PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Han drog upp 360 eftersom du klagade på bristen på 2 stycken HDMI.
Sony minskar ner antalet HDMI portar på den dyra varianten från 2 till 1.
I gengälld så har 360 ingen alls dock försvarar du den konsollen tills dina fingrar blöder.

Allvarligt, mBr, du har nu två gånger påstått fantastiska saker som du bara skulle leta upp länkarna till utan att ha gjort det.
Att din trovärdighet är på samma nivå som scientologerna borde ju säga dig någonting.

Jag försvarade inte 360 jag sa att jag inte har behov av HDMI.

Jag läser några hundra sidor/länkar om dagen och då är det inte lätt att komma ihåg allt, men det är ju knappast bara jag som läst att 360 ska få HDMI.
Även om jag hade länkat så hade ni ifrågasatt allt jag skriver ändå för att ni inte vill höra det jag säger.
Så om jag är trovärdig eller inte enligt er det bekommer mig inte, jag får ut det jag vill av att skriva det på detta forumet. Sedan om ni gillar eller ogillar det, är ju upp till er.

Sedan att jag forsätter skriva är ju pga såna inlägg som JohanssoN_88 gjorde förut bl.a

Fredag: Bra initsiativ hoppas alla lyssnar på dig för jag har ju också bett dom om att lägga mig där så det är OK att du skriver mitt namn istället för "valfritt namn"

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Fredag: Har haft honom där under nån månad nu. Enda som får mig att se hans inlägg är när någon citerar honom.

Permalänk
Medlem

Jaha, där ser man. Får vi be om att ni inte citerar gärningsmannen?

Har länge bara ignorerat honom, efter det att han blev bannad från det andra forumet jag skriver i. Moderatorerna var lite hårdare där, hehe. Jag blev ombedd att lunga ner mig, så jag gjorde det. Men denna killen kan inte ta en hint, så när inte modsen här gör nått så blir blocklistan sista utvägen...

"HEY, I HAVE AN IDEA!"

"Yes, Ken?"

"How about we invest 20 mil in a DRAGON game!"

"You are so fucking high right now, aren't you?"

"And we'll call the controller poos!"

(Ken är bäst!)

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

poos är iofs inte sant

http://www.beyond3d.com/forum/showpost.php?p=784999&postcount...

Citat:

I don't know who first found the trademark application of the PS3 controller, but apparently he/she has little experience with the Japanese trademark database.

You can search Japanese trademarks from here
http://www.ipdl.ncipi.go.jp/Syouhyou/syouhyou.htm
and the said trademark for the PS3 controller is Trademark Application 2006-40965. It has 8 images, but all of them are just the drawings of the PS3 controller from different angles.

The trademark section is with the note "(for query)". What is actually written in there as "Trademark (for query)" is actually "§P∞S", not even "P∞S". How to pronounce the trademark is also registered, and it's the same as "PS", no infinity or whatever. So what do those '§' and '∞' mean in the context of the trademarks database? Apparently they are control characters.

To illustrate what those control characters mean we can browse other trademarks. For example H10-58610 by SCE has this image:

Its trademark for query is "§X∞I∞[sai]". '§' in the head means it's an image trademark, not a word trademark. So what does '∞' mean? I think it means it changes where characters are put in a trademark image. Another control character that appears in trademarks is '\', which means CR-LF.

Another question is, why the mere drawings of the PS3 controller have "§P∞S" as the query term. I think it's because the PS3 controller has a button with the PS symbol at the center of it. I can verify this theory since Trademark Application 2005-49788 is for the most famous PS symbol and its query term is also "§P∞S".

Basically, the party is over, we know nothing about the name of the PS3 controller yet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Jaha, där ser man. Får vi be om att ni inte citerar gärningsmannen?

ok, gör ett nytt försök.. men det vore ju fint om citaten också vart cencurerade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
poos är iofs inte sant

[/url]

vad är det för fel på "DS3" bara?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

för att den shockar inte längre?

DualTilt kanske vore något

Permalänk
Medlem

måste kontollen ha ett namn?
PS1 kontrollen hade väl inget?
Rätta mej om jag har fel

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

jurrasic park på ps3?
http://www.ps3land.com/article-460.php

skulle kunna bli schysst om det stämmer

edit:
http://ps3.qj.net/Another-Video-of-PS3-XMB/pg/49/aid/57758
hittade en video med en demonstration av intrefacen i ps3. påminner om psp menyerna.

dom demonstrerar nästan allt utom spel delen och en chattfunktion.
(inställningar, foto,ljud,video,webläsare)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

http://www.tomsbusiness.se/nyheter/news.php?date=1151941399

"Kaz Hirai, VD för Sony Computer Entertainment America, fick nyligen frågan i en intervju i amerikanska konsumenttidningen PSM, hur mjukvarupriserna för PS3 kommer att se ut jämfört med priser på de Xbox 360-titlar som nu finns tillgängliga. Han gav oss några ledtrådar om företagets prissättningsstratigi för mjukvara till PS3, och antydde att konsolens spel kan komma att bli dyrare än Xbox 360-titlar."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Trist för dig, så heter jag mBr inte MBR.

Big difference!

Vad jag vet MbR/mbr/mBr/RbM/nerd nerd nerd så är det väldigt svårt för dig att kunna såga en konsoll utan att ha spelat/rört/sett konsollen. Enligt Gamereactor så har PS2:an sålt mer än dubbelt vad Xbox och Gamecube har sålt tillsammans (hittar inte den artikeln igen), det tillsammans med att Sony har en fruktansvärt stor marknad i Japan så finns det stora möjligheter att kunna sälja väldigt mycket.

Det som inte går att säga är hur mycket, det kan ingen säga, det går bara att sia om. Vad du än har läst i något annat forum av någon annan användare är helt irrelevant, har du ingen källa så kan jag också börja trolla.

Visa signatur

"Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenclick
[...] Enligt Gamereactor så har PS2:an sålt mer än dubbelt vad Xbox och Gamecube har sålt tillsammans (hittar inte den artikeln igen) [...]

[...], har du ingen källa så kan jag också börja trolla. [...]

nuff' said.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Trist för dig, så heter jag mBr inte MBR.

det där svaret visar ju just på vilken nivå du ligger på :S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
http://www.tomsbusiness.se/nyheter/news.php?date=1151941399

"Kaz Hirai, VD för Sony Computer Entertainment America, fick nyligen frågan i en intervju i amerikanska konsumenttidningen PSM, hur mjukvarupriserna för PS3 kommer att se ut jämfört med priser på de Xbox 360-titlar som nu finns tillgängliga. Han gav oss några ledtrådar om företagets prissättningsstratigi för mjukvara till PS3, och antydde att konsolens spel kan komma att bli dyrare än Xbox 360-titlar."

Har redan varit uppe i tråden och han antydde inte alls att spelen blir dyrare.

dåligt av modsen att varna fredag och inte mBr för övrigt....

Permalänk
Sötast

Heh, tråden börjar bli lite långsam tycker jag... många som migrerat till forumet där mBr är bannad? haha

Nåja, oväntat var det ju inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
Har redan varit uppe i tråden och han antydde inte alls att spelen blir dyrare.

dåligt av modsen att varna fredag och inte mBr för övrigt....

Var det något han gjorde så var det att antyda högre spelpriser, han tog faktiskt en sådan omväg i sitt uttalande för att inte beröra dagens "standardpriser" i förhållande till PS3.

Det enda han lovade var att spelpriserna skulle understiga $99, i övrigt lite vagt men en stark antydan på priser över $59.99.

Káz Hiray: Generally Speaking, over the past twelve years or so, there has been a consumer expectation that disc-based games are maybe $59 on the high end to $39 on the low end. So, what I can say now is, I think it would be a bit of a stretch to think that we could suddenly turn around and say "PS3 Games now $99.99." I don't think consumers expect software pricing to suddenly double.

So, the quick answer is that we want to make it as affordable as possible, knowing that there is a set consumer expectation for what software has cost for the past twelve years. That's kind of the best answer I can give you. So, if it becomes a bit higher than $59, don't ding me, but, again, I don't expect it to be $100.

Mer tydlig kan man knappast bli, hade spelpriserna varit "normala" bjöd han oss på en rejäl åktur när han enkelt kunde svara ja.

Men ska man se det från en strikt logiskt sida så kan Sony inte vara så urbota dumma att dom höjer priserna, dom underminerar marken för sig själva med ett sådant agerande.

GTA är en multikonsollrelease, de stora sportserierna från EA/2kSports likaså samt flertalet andra spel.
AAA-titlar i all ära men alla köper inte konsoller för dessa.
En konsument som står inför valet att köpa något av dessa spel väljer nog det som är hundralappen billigare, särskilt då konsollen även den kostar mindre.

Om något så behöver sony ha lägre priser för att bli mer attraktiva, detta sett till konsollens högre inköpspris.
Men återigen, innan release vet vi inte mycket mer än vad som rapporteras.
Saker kan ändras, ibland i sista stund, men håller uttalandet så får vi nog räkna med högre priser.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Avstängd

Kan ju också vara så att han räknar downloads. GRAW och Oblivion kostar ju inte $59 om man ska ha allt som finns för nerladdning till spelen.

hade han lovat att spel skulle kosta €59 hade folk börjat gnälla som fan när dom behöver köpa ett map-pack eller liknande för några extra $.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
Kan ju också vara så att han räknar downloads. GRAW och Oblivion kostar ju inte $59 om man ska ha allt som finns för nerladdning till spelen.

hade han lovat att spel skulle kosta €59 hade folk börjat gnälla som fan när dom behöver köpa ett map-pack eller liknande för några extra $.

långsökt..

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Lite bilder från Coded Arms till PS3:
http://media.ps3.ign.com/media/826/826975/imgs_2.html

Trailer:
http://media.ps3.ign.com/media/826/826975/vids_1.html

Nice trailer

kanske blir att köpa detta istället för fall of man på launchdagen

Permalänk
Medlem

Heavenly Sword är nog ett spel för mig, kollat lite videos från det nu.

Permalänk

Någon som känner att dom har 5999kr för mycket på fickan? Discshop tar emot bokningar nu och skickar med Da Vincikoden på BD.
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=55980&lan...

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
http://www.us.playstation.com/PS3/default.html

apple + ps3

apple? ser inget med apple där.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
apple? ser inget med apple där.

loggan ploppar upp i början

Permalänk
Medlem

hmm... ser tyvärr ingen apple-logga.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

aha nu ser jag!

Permalänk
Avstängd

PS3 Q&A från E3.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=109226

Citat:

Q22. Can you enjoy progressive images with PS and PS2 titles ?
A22. Not only does PS3 convert images from SD to HD, it also converts interlace to progressive images (upward conversion is done by the PS3 system).

Q30. How much noise reduction level have you achieved ?
A30. Approximately 29dB (A) (equivalent to slim-line PS2).

Permalänk
Medlem

Det med ljudnivån låter ju grymt bra (haha).

Om de kan hålla det och inte få överhettningsproblem så har de lyckats!