Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget gruppanslutning

Jag fick idag reda på att i nya lägenheten kommer jag få Bredbansbolaget gruppanslutning vilket innebär att man får 10 mbit/s bredband+telefon för 150:- per månad.
Jag måste säga att det är otroligt billigt är dock lite tveksam till IP telefoni jag testade det förra året och tyckte det var ganska dåligt ljud så jag vet inte om jag vågar skaffa det igen.
Har även tillgång till en UPS så jag undrar om telefonen fortfarande kommer fungera vid strömavbrott dvs att Bredbandsbolaget också använder sig av UPS på deras utrustning?

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med Bredbandsbolagets IP-telefoni under de två-tre år jag haft det.

En UPS är inte till för att klara några långvariga avbrott, några minuter brukar de i vettig prisklass hålla (beroende på belastning). Men det är inget du kan använda under flera timmar.
Bredbandbolaget har säkert UPS på en del, kanske alla, utrustningar men återigen så är det inget som håller igång nätet under ett strömavbrott.

Visa signatur

Min signatur - inte din!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liftaren
Har inte haft några problem med Bredbandsbolagets IP-telefoni under de två-tre år jag haft det.

En UPS är inte till för att klara några långvariga avbrott, några minuter brukar de i vettig prisklass hålla (beroende på belastning). Men det är inget du kan använda under flera timmar.
Bredbandbolaget har säkert UPS på en del, kanske alla, utrustningar men återigen så är det inget som håller igång nätet under ett strömavbrott.

Jag vet att en dator inte går att använda många minuter på en UPS men en telefondosa borde klara ganska många timmar skulle jag gissa? Men jag tror jag chansar på att skaffa IP-telefoni det är helt enkelt för billigt för att kunna tacka nej

Permalänk
Hedersmedlem

Som du säger, sämre ljudkvalité, men priset är bra.

Sjukt att det är såpass billigt, kolla deras pris för ex. LAN-anslutna ihop med IP-telefoni.

Vill även tipsa om Rix-Telecom IP-telefoni om du överväger IP-telefoni, 79:- / månad så ringer du gratis till det fasta nätet och slipper öppningsavgift samt att nummerpres. ingår.