Permalänk
Medlem

Avinstallera

Hej !
Har problem med att avinstallera program, funkar inte att göra det genom windowsavinstallations program (xp)
Hur kan jag då bära mig åt, finns det hop eller är det bara att bita i det sura äpplet och installera om burken ?
Måste nämligen lyckas avinstallera programet efter som det skickar massa felmedelande som man får klicka bort hela tiden.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

det finns inte en remove/uninstall fil i programets mapp då? annars kan du ju ta å ta bort mappen det ligger i, eller ta bort felmeddelande. Inte så krångligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taran
det finns inte en remove/uninstall fil i programets mapp då? annars kan du ju ta å ta bort mappen det ligger i, eller ta bort felmeddelande. Inte så krångligt.

Nope det finns inte det, eller rättare sakt det finns men den fungerar inte, får fel mess på den också. Hur bär jag mig år för att bli av med alla registerposter för programet då om jag väljer att avinstallera det manuellt ?
Problemet jag har nu är att Outlook inte vill fungera då detta program är intergerat i.
(Panda Antivirus som skall bort)

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Installera programmet igen ovanpå den gamla installationen och kör därefter avinstallationsprogrammet (som då förhoppningsvis funkar)

Permalänk
Medlem

Okej, har precis testat det och tyvärr går inte inte att installera över den gammla versionen den säger att det redan är installerat och att jag skall avinstallera först........

Suck, vill inte behöva installera om burken bara för att min panda licens, gått ut och jag valt att köpa en annan programvara för virusskyddet.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Gäst

Hittade något på Pandasajt.
Kika under privatanvändare med denna löpande text: Mitt Panda-program säger att licenstiden har gått ut, vad gör jag nu?

Där finns det instruktioner hur man ta bort.
Men du kanske redan har läst detta.

http://www.pcm.se/int/

Permalänk
Medlem

Har testat det finns inget som verka hjälpa mig =(
får väl bli att installera om systemet efter helgen

Visa signatur

Simply the best

Permalänk

Låter enklare att ta bort mappen och sen städa registret med ngn "registercleaner"