Permalänk
Medlem

Vad skall jag ta för pris?

Jag har en bärbar dator som jag tänkte sälja till en kompis och vill ta just ett kompispris men jag har absolut ingen aning om vad datorn är värd.

Det är en Fujitsu siemens Lifebook C1020.

Tror det är en 1.8 processor, tv out, vanlig cd ~40gb hårdisk.

Sparsamt använd, ny skärm(utbytt på garantin).

Datorn är ungefär 2 år gammal.

Jag gissar på runt 3000 SEK

Vad tror ni är ett vettigt pris för en sådan maskin?

Permalänk
Medlem

Re: Vad skall jag ta för pris?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kun
Jag har en bärbar dator som jag tänkte sälja till en kompis och vill ta just ett kompispris men jag har absolut ingen aning om vad datorn är värd.

Det är en Fujitsu siemens Lifebook C1020.

Tror det är en 1.8 processor, tv out, vanlig cd ~40gb hårdisk.

Sparsamt använd, ny skärm(utbytt på garantin).

Datorn är ungefär 2 år gammal.

Jag gissar på runt 3000 SEK

Vad tror ni är ett vettigt pris för en sådan maskin?

Låter rimligt med 3000 kr, annars skulle jag föreslå att du frågar kompisen om vad han/hon vill ge för den. Skit i vad den är värd är du nöjd med det pris han erbjuder så är ju bägge nöjda.

Visa signatur

I'll be there till the end, When everything falls down, Will you hold my hand

Permalänk
Medlem

Är Lifebook en lättare eller tyngre pjäs? Jag skulle nog vilja påstå att 3000 är rätt billigt dör den där, jag skulle nog överväga att betala mer iaf.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Nu när jag kollade på den inser jag att det är en 1.5 Celeron processor.

Som sagt det är en lifebook C vilket är en relativt liten bärbar dator men samtidigt inte en av de riktigt små.

Den saknar wireless lan men ett sådant kort följer med.

3000 kanske är helt rätt eller kanske tom en aning för mycket med tanke på att det bara är en 1.5 Celeron.

Den fungerar klockrent med tv out samt att titta på film med dock är det tråkigt att den saknar dvd och brännare allt den har är en vanlig cd drive.

Cd driven och skrämen är helt nya så de är väldigt fint ny skick.

Får se vad jag tar, otroilgt svårt att prissätta en bärbar dator. Skulle jag sälja till en okänd skulle jag inte bry mig men jag avser sälja till en som inte kan något om datorer. Skulle se väldigt illa ut om jag tog ut för mycket i pris.

Permalänk

Jag brukar aldrig sälja till någon jag känner just för att det är svårt att ta betallt vad man vill. Lägg ut den på blocket istället och se vad du får för bud.