Permalänk
Medlem

Jag har enbart bra erfarenheter av Dustin. Något jag verkligen skulle vilja se ändras är dock hemsidan - det är stökigt med dubbla undermenyer. En som rullas ut nedanför "genrevalet" och en i huvudframen som innehåller fler alternativ. Antingen eller, inte hälften på ena och allting på andra. Det följer inte vedertagen webshop-standard

I övrigt har jag inget att beklaga mig över.

Permalänk
Medlem

Sådär la man en beställning på några produkter
bl a
antec slk3000b och dawn of war gold edition, båda var ej i lager. Hoppas dock på att få de innan en vecka dock.
Osäker hur det med ej i lager för spel funkar för dustinhome, med tanke på att efter mikaelC skrev att de hade dawn of war gold edition så kolla jag och visst fanns den där men den var direkt på "ej i lager".
Aja ska ringa fråga imorgon.
Trevlig kväll folk

Permalänk
Medlem

Första negativa jag egentligen varit med om med Dustin skedde idag.

Ringde upp för att kontrollera hur går med ordern som jag lagt för några dagar sen. Orden är ett specialfall eftersom det rör sig om en båtklubb, och enklast var att förskottsbetala.

Nåväl, en tjej på Dustin svarar (namnet har jag dessvärre glömt), och när jag frågar om hur det går med ordern "får jag en lång harang om att du skall väl veta att vi inte skickar ut delorders vid förskottsbetalning. Det blir så svårt vid kreditering.. osv.. " i en patroniserande ton. Var helt förstummad. Varför förtjänade jag detta?

Orkade bara inte prata vidare med personen och bad snällt om att få prata vidare med Johan von W. som var min kontakt som sa direkt "vi delleverar eftersom det tar tid". Så är jag van att Dustin fungerar.

Så inrycket är fortfarande positivt pga. Johan, men uppenbarligen behövs det en avstressningshörna eller något, för jag är inte beredd att bli uppläxad när jag är kund, speciellt inte när jag är vänlig. Tjejen som jag pratade med först måste definitivt stressa ner en aning.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Dustin

Hej,

så skall det definitivt inte vara. Jag ber om ursäkt för det och skall ta det med berörd person. Man ska bemötas korrekt även om man kanske inte alltid kan få sitt problem löst. tyvärr är det så att det är problem med delleveransen av förskottsbetalda order men det är inget som ska leda till irritation gentemot kunden.

PM:a mig ditt odernummer ska jag se om vi kan göra nåt.

mvh
Mikael Carinci
dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk

woho äntligen ett företag som bryr sig så pass mycket att dom skapar en tråd om hur dom ska förbätra sig.
Jag har bara en fråga hur kan det kommasig att en SERIAL-ATA/150 1.0M kan kosta 89,00 kr
hos er och 55 kr på nästa alla andra data butiker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej,

så skall det definitivt inte vara. Jag ber om ursäkt för det och skall ta det med berörd person. Man ska bemötas korrekt även om man kanske inte alltid kan få sitt problem löst. tyvärr är det så att det är problem med delleveransen av förskottsbetalda order men det är inget som ska leda till irritation gentemot kunden.

PM:a mig ditt odernummer ska jag se om vi kan göra nåt.

mvh
Mikael Carinci
dustin home AB

Hej Mikael,

Johan W. löste det utan problem, paketet är på väg och jag har fått ett godsid. Precis vad jag förväntade mig av Dustin. Incidenten med damen får väl skrivas på att hon hade en dålig dag som vi alla kan ha ibland. Tack vare Johan kan jag nu komma igång med ett provmontage och därefter snabbt beställa resterande kamerorna.

Men just när det gäller förskottsbetalningar skulle det vara trevligt med lite mer information och bättre rutiner.

I mitt fall håller jag på och köper in bevakningskameror till en båtklubb. Det hela kompliceras med att det inte går att leverera till vare sig firmatecknare eller själva klubben.
Därför är lösningen med förskottsbetalning perfekt, då kunde leveransen komma till den adressen som jag önskade. Det tog ett tag innan jag fick förslaget, innan dess var det krångel med leveransadresser, kreditgränser och fakturor. Ekonomiska föreningar är uppenbarligen svåra att ta kreditundersökningar på. Jag har förståelse för att Dustin inte kan skicka varor hur som helst mot faktura. Så det klagar jag inte på.
Men allt hade gått snabbare om jag fått informationen tidigare tex. genom hemsidan. Nu står det inget om denna form av betalning, samt att det inte går att beställa genom Internet med förskottsbetalning utan man måste lägga beställningen via en säljare.

Kul att kunna ge lite feedback!

//Adam

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Dustin
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
woho äntligen ett företag som bryr sig så pass mycket att dom skapar en tråd om hur dom ska förbätra sig.
Jag har bara en fråga hur kan det kommasig att en SERIAL-ATA/150 1.0M kan kosta 89,00 kr
hos er och 55 kr på nästa alla andra data butiker?

Hej!

Kolla igen... Troligen nån som missat kolla priset. Vi har runt 35000 artiklar i sortimentet så det händer tyvärr!

mvh
Mikael Carinci
Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Har handlat många gånger på dustin och dustinhome, och kommer fortsätta med det. Skönt att man kan direktbetala med internetbank och slippa postförskott, dock hade ja aldrig vågat göra detta på ett mindre företag, men man vet att ni är ordentliga.

Senast köpte jag en Samsung LCD-TV som jag fick imponerande snabbt, även fraktfritt, något som man uppskattar enormt

Permalänk

Kataloger

Jag har fått katalog ifrån er nu fortlöpande hur länge som helst.
Jag har inte handlat något på över 1,5 år och ser därför ingen anledning att ni slösar på miljön hela tiden. (Då inräknat bra mycket mer än bara papper och bläck.)

Sluta leverera kataloger efter 2 omgångar utan beställning per kund så sparar alla pengar.

Dustin för mig är högt pris. När jag får tag i samma saker i butik med direktservice ser jag ingen anledning att shoppa hos er.
Kan tänkas handla vid väldigt förmånliga erbjudanden men Dustin känns tråkigt på något sätt, ingefär som IBM känns. Företag från 80 - tal som lever på storföretag.

Ok ge mig skit nu men så känner jag det iaf.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Har handlat många gånger på dustin och dustinhome, och kommer fortsätta med det. Skönt att man kan direktbetala med internetbank och slippa postförskott, dock hade ja aldrig vågat göra detta på ett mindre företag, men man vet att ni är ordentliga.

Håller med där

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Jag har fått katalog ifrån er nu fortlöpande hur länge som helst.
Jag har inte handlat något på över 1,5 år och ser därför ingen anledning att ni slösar på miljön hela tiden. (Då inräknat bra mycket mer än bara papper och bläck.)

Sluta leverera kataloger efter 2 omgångar utan beställning per kund så sparar alla pengar.

Dustin för mig är högt pris. När jag får tag i samma saker i butik med direktservice ser jag ingen anledning att shoppa hos er.
Kan tänkas handla vid väldigt förmånliga erbjudanden men Dustin känns tråkigt på något sätt, ingefär som IBM känns. Företag från 80 - tal som lever på storföretag.

Ok ge mig skit nu men så känner jag det iaf.

Hehe de försöker väl få dig att köpa någon gång
Fast det är miljöpapper annars om man ska vara lite petig :p, du kan återvinna den med
Du kan avboka att du vill ha katalogen på deras hemsida

Beroende på prisskillnaden och butikerna så kan jag hälften av gångerna tänkas köpa på nätet, då vissa butiker där jag bor kan vara småsketna med servicen.

La en order i söndags och ringde supporten i måndags frågade om eventuella leveransdatum på de varor jag beställt, då de flesta var ej i lager. Visa sig att en av de skulle dröja till 25 okt innan det kom i lager (antec slk3000b för er som funderar på att köpa det där), avbokade. Fick pengarna tillbaks la en ny order på de andra produkterna och nu är de på väg
Bra bemötande denna gången med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Håller med där

Hehe de försöker väl få dig att köpa någon gång
Fast det är miljöpapper annars om man ska vara lite petig :p, du kan återvinna den med
Du kan avboka att du vill ha katalogen på deras hemsida

Beroende på prisskillnaden och butikerna så kan jag hälften av gångerna tänkas köpa på nätet, då vissa butiker där jag bor kan vara småsketna med servicen.

La en order i söndags och ringde supporten i måndags frågade om eventuella leveransdatum på de varor jag beställt, då de flesta var ej i lager. Visa sig att en av de skulle dröja till 25 okt innan det kom i lager (antec slk3000b för er som funderar på att köpa det där), avbokade. Fick pengarna tillbaks la en ny order på de andra produkterna och nu är de på väg
Bra bemötande denna gången med.

Den gången Dustin levererar inom 6 timmar efter gjord beställning kan jag tänka mig att beställa

När det gäller katalogen så är det ju transporterna som i första hand skapar miljöproblem.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk

Har köpt prylar hos er bara detta året för 30.000kr... och jag kan bara konstatera att jag älskar er

Senast beställde jag en plasma TV av märket Samsung, och den fanns inte i ert lager. Men jag tänkte att det inte var någon brådska, och att det fick ta den tid det tar helt enkelt. Två dagar efter beställningen knackar en utländsk-talande man på dörren. På bröstet står det "Posten", och han vill leverera ett stort paket till mig. Jag blir överlycklig, och bryr mig inte om att snubben inte kunde snacka svenska, men jag förstod hans pekningar på fakturan, hans penna och min TV

Helt fantastiska leveranstiden, det är en sak ni verkligen kan skryta med!
Priserna är inget att gnälla över. Ni må vara 2-3% dyrare på vissa delar av sortimentet än nätets billigast, men er service är ju lätt 20-30% bättre. Så de pengarna kännar jag att jag gärna betalar. Värre är det med skatten som Göran vill ha

Beställde så senast som idag ett st. Antec P180, och en CPU-kylare. Hoppas på leverans imorgon, innan helgen. Ser du detta herr MikaelC, får du gärna ge paketet en extra knuff ut genom dörren så att min dröm blir verklighet

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Hej kära bullen!

Köpte en D-LINK DGL-4300 för en månad sedan som då kostade 1595:- nu är den nere på 995:- de känns surt.

hatar Dustin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prifix
Hej kära bullen!

Köpte en D-LINK DGL-4300 för en månad sedan som då kostade 1595:- nu är den nere på 995:- de känns surt.

hatar Dustin

Köp inte IT-produkter. Köp guld i stället så slipper du sådana här problem.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prifix
Hej kära bullen!

Köpte en D-LINK DGL-4300 för en månad sedan som då kostade 1595:- nu är den nere på 995:- de känns surt.

hatar Dustin

http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Alla&n=10...
1549:- - 1865:-

Så du tycker de skall sluta med kampanjer?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Köp inte IT-produkter. Köp guld i stället så slipper du sådana här problem.

Ptja, råvarupriserna brukar vara stabila, men kolla på kopparpriset, det har fan ökat över 100% över de senaste åren. Ingen branch är säker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Ptja, råvarupriserna brukar vara stabila, men kolla på kopparpriset, det har fan ökat över 100% över de senaste åren. Ingen branch är säker

Sant, men är det något som varar är det värdet på guld, det har historien visat. Tidigare var det till enbart till konst, nu till allt möjligt från datorer till mediciner. Så om kriget/fågelinfluensan/etc kommer har jag nog hellre en guldtacka i handen än den senaste datorn.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Något skumt med start sidan till datorlådor.
man ser där att dustinhome erbjuder Antec SLK1650 minitower under rubriken rekommenderas, men när man klickar kommer det inte upp något.

Permalänk
Medlem

Det dustin kan införa är kanske är att ni kan köpa tillbaka varor som ni såld efter ett tag
Har ett gammalt TT chassi som jag köpte ifrån dustin för ett år sedan kanske ni vill köpa tillbaka och skaffa en Begg sida
Tack för mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whin3
Det dustin kan införa är kanske är att ni kan köpa tillbaka varor som ni såld efter ett tag
Har ett gammalt TT chassi som jag köpte ifrån dustin för ett år sedan kanske ni vill köpa tillbaka och skaffa en Begg sida
Tack för mig

Varför skulle dom göra något sånnt?

Skulle vara kul om ni körde med lian li chassin, är nästan det ända jag saknar hos er..

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whin3
Det dustin kan införa är kanske är att ni kan köpa tillbaka varor som ni såld efter ett tag
Har ett gammalt TT chassi som jag köpte ifrån dustin för ett år sedan kanske ni vill köpa tillbaka och skaffa en Begg sida
Tack för mig

skulle faktiskt vara bra,bara att de blir så bökigt att frakta varorna fram och tillbaka,tar en välldans tid..

Visa signatur

~

Permalänk

skulle gärna se ett större utbud
av tex nättagregat

komm fram till att jag ville ha ett hiper 580 eller taigan 530
och tyvär fanns ju inget av dom på dustin

men att utöka sortimentet antar jag att ni jobbar med hella tiden

annars är jag hellnöjd med dustin

köpt saker för ca 8000 tusen i år av dustin
och det har funkat kanon

Permalänk
Medlem

Ja, fy vad dumma de är. De borde inte få sänka priset! Jag tycker vi skall bojkotta företag som får för sig att sänka priserna för att det känns så surt när man köpt något som sedan går ner i pris. Det borde vara olagligt. Kan man inte anmäla dem till Konsumentverket eller något eller i alla fall få mellanskillnaden tillbaka?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prifix
Hej kära bullen!

Köpte en D-LINK DGL-4300 för en månad sedan som då kostade 1595:- nu är den nere på 995:- de känns surt.

hatar Dustin

Permalänk

Dustin har i de fall jag handlat av er (och Datacorner, samma ägare som Dustin) fungerar riktigt bra.
Av det jag försått så var dustin i början inriktade till företagskunder, och då läggs ju ribban därefter också. Något som återspeglat sig mycket i dustin home, som är mer riktad mot privatkunder. Fungerar riktigt smidigt med frakt och så.
Däremot så håller ni inte alltid bästa pris. Men själv anser jag det värt lägga några kronor extra för servicen man får med på köpet av Dustin.

MVH
Andreas J

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Ok, dustinhome har gjort samma sak som dustin. Beställt en sak som inte fanns i lager på morgonen och som sedan har kunnat hämtas ut på eftermiddagen. Tyvär så var jag hos en polare så mitt x-fi extreme music + CREATIVE HEADSET HS600 kommer att hämtas ut imorgon. Kan bara rekomendera dom. Visst dom var 100:- dyrare än shg.biz som var billigast. Men med sutinhome så fick jag gratis frakt, hörlurar som kostar 395:- och fick sakerna samma dag. 5/5 fiskar för dustin och dustinhome!!!

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Jag har köpt prylar från dustin av och till under rätt lång tid nu. Enda incidenten skedde nog vid mitt allra första köp då jag skulle köpa en 10gb-hårddisk (jo, det var ett tag sen...), men det enda jag fick var en restnotis om ett nätverkskort (som jag aldrig beställt). Nåja, det var ju snabbt avklarat med ett förklarande telefonsamtal.

Nu till min kritik. Jag tror att jag har skaffat ett nytt kundnummer hos er varenda gång jag har köpt något. Det är lite enerverande att man måste komma ihåg dom 8-9 siffrorna som kundnumret är efter ett par år. Nu när dustinhome ska inrikta sig mot privatpersoner, kan inte ni samtidigt gå över till att ha (åtminstone möjlighet till) personnummer eller e-postadress som inloggningsalternativ. Det vore kanske t.om. bättre för er om ni inför en "denna kund köpte även dessa produkter"-förslag?
/Mina 50 ören, resterande 1290 kr betalade jag in i början på veckan.

Permalänk
Dustin

Hej,

när det gäller prisförändringar är det tyvärr inte så mycket att göra. Vi har ingen 'lägsta-pris garanti'. Är det däremot så att man har beställt och det kommer en prissänkning så brukar vi inte vara omöjliga om det sker inom rimlig tid. Å andra sidan går vi inte i efterhand och kräver kunder på pengar för att priserna gått upp sedan de beställde heller...

När det gäller kundnummer och inloggning så är det lite halvkenpigt med våra siffror, det vet vi. Tanken finns men det är inte säkert att det går att få till på ett bra sätt.

mvh
Mikael Carinci
Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Det vore kanon ifall ni började sälja bilstereo.

Permalänk

Kan bara ge positivkritik!

Bra leveranstider. Tog inte alls lång tid från att jag beställde till att jag kunde hämta ut chassit!

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Dustin

Hej,

Bilstereo kommer troligen så småningom.

mvh
Mikael Carinci
Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!