FAQ: Styla ditt skrivbord/Visa era stylade skrivbord här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Vad är skillnaden mot tidigare?

F ö , har dom patchat uxtheme i Vista?

* Added x64 compatibility.

* Fixed x64 detection problems.

* Removed useless already patching detection which causes conflicts.

hehe glömde ta med det.

Tror det ska gå i Vista? Det finns ju iaf teman till Vista?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Mitt tema dåra har haft problem med att hitta ett passande WP men detta fick duga, observera att jag inte är Nazi

http://pici.se/pictures/3hwlYH.jpg

http://pici.se/pictures/gk2ZFv.jpg

/D

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Tja, vill få mitt skrivbord att se ut som Vista/MCE.. Vilket program slukar minst ram? Tack på förhand, svaret finns säkert här i tråden men orkar inte läsa igenom 146 sidor

/Killalot!

Visa signatur

Dator 1: Amd X2 4200+ | 2x1024mb Ram | Geforce 7800GTX 256mb | 800GB Hdd |
Dator 2: Intel P4 2.0 Ghz | 768 mb | Geforce 4 Ti 4200 128 mb | 80 gb hdd |
Dator 3: Intel P3 733 Mhz | 320 mb ram | 10 gb hdd |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killalot
Tja, vill få mitt skrivbord att se ut som Vista/MCE.. Vilket program slukar minst ram? Tack på förhand, svaret finns säkert här i tråden men orkar inte läsa igenom 146 sidor

/Killalot!

Du vill ha ett tema som liknar Vista? Använd "vista visual style" som sökord på deviantART.

Det du bör veta finns på första sidan i denna tråd, det är ju trots allt en FAQ.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killalot
Tja, vill få mitt skrivbord att se ut som Vista/MCE.. Vilket program slukar minst ram? Tack på förhand, svaret finns säkert här i tråden men orkar inte läsa igenom 146 sidor

/Killalot!

http://www.deviantart.com/deviation/27363349/?&q=vistacg&qh=b...

Där är ett, finns många många fler. Sen finns ju såna där "transformation packs" som gör om allt så det ser ut helt och hållet som vista men jag inbillade mig att det tyngde ner min burk något otroligt. Finns på:

http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Vista-Tra...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
Mitt tema dåra har haft problem med att hitta ett passande WP men detta fick duga, observera att jag inte är Nazi

http://pici.se/pictures/3hwlYH.jpg

http://pici.se/pictures/gk2ZFv.jpg

/D

Obi-S4n är ett ägg, kan inte ens rita en swastika. F ö är det lite läskigt hur korkade människor är - kolla kommentarerna på deviantart.

edit
Du ska ju ha ett OSX-tema

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE
För er som missat så finns det en ny version på UxTheme patchen.

UxTheme v.5.0

Vill inte vara tråkig men den har funnits ute i ca 3-4 månader

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Obi-S4n är ett ägg, kan inte ens rita en swastika. F ö är det lite läskigt hur korkade människor är - kolla kommentarerna på deviantart.

"One World, One Web, One Program" - Microsoft Promotional Ad
"Ein Reich, Ein Volk, Ein Fuhrer" - Adolf Hitler

Du får ta saker med en nypa salt, man är definitivt inte nazist bara för att man använder den där bakgrunden. 15årings förståelse tyvärr, du har inte tänkt tanken att skaparen inverterade svastikan? (för det stavas med v och inte w om du är svensk) För att eventuellt INTE provocera upp personer som dig.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Tjenare!

Mitt första inlägg här på forumet. Verkar trevligt här!

Har läst igenom FAQ:en men hittade inte något direkt svar på min fråga.
Jag undrar om man kan ändra färgen på startmenyn utan att man måste patcha nåt theme och hålla på? Alltså tex få startmenyn att bli svart istället för grå eller blå som är standard?

Jag är inte speciellt kunnig på sådant här så ni får ha överseende med min eventuella okunnighet!

För övrigt, är det krångligt att patcha det där "ux" nånting theme som det står om?

Permalänk
Medlem

Kom på att jag inte visat mitt på länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarwilliam
För övrigt, är det krångligt att patcha det där "ux" nånting theme som det står om?

Kolla på första sidan i den här tråden så hittar du en länk till uxtheme patcher. Det är väldigt simpelt, programmet gör allt åt dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Vill inte vara tråkig men den har funnits ute i ca 3-4 månader

"One World, One Web, One Program" - Microsoft Promotional Ad
"Ein Reich, Ein Volk, Ein Fuhrer" - Adolf Hitler

Du får ta saker med en nypa salt, man är definitivt inte nazist bara för att man använder den där bakgrunden. 15årings förståelse tyvärr, du har inte tänkt tanken att skaparen inverterade svastikan? (för det stavas med v och inte w om du är svensk) För att eventuellt INTE provocera upp personer som dig.

Mjo, ja brukar vara seg av mig.

F.ö så är det ju där solkorset, inget farligt med det?
Men poängen försvann dock lite i och med det tycker jag, skulle inte ha spegelvänt det, för vad har en gammal egyptisk symbol med Windows-Nazi skämtet att göra?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
"One World, One Web, One Program" - Microsoft Promotional Ad
"Ein Reich, Ein Volk, Ein Fuhrer" - Adolf Hitler

Du får ta saker med en nypa salt, man är definitivt inte nazist bara för att man använder den där bakgrunden. 15årings förståelse tyvärr, du har inte tänkt tanken att skaparen inverterade svastikan? (för det stavas med v och inte w om du är svensk) För att eventuellt INTE provocera upp personer som dig.

Tror du missuppfattade mig ganska grovt. Jag tyckte det var en rolig skämtbild, men förstod inte varför han hade vänt den åt fel håll. Att "invertera den för att inte provocera" var bland det dummaste jag hört. Om man är så korkad att man blir förolämpad av den så blir man nog förolämpad även av en sauvastika, om man ens märker det.

Sen så skrev jag att kommentarerna på deviantart var korkade, därför att många trodde att det var nazistisk propaganda.

Behandla mig inte som en idiot bara för att du saknar läsförståelse.

edit
Enda anledningen jag kan komma på att han medvetet inverterade den måste ha varit av en legal anledning. I Sverige är ju svastikan en förbjuden symbol - hets mot folkgrupp. Kanske har det land han är bosatt i - på kommentarerna ser det ut som någon öststat - en liknande lag.

edit #2
F.ö. var det nog troligen Goebbels - inte Hitler - som hittade på citatet.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tredora
Kolla på första sidan i den här tråden så hittar du en länk till uxtheme patcher. Det är väldigt simpelt, programmet gör allt åt dig.

Tack så mkt!
Patchade och fixade allt nu och det gick helt problemfritt.

Nu undrar jag en annan sak, hur tar man såna där screenshots av sitt skrivbord?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarwilliam
Tack så mkt!
Patchade och fixade allt nu och det gick helt problemfritt.

Nu undrar jag en annan sak, hur tar man såna där screenshots av sitt skrivbord?

Tryck på "Prt Scr" tangenten på ditt tangentbord, den ligger till höger om F12. Sen så öppnar du t.ex. Paint och klistrar in bilden där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarwilliam
Tjenare!

Mitt första inlägg här på forumet. Verkar trevligt här!

Har läst igenom FAQ:en men hittade inte något direkt svar på min fråga.
Jag undrar om man kan ändra färgen på startmenyn utan att man måste patcha nåt theme och hålla på? Alltså tex få startmenyn att bli svart istället för grå eller blå som är standard?

Jag är inte speciellt kunnig på sådant här så ni får ha överseende med min eventuella okunnighet!

För övrigt, är det krångligt att patcha det där "ux" nånting theme som det står om?

Skulle jag inte tro...

tanka patchen och läs readme filen först. Sen är det bara att tanka teman från ställen som t.ex. http://www.customize.org/ eller http://www.deviantart.com gå igenom den här tråden och läs på lite så kanske du får en bättre uppfattning och lite idéer om ditt windows

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Tryck på "Prt Scr" tangenten på ditt tangentbord, den ligger till höger om F12. Sen så öppnar du t.ex. Paint och klistrar in bilden där

Hm jag försökte men när jag trycket på "prt sc" tangenten så är det enda som händer att en av mapparna på skrivbordet markeras?

På tangenten står det även "Home", jag antar att det är det som händer när jag trycker där.
Hur gör jag för att det ska bli print screen istället för home?
Sen hittade jag inget sätt att klistra in i paint heller, hur gör man det?

Jag känner mig väldigt okunnig, haha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarwilliam

Sen hittade jag inget sätt att klistra in i paint heller, hur gör man det?

[/B]

CTRL + V (funkar ju enbart när du har något att klistra in då... )

Permalänk

Om det inte fungerar kan du använda ett program som tar bilden åt dig (exempelvis Rumshot

När du har bilden så lägg upp dom på imageshack.us

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

WinSnap använder jag när jag ska ta skärmdumpar av alla dess slag.
Fungerar utmärkt.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk

Tack för hjälpen allihopa!

Här kommer en bild på hur mitt ser ut just nu:

Rent:
http://www.pici.se/?27308

Smutsigt:
http://www.pici.se/?27310

Jag gillar det, ganska cleant och anpassat till hur jag använder min dator!

Permalänk
Medlem

oscarwilliam: Hur har du fått msn se ut sådär?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
oscarwilliam: Hur har du fått msn se ut sådär?

Jag har dels använt Msn Messenger Plus, men för att få det väldigt avskalat från all reklam och sådant så har jag använt clean messenger. Väldigt enkelt att använda!

Clean Messenger finns att hämta på:

http://www.cleanmessenger.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarwilliam
Hm jag försökte men när jag trycket på "prt sc" tangenten så är det enda som händer att en av mapparna på skrivbordet markeras?

På tangenten står det även "Home", jag antar att det är det som händer när jag trycker där.
Hur gör jag för att det ska bli print screen istället för home?
Sen hittade jag inget sätt att klistra in i paint heller, hur gör man det?

Jag känner mig väldigt okunnig, haha.

Har du en laptop måhända? I så fall har du nog någon "Fn"-knapp eller liknande. Annars kan jag inte tänka mig varför Prt Sc skulle ligga på samma som home, eftersom den alltid delar knapp med Sys Rq så vitt jag vet. Så är det på min laptop också men det kanske är olika?

Här är mitt skrivbord. Inte så värst stilrent men jag gillar det. På ena skärmen skryter jag om ljudanläggningen och på den högra Skiftar jag mellan olika bilder från Hubble. Just den där är en bild på universums kallaste plats om någon undrar. Kör UXTheme patch med BlueNano och har matchat WinAmp med MMD3 skin:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Har du en laptop måhända? I så fall har du nog någon "Fn"-knapp eller liknande. Annars kan jag inte tänka mig varför Prt Sc skulle ligga på samma som home, eftersom den alltid delar knapp med Sys Rq så vitt jag vet. Så är det på min laptop också men det kanske är olika?

Japp jag har en laptop!

Men jag använder ett program som tar screenshots nu som var enkelt och bra!

Permalänk
Medlem

Står Prt Scr med någon annan färg än resten av knapparna? I så fall är det i alla fall någon funktionsknapp som ska tryckas ner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Står Prt Scr med någon annan färg än resten av knapparna? I så fall är det i alla fall någon funktionsknapp som ska tryckas ner.

Jadu jag löste det nu. Om jag trycker ner "fn" samtidigt som "prt scr" så tar den ett screenshot.

Tack!

Permalänk
Citat:

bakgrund?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Jag har prceis hittat hit. Detta forum är mycket bra måste jag säga, redan mår min dator 100% bättre

Mitt bidrag till skrivbords-show off!!

Ha det gött!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.