Permalänk

fullgång med polering av fulltower

Hejhej,började igår med att slipa bort den svarta färgen med våtslip "400" sen fortsatt jag att ta bort repor med dem resterande men efter jag smörjde på autosol blev inte resultatet så "jätte" bra som jag hade förväntat mig,jag trodde såklart att det skulle bli precis som en spegel men så var ej fallet,om t ex jag står och kollar på den ser man ju att det är jag men inte "detaljerna",är liksom "suddigt",så vad gjorde jag för fel tror ni?
jag putsade bort färgen via hand med våtslippapper 400,sen fortsatt jag med 600 i typ 10 min,sen med 800 10 min och sist 1200 10 min,men det blev ej så bra som jag hade trott mig
jag gjorde allt via hand!

snälla skriv vad ni tror har bara gjort en del av chassit så jag ska göra mer idag men vill gärna veta vad ni tror!

Permalänk
Medlem

10 minuter av varje sandpapper på ett fulltower? Med maskin hade det kanske gått.. Pröva hålla på längre?

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

Jag slipade mitt bigtower för ett tag sen. Men det gick åt pipan även efter 2-3 dagars slipning med maskin i alla dess grovheter. Du kan omöjligt få det att bli lika snyggt som Krom om det är det du är ute efter. Alla andra som sagt att det slipat och det ser ut som krom rent ut sagt ljuger. Inte för att vara taskig men så är det. Men vill du pröva så kommer det ta mer än 10 minuter per grovlek som danneboy skrev. Å då med maskin.

Visa signatur

What you mod on your computer, echoes in eternity.

Permalänk

ja du,putsade bara kanske 1/10 del av fulltower,ska lämna in det på en "bil lackerings firma" på måndag så ska dem göra allt åt mig
borde väll bli bra då iaf.

får det ganska billigt,hela fulltowern slipad och polerad för 150:-

Permalänk

Det var väldigt billigt. Sen måste man ju se till vad för metall lådan består av. Jag polerade upp ett nätagg med autosol för ett tag sen och upptäckte att själva metallen var "fläckig" vilket inte var så snyggt... Jag valde då att borsta metallen och det såg ganska bra ut sen ivf. Aluminium och rostfritt stål vet jag ska kunna ge en spegelfinnish om man bara orkar polera ordentligt.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

De är vad jag vet aluminium som är lättast att få till "krom" på.. ett tips är att köra me så fint slippapper som möjligt och sen köpa en polertrissa på bilteme eller nått och köra med autosol och den i typ en halvtimme timme, sen borde det lysa rätt fint Kom gärna med bilder på ditt chassi sen

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Knappast Krom

Vill inte vara taskig men krom-liknande får man aldrig ut. Det man får är en någorlunda bra spegling. Krom är inte bara spegelblankt. Sorry men så e det.

Men det va faktiskt billigt med slipningen. Frågan är om dom nu slipar så pass mycket som det behövs.

Visa signatur

What you mod on your computer, echoes in eternity.

Permalänk

Re: Knappast Krom

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HowHe
Vill inte vara taskig men krom-liknande får man aldrig ut. Det man får är en någorlunda bra spegling. Krom är inte bara spegelblankt. Sorry men så e det.

Men det va faktiskt billigt med slipningen. Frågan är om dom nu slipar så pass mycket som det behövs.

säger till dem att göra det

Permalänk
Medlem

Kolla in denna guiden, kan säkert hjälpa en del.

Visa signatur

über-nabb is my lastname

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoS
Kolla in denna guiden, kan säkert hjälpa en del.

Den där Shuttlen var riktigt fin!
Tror ni att det går att göra liknande på ett miditower?

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duke3d
Den där Shuttlen var riktigt fin!
Tror ni att det går att göra liknande på ett miditower?

de går nog tar bara lite mer tid kanske....skulle vara jäkligt häftigt dock... undrar hur de blir med fingeravtryck..

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Avstängd

tid och mer tid, tog mig 3tim att polera yxan blank som fan. med maskin.. för att dagen efter se alla mina fingeravtryck har gjort rostfläckar på den.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.