptern startar oxo blixtsnabbt, men som sagt den klarar hur många format som helst men den kan inte göra en DVD-film med vob-filer och sånt. Innan Nero har startat har man ju bränt halva filmen med DVD Decrypter.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

haha

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Möjligt med en massa plugin hit å dit, men varför det när det finns bättre program som klarar allt utan plugin?. DVD Decryptern startar oxo blixtsnabbt, men som sagt den klarar hur många format som helst men den kan inte göra en DVD-film med vob-filer och sånt. Innan Nero har startat har man ju bränt halva filmen med DVD Decrypter.

då får du nog se över dinna minnen om inte ditt nero startar...

Visa signatur

CloNe Me

Permalänk
Medlem

Kör tmpgenc om du vill göra om mpeg till .vob

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Kör tmpgenc om du vill göra om mpeg till .vob

Hur gör du då?
Jag behöver göra om en/flera mpeg-filer till vob, men jag inte riktigt hur man gör....kan du förklara hur du gör?

Vilken länk laddar man ner programmet på?
Jag kanske har laddat ner fel version nämligen.....

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

det finns en hel del versioner... det e sant... men med alla så kan du göra mpeg till Vob om ja inte missminner mig helt..

Visa signatur

CloNe Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anibe
då får du nog se över dinna minnen om inte ditt nero startar...

Jag skrev inte att det INTE startar, minnet räcker gott å väl, se sign. Ta tid själv och jämför, Decryptern har väl inte bränt halva men den hinner en bit. Vill man att det ska gå ännu snabbare så använder man Totcmd.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Men det ska alltså fungera med det programmet.
men jag vet inte riktigt hur programmet fungerar......kan nån hjälpa mig hur man gör för att göra om mpeg -->vob?(Inte tvärtom)

Permalänk
Medlem

Tmpgenc DVD Author gör om mpg till DVD-Video format förutsatt att mpg filerna är DVD-kompatibla och TMPGEnc Plus (eller någon annan MPEG-2 kodare) kan göra om olika typer av videofiler till DVD-kompatibla mpg filer.

Filerna som TMPGEnc DVD Auhthor skapar (VOB-filer m.m.) kan du bränna med Nero i DVD-Video format.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Jag skrev inte att det INTE startar, minnet räcker gott å väl, se sign. Ta tid själv och jämför, Decryptern har väl inte bränt halva men den hinner en bit. Vill man att det ska gå ännu snabbare så använder man Totcmd.

jag använder både Nero och Decrypter, ingen skillnad att starta programmen, absolut inte

Visa signatur

CloNe Me