Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GasseG
Vill bara meddela att jag har nu uppgraderat till 2 gb ram och att allt lagg och annan skit är borta.

Bf2 fungerar nu hur bra som helst.

Meddelandet mottaget.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag kör på 1280x960 high/med med 1024mb och det flyter på fint. Har en kompis som har en dator som är väldigt lik min fast han har 2048mb ramminne, visst han är inne på servern mycket snabbare än vad jag är men när vi spelar så är inte skillnaden speciellt stor utan endast några fps i hans fördel.

Alltså:
Det 2GB-minne gör är att (rejält) förkorta laddningstiderna. Det ökar inte prestandad nämnvärt, jämfört med 1GB, när man väl kommit in på spelet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

Jag blir ledsen av att läsa vissa puckade inlägg, BF2 óch prestanda är enkel matte;

BF2 kan/behöver allokera 1.3 gig ram, finns det inte så MÅSTE BF2 läsa från HDD.

DVS. 2 gig ram gör jobbet bättre än 1gig ram.

Jag vet mänger av användare inklusive mig själv som kan intyga enorm skillnad mellan 1 gig och 2 gig ram.

Alla som inte provat att köra med 1 respektive 2 gig gör bäst i att inte yttra sig.

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Hedersmedlem

Har man ett grafikkort med 128MB vinner man massor att gå till 2GB.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Jag kör på 1280x960 high/med med 1024mb och det flyter på fint. Har en kompis som har en dator som är väldigt lik min fast han har 2048mb ramminne, visst han är inne på servern mycket snabbare än vad jag är men när vi spelar så är inte skillnaden speciellt stor utan endast några fps i hans fördel.

Alltså:
Det 2GB-minne gör är att (rejält) förkorta laddningstiderna. Det ökar inte prestandad nämnvärt, jämfört med 1GB, när man väl kommit in på spelet.

Alltså jag ville bara berätta att spelet flyter på bra nu. Innan så spelade man och så ryckte det till helt plötsligt i ngn mikrosekund sedan förlöpte några sekunder och så ryckte det till igen och om jag tog av mig headsetet och lyssnade på datorn som står bredvid mig med borttagen sidoplåt så tickade HDD till ibland. Kom det dessutom artilleri, flygplan eller att jag sköt iväg en eryx så kunde fan spelet stanna "märkbart" till........oerhört störande!! Det är nu mycket möjligt att jag kanske eller kanske inte har tjänat en endaste liten fps på att köpa en gig ram till men vet ni vad! Jag skiter i vilket för spelet flyter på helt otroligt bra nu så jag bryr mig inte.

<----Spelskadad? Inte ännu men tänker bli

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GasseG
Alltså jag ville bara berätta att spelet flyter på bra nu. Innan så spelade man och så ryckte det till helt plötsligt i ngn mikrosekund sedan förlöpte några sekunder och så ryckte det till igen och om jag tog av mig headsetet och lyssnade på datorn som står bredvid mig med borttagen sidoplåt så tickade HDD till ibland. Kom det dessutom artilleri, flygplan eller att jag sköt iväg en eryx så kunde fan spelet stanna "märkbart" till........oerhört störande!! Det är nu mycket möjligt att jag kanske eller kanske inte har tjänat en endaste liten fps på att köpa en gig ram till men vet ni vad! Jag skiter i vilket för spelet flyter på helt otroligt bra nu så jag bryr mig inte.

<----Spelskadad? Inte ännu men tänker bli

För mig låter det som om din hårddisk kan vara skadad alt. väldigt fragmenterad. Men men, kul att det fungerar bra nu

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.