FAQ: Styla ditt skrivbord/Visa era stylade skrivbord här!

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Jag har precis börjat fipla med mitt skrivbord med sumarize.
Nu undrar jag hur man gör för att göra en egen start meny?
Kan man göra det i summarice eller måste man patcha uxtheme.dll? och fippla. Var iaf så jag förstod det. Kan man göra tema filer i sumarize som man lägger in i xp's "tema" mapp?
om man patchar? hur gör man annars för att editera ett tema?
/Viktor

Permalänk
Medlem

asså samurize använde man för att visa system information som visar info om processor load och mängd ledigt diskutrymme och liknande.

för att använda egna teman eller andras teman ska man mycket riktigt patcha uxtheme.dll men du använder program som style xp eller stylebuilder för att skapa och ändra befintliga teman. när du sen har använt något sånt program så du är nöjd så lägger du in temat i Resource mappen i Windows.

märk väl att formatet på temat ska vara .msstyle

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
asså samurize använde man för att visa system information som visar info om processor load och mängd ledigt diskutrymme och liknande.

för att använda egna teman eller andras teman ska man mycket riktigt patcha uxtheme.dll men du använder program som style xp eller stylebuilder för att skapa och ändra befintliga teman. när du sen har använt något sånt program så du är nöjd så lägger du in temat i Resource mappen i Windows.

märk väl att formatet på temat ska vara .msstyle

Då förstod jag det rätt från början, ville bara vara säker.
Var hittar jag programmet stylebuilder?
Tack för en utomordentlig FAQ.
/Viktor

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

Stor bild!
Hehe, gjorde den idag.

Edit: Ops lite stor bild... gotta fix!

Edit2: Fixat

Edit3: Nutty: Kan jag få dina winamp-iconer? Skulle vara snällt

Permalänk
SpelClockers

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

här kommer mitt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0shi
här kommer mitt

http://x2.putfile.com/8/23618425552-thumb.jpg

Snyggt!

Vad använder du för teckensnitt i Samurize?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Edit3: Nutty: Kan jag få dina winamp-iconer? Skulle vara snällt

den som e i docken eller play,stop,pause... i Samurize configen???

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
den som e i docken eller play,stop,pause... i Samurize configen???

Samurize configen, tack.

Permalänk
Medlem

http://img363.imageshack.us/img363/9792/winamp4mk.png

högerklicka och tryck "Spara Bild Som".
den kommer inte vara så grå som den är på bilden utan de kommer vara genomskinligt så endast det svarta syns

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

måsta man ha wín xp för att "styla" de, ja har win2k

Permalänk
Medlem

nädå
tror att de flesta programmen går på 2k också (inte hundra, kör själv XP) utom MultiPatchen eftersom att den inte behövs

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
http://img363.imageshack.us/img363/9792/winamp4mk.png

högerklicka och tryck "Spara Bild Som".
den kommer inte vara så grå som den är på bilden utan de kommer vara genomskinligt så endast det svarta syns

Hm, har du inte alla delade? Skulle vilja ha mer mellanrum, om du kollar på min desktop längre upp så ser du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
fan länken funka inte
ett ögonblick

Brukar inte ha de delat, blir "kladdigare" när man ska jobba med configen (tycker jag )

Hehe, blir bara lite jobbigare. Fyfan vad samurize är roligt, jag gör det mest för utmaning osv, använder knappt winamp-knapparna så mycket, bara för att testa i början.

Permalänk
Medlem

http://www.megaupload.com/?d=39R1D2MX
kommer nog få vänta en minut innan du kan ladda ner (måtte detta fungera)

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

okej gött

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
http://www.megaupload.com/?d=39R1D2MX
kommer nog få vänta en minut innan du kan ladda ner (måtte detta fungera)

Weee, man tackar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Såhär ser mitt ut förtillfället... inte färdig med Samurize-configen, alls nöjd med winamp-knapparna och så ska det till lite mer info...

förresten, nån som vet hur man får inte hdd-temp?

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Såhär ser mitt ut förtillfället... inte färdig med Samurize-configen, alls nöjd med winamp-knapparna och så ska det till lite mer info...

http://img201.imageshack.us/img201/7452/mittskrivbord1rf.th.j...

förresten, nån som vet hur man får inte hdd-temp?

hur man får hdd-temp menar du? ladda ner speedfan, sen så väljer du i samurize add hardware -> speedfan. sen e de bara att ställa in de du vill ha

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
hur man får hdd-temp menar du? ladda ner speedfan, sen så väljer du i samurize add hardware -> speedfan. sen e de bara att ställa in de du vill ha

oj! vet inte vad jag tänkte på när jag skrev men tack för hjälpen!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nissepelle
Snyggt!

Vad använder du för teckensnitt i Samurize?

jag använder ett teckensnitt som heter "nu", vet inte riktigt var man får tag på det, jag fick det med någon av alla configs jag laddade ner och ratade ^^

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Tjenare. Finns det något sätt att få winamps playlist på skrivbordet?
vore kanon.
/Svoktor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
hur man får hdd-temp menar du? ladda ner speedfan, sen så väljer du i samurize add hardware -> speedfan. sen e de bara att ställa in de du vill ha

Men du, vilka sensorer har hårddiskarna då? jag har en IDE som sitter prim.master och en S-ATA som sitter på 0:an (första) hur vet jag vilka sensorer det är till dom?

"Please enter value for temperature sensor (1 to numtemps)"

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Men du, vilka sensorer har hårddiskarna då? jag har en IDE som sitter prim.master och en S-ATA som sitter på 0:an (första) hur vet jag vilka sensorer det är till dom?

"Please enter value for temperature sensor (1 to numtemps)"

min C: som sitter som master på channel 0 är HD0. D som är master channel 1 är HD1

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
min C: som sitter som master på channel 0 är HD0. D som är master channel 1 är HD1

Får det inte att fungera. Det står bara "An unexpected error was returned".

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Har du speedfan igång då slender?

såhär ser mitt ut nu. moddade gettv.js imorse så ja fick mer program va inte så svårt som ja trodde

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Jag har också getTV.js skriptet och när man väljer select function så finns ju bara en "GetNextSVT1".. hur kan du se så många?
Något specielt man behöver göra eller?

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me