Viewsonic vx912 8ms (den nya)

Permalänk
Medlem

väldigt snabbt, men hon gick på semester :/
Å nej hade inget serienummer för att jag inte fått skärmen än
Tänkte att de va lika bra när vi endå behöver veta allihop va som gäller ^^

Permalänk
Medlem

Ok, jepp men hon kunde ju ha sagt serienummer 23409234blabla och över är den nya modellen eller nåt.

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WixlunD
Jag har ännu inte fått mina skärm! Det har snart gått två veckor sen jag beställde. Dom svarar heller inte på mina mail eller ger mig ett kollinummer! Det värsta är ju att man betalat i förskott och snart ska på semester.

Ahh!! Jag blir vansinnig!

EDIT: nu har jag fått min vx912 men jag misstänker att det är den gamla modellen eftersom det står "made in china FEB 2005" och den har inget 8ms klistermärke.
Serienumret är: PCN0508L0610 Någon som vilken version jag har utav serienumret att döma?

Hur var skärmen då?
Vill ju veta ^^...bra bild osv..?

Permalänk
Medlem

Jag är helt klart nöjd! Dock känns det ovant, speciellt med ljusstyrkan (var tvungen att sänka lite). Jag har inte hunnit använda den så mycket, bara några timmar, men spel som HL2, CS, BF2 funkar bra! Nu återstår att se vilken version jag fått ;P När får du din då?

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem

hehe ok, inga döda pixlar eller så?

Jadu, stod i mailet den 8e..men sen ska väl posten skicka ut avi också antar jag..hade hoppats att jag skulle få den idag, men icket
Hoppas den kommer imorrn iaf..annars blir jag nästan lite otålig här..hade räknat med snabb leverans..det har tagit typ 3 veckor nu..

Permalänk
Medlem

Nej jag verkar har klarat mig utan en enda död pixel! pepparpeppar ;P OK, men jag orkade inte vänta på avin, fick den först idag medans jag haft skärmen sedan fredag.

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WixlunD
Nej jag verkar har klarat mig utan en enda död pixel! pepparpeppar ;P OK, men jag orkade inte vänta på avin, fick den först idag medans jag haft skärmen sedan fredag.

Hur gick de till? de står ju maila först efter 3 dagar ang kolli? :/

Permalänk
Medlem

Har ngn kontrollerat med viewsonic att ni har fått 8ms versionen?

Permalänk
Medlem

Wazaaaaaaa fick den idag, funka skit fint, inge pixel fel heller

Ska maila dom å höra ang rätt version.

Btw min är också tillverkad feb 2005, så får hoppas att de är den nya..annars lär dom få ett helvete >:|

*edit*
Någon som hunnit kolla om de där med 8ms?

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag svar från viewsonic! Det är 8ms, så då har du säkert också 8ms uff3. Du kanske redan har fått veta det eller? Jag är på semester så jag har inte hunnit använda skärmen nästan nånting.

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WixlunD
Äntligen fick jag svar från viewsonic! Det är 8ms, så då har du säkert också 8ms uff3. Du kanske redan har fått veta det eller? Jag är på semester så jag har inte hunnit använda skärmen nästan nånting.

Hur vet du att din e en 8ms?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet och vet ;P det var iaf vad dom sa hos kundtjänst efter att jag gav dem mitt serienummer. Men inte tror jag dom ljuger, eller?

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem

Gjorde en ny post om det där.

"The cut in serial number for the VX912 is PCN0505A0001 (MP wk 5, 2005) and
your serial number is after this showing that it was manufactured in wk08 of
2005 and is without doubt an 8ms product."

Alltså har du PCN0505A0001 eller efter det så har du en 8ms skärm.

Permalänk
Medlem

Ok, tack då var det bekräftat! Jag har PCN0508L0610, alltså 8ms(?)

Är du nöjd med skärmen då uff3? Någon död pixel?

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem

detta är mitt serinr. PCN0508L0429

Detta måste då betyda att jag har en 8ms?
Bäst att kolla för säkerhets skull.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är VP191 bättre än den här skärmen eller? Har inte kunnat hitta den på Viewsonics hemsida..

Permalänk
Medlem

Hoppas det betyder det iaf eftersom det i sin tur betyder att jag har 8 ms ;P Båda skärmarna finns på deras sida men VP191 är en bättre skärm, dock mindre prisvärd enligt min mening.

Visa signatur

Officially known as WixlunD