Permalänk
Medlem

Samsung 913B 19tums TFT

Hej, jag är på väg att köpa en 19" TFT och har väntat på att L90D+ ska gå ner i pris men sen såg jag denna Samsung med DVI, 8ms, 700:1, pivot osv för bara 3550 på Datorhandel'n:

http://www.datorhandel.com/se/index.php?referer=buggy&artnr=L...

Har kollat efter recensioner men hittar inga. Nån som kan länka eller argumentera för eller emot denna PRISVÄRDA skärm (enligt specifikationerna) ;P

Är BenQ FP937S+ ett bättre val kanske, den har ungefär samma specs men ett lite högre pris?

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk

Jag skulle ha valt samsung före benq.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Var ett stort test av skärmar i microdatorn för en tid sen, kolla deras hemsida om du kan läsa separata articklar där.

Det verkar som om 9ms inte riktigt är att lita på... eller man kanske ska säga ett dumt sätt att mäta på...

Gå och kolla själv och se om du är nöjd. Vill ju ha bra färger och så med, inte bara snabb...

Är otroligt nöjd med min Eizo Flexscan L768 som jag har på jobbet. Dock inte testat snabbheten på den, men färgerna är super för att vara platt. Men så kostar den en aning mer...

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd flyttad!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Har själv beställt en 913B från datorbutiken.com men den verkar vara för ny för att ha testats..... De har inte ens fått hem den ännu
Men den bygger vad jag vet på 913N å den har ju fått bra betyg å den lär ju inte bli sämre med DVI?
Skrev en fråga om denna skärm här igår men det verkar som sagt att den är för ny för att ha testats!

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk
Medlem

OK, som jag trodde, har inte stenkoll längre men jag förstod att den var rätt ny. Men hur är det egentligen med denna dithering (16.2 milj färger) istället för 16.7 miljoner färger som L90d+ har, dvs 24 bitar. Är det nån skillnad, förut fick jag rådet att undvika skärmar med 16.2 miljoner färger och köra på äkta 24 bitars...? Jag tar en hel del bilder med digitalkamera och vill därför ha bra färgåtergivning... Och som ExXo sa är färgåtergivning minst lika viktig som snabbheten.

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WixlunD
OK, som jag trodde, har inte stenkoll längre men jag förstod att den var rätt ny. Men hur är det egentligen med denna dithering (16.2 milj färger) istället för 16.7 miljoner färger som L90d+ har, dvs 24 bitar. Är det nån skillnad, förut fick jag rådet att undvika skärmar med 16.2 miljoner färger och köra på äkta 24 bitars...? Jag tar en hel del bilder med digitalkamera och vill därför ha bra färgåtergivning... Och som ExXo sa är färgåtergivning minst lika viktig som snabbheten.

Då ska du inte ha en L90d+, den har TN-panel och använder alltså dithering.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

OK, tack för den vägledningen men läste just http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45830... där jag insåg det. Verkar alltså som att det är en MVA panel som gäller för mina behov! Den där viewsonicen verkar ju bra men priset, njaa, du vet inte nån billigare?

Visa signatur

Officially known as WixlunD