Sony DRU-700A uppför sig helt CP.

Permalänk
Medlem

Sony DRU-700A uppför sig helt CP.

Hej,

Köpte en Sony DRU-700A när den släpptes tror jag, vilket var ett bra tag sen. (2004-09-16 för att vara exakt.) Jag har aldrig haft problem med den förrens nu i början av maj när min dator bröt ihop och jag fick köpa nytt system.

Problemet är följande:

När jag stoppar i en cd/dvd i den så ignorerar den eventuella autostarts, när jag dubbelklickar på den via Den här datorn så laddar den ett tag och windows laggar ner sig några sekunder, sen säger den "F:/is not a valid win32 application".

Det går att utforska skivan, tar skitlång tid att navigera i mappstrukturen och när man klickar på en exe-fil så säger den ännu en gång "F:/ is not a valid win32 application".

Det funkar alldeles utmärkt att bränna med den. Brände ut 2 st xvid filmer häromdan med winxp's egna bränntjofräs och visserligen blev 1 skiva felbränd så jag fick bränna om den. Men de skivor jag använde är inte av det mest pålitliga slag.

Idag fick jag hem ett nytt grafikkort och RAM-minne + en elsladd till mitt Audigy 4Pro ljudkort. Bävade lite inför installationen då jag inte visste om den skulle funka eller inte. Den kunde inte hitta nån installation från skivan till grafikkortet, så jag fick köra en driver från nvidia.com, vilket funkade lika bra. Men många utils på skivan kan vara roliga att ha. Ljudkortet hittade den grejjer till från den skivan och den installerade en massa med, men ett par .sys filer kunde den inte hitta (trots att dom låg precis där dom skulle) och när jag skulle försöka fula till det och kopiera över dom filerna till HDD så sa den ifrån och skyllde på ett "I/O Device Error!".

Ska ringa till Sonys support imorgon och kolla om dom kan ge några tips på hur man löser detta, men tänkte testa och nån här haft samma problem eller rent utav har en lösning eller tips på det.

Jag har avinstallerat hårdvaran via enhetshanteraren och startat om datorn, den har installerat den igen men samma sak händer om och om igen.

Vad göra? Fick ju med en massa flashiga spel med grafikkortet som jag inte kan leka med.

Tack på förhand.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har "CP" med ditt problem att göra? Inget sådant i topics tack!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

3. cp, unix-kommandot
cp är även ett UNIX-kommando för att kopiera filer (copy). Se cp(1).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Vad har "CP" med ditt problem att göra? Inget sådant i topics tack!

Sony erkänner det ju.
http://www.sony-cp.com/en/dvd/support/downloads/index.html

Nej men skämt åt sido, jag inser hur fel användandet av ordet CP är, jag skulle givetvis ha använt något annat ord. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om någon tagit sig illa vid över det hela, det var aldrig min avsikt.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o