Permalänk
Medlem

x800XL tv-out problem

Goddagens, jag har ett smärre problem med tv-outen på mitt nya radeon x800xl (HIS).
Jag vill se på film på min tv, film som jag har på datorn. På nVidia's grafikkort så har de anpassat det så smart att när man drar igång en film så körs den automatiskt i helskärmsformat på tvn men på datorn kan man minimera den eller pyssla med annat. Med atis grafikkort verkar saken vara en helt annan. Jag har just nu igång tvn och monitorn och tvn visar samma bild som monitorn. Och eftersom jag inte kör 1024x768 på min 19" så kan inte tv visa hela bilden utan att panorera. Därför undrar jag om ati har varit så pass smarta att de har en funktion som nVidias, dvs att den kör film i helskärmsformat även om den inte kan visa hela skrivbordet? Om inte så är det onekligen dags för grabbarna på ati att ta sig en reality-check. Och om det nu inte finns det, hur gör jag för att se på film på min tv? jag har inte lyckats och börjar bli redigt förbannad vid det här laget.
jag uppskattar alla svar och tackar för er tid på förhand!

Edit: Jag hittade ett tips på ett suspekt forum på franska och lyckades lösa det hela.

Permalänk
Hedersmedlem

'Theater Mode Options' i egenskaperna (om du kör Catalyst iaf) erbjuder väl lite options för sånt där?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |