Fick en hårddisk på posten!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Ok, så bara för att det är företag som tjänar pengar så är det ok att blåsa dom... Om jag minns rätt så var 80% av forumet emot Giz för en vecka sen. då klagade alla hur dåligt stil det var mm... Nu är det ok att blåsa andra. Dubbel moralen på forumet är ju helt sjuk.,..... Ne ring och prata med dom. Då kan du med tur få behålla den med hedern i behåll.

Dubbelmoral my ass. Det är fan skillnad på att blåsa en liten kille med max 800kr/månaden på alla sina pengar än ett företag som knappt märker av det.

Jisses vad folk håller på.
Du har fått en gratis hårddisk av någon du inte ens känner. Kanske tom. ett stort företag.

Kan du inte sova om nätterna pga. detta så skicka tillbaka den. Så enkelt är det.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rexamados
Dubbelmoral my ass. Det är fan skillnad på att blåsa en liten kille med max 800kr/månaden på alla sina pengar än ett företag som knappt märker av det.

Jisses vad folk håller på.
Du har fått en gratis hårddisk av någon du inte ens känner. Kanske tom. ett stort företag.

Kan du inte sova om nätterna pga. detta så skicka tillbaka den. Så enkelt är det.

Knappt märker av? =D dom skulle inte märka det alls... vad är en tusenlapp för ett företag med miljoner om året i omsättning.. hah..

Ska vi vända på det, du köper en dator av ett större datorföretag, du är nybörjare på datorer och du beställer en viss dator, personen som bygger den gör ett misstag och företaget märker det i papperna några månader senare, ringer dom upp dig och ber om förlåtelse och ber om att få lov att sätta i rätt saker, och givetvis uppgradera den för att dom har gjort ett misstag?

Om du har varit medlem i din bank i flera år och dom märker att för kanske ett år sen (eller vilken tidsp som helst) råkade ta ut för mkt från ditt konto i avgifter, ringer dom upp dig och även dom ber om förlåtelse och höjer räntan lite nästa år bara för att vara snälla?

Eller så kan du helt enkelt be hela sverige ta mindre betalt för alla varor i utbyte mot att du lovar att ringa så fort som ett misstag har hänt någonstans!

Visst fan överdriver jag så att det ryker ur öronen, men samtidigt inte alls.

Permalänk

Ok, så det är ok för er att blåsa andra men när ni blir blåsta så är det ok. Ne, om ni inte kallar det dubbel moral så vill jag gärna veta det. Sak samma om det är företag eller inte....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Ni är nog rätt förvirrade.
om ett företag skickar er en hårddisk, så måste man KNAPPAST ringa dom och fråga!

är den adresserad till dig, så är den till dig. lagligen.

det handlar enbart om moral i det här fallet behåll disken, eller fråga om du vill.
du är dock inte tvingad att skicka tillbaka disken, även om dom så vill det.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Ni är nog rätt förvirrade.
om ett företag skickar er en hårddisk, så måste man KNAPPAST ringa dom och fråga!

är den adresserad till dig, så är den till dig. lagligen.

det handlar enbart om moral i det här fallet behåll disken, eller fråga om du vill.
du är dock inte tvingad att skicka tillbaka disken, även om dom så vill det.

Det är väl fan moral och etik de snackat om hela tiden,inte om det är brottsligt.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Knappt märker av? =D dom skulle inte märka det alls... vad är en tusenlapp för ett företag med miljoner om året i omsättning.. hah..

Ska vi vända på det, du köper en dator av ett större datorföretag, du är nybörjare på datorer och du beställer en viss dator, personen som bygger den gör ett misstag och företaget märker det i papperna några månader senare, ringer dom upp dig och ber om förlåtelse och ber om att få lov att sätta i rätt saker, och givetvis uppgradera den för att dom har gjort ett misstag?

Om du har varit medlem i din bank i flera år och dom märker att för kanske ett år sen (eller vilken tidsp som helst) råkade ta ut för mkt från ditt konto i avgifter, ringer dom upp dig och även dom ber om förlåtelse och höjer räntan lite nästa år bara för att vara snälla?

Eller så kan du helt enkelt be hela sverige ta mindre betalt för alla varor i utbyte mot att du lovar att ringa så fort som ett misstag har hänt någonstans!

Visst fan överdriver jag så att det ryker ur öronen, men samtidigt inte alls.

och

rexamados:

det ligger inte i hur stor omsättning dom har, tror du värkligen det så dumförklarar jag dej.

... jag tycker du ska ringa upp tillverkaren och säga att du fått en hårdisk för mycket. säg bara att du skickar tillbaka den när du fått pengar för bensin och fraktsedel

Visa signatur
Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
och

rexamados:

det ligger inte i hur stor omsättning dom har, tror du värkligen det så dumförklarar jag dej.

... jag tycker du ska ringa upp tillverkaren och säga att du fått en hårdisk för mycket. säg bara att du skickar tillbaka den när du fått pengar för bensin och fraktsedel

varsågod, resten då?

Permalänk

men deras miljoner som dom tjänar går sammalagt plus minus 0 i slutändand

(eller minus men då äre konkurs på G)

en hårdisk borta höjer utgifterna..vilket gör att dom måste sänka någon annan utgift eller få in mer.

och nu rör det sej inte om en hårdisk heller. visst i hans enskilda fall. men det är många fler som råkar ut för samma fenomen, inte bara att dom skickar för många utan även fel storlek, med mera..

ja vad följden blir kan du nog räkna ut enkelt

Visa signatur
Permalänk
Sötast

Ja, haha det kan jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ja, haha det kan jag

av samma anledning kan du ju inte gå runt å tänka

"ja skatte fuskar lite här, det är ju bara 2000kr av statens míljarder"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag skulle behålla den, men inte montera den på någon månad kanske ifall någon saknar den..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
av samma anledning kan du ju inte gå runt å tänka

"ja skatte fuskar lite här, det är ju bara 2000kr av statens míljarder"

Haha, nu är du ännu mer fel på det än vad du var i förra inlägget

Permalänk
Hedersmedlem

Tråden har spårat ur.

*tråd låst*