Permalänk
Medlem

Modifierad Zalman NB47J på sydbrygga

Jo, det är så att jag tyckte att den pyttelilla kylflänsen på sydbryggan blev väldigt varm så jag tog en Zalman NB47J och klippte av några och böjde några pinnar (för att min VGA silencer sitter ivägen annars) och satte fast den på sydbryggan med Arctic Silver Epoxy. Var noga med att rengöra. Nu är det så att själva kontaktytan inte täcker hela sydbryggan. Kan detta vara "farligt" på något sätt? Flänsen blir knappt ljummen och jag vet inte riktigt om det beror på att den inte har ordentlig kontakt, eller om det beror på att den helt enkelt kyler väldigt bra. Den kyls ju också av VGA fläkten eftersom den drar in luft och det sitter en 80mm i fronten som flyttar luft genom den också.

Vad tror ni? Annars funderar jag på om jag ska plocka bort den igen (ganska svårt, med tanke på epoxyn).

EDIT: Hur kan man belasta sydbryggan maximalt? Den har väl hand om ljudet och så. Skulle kanske vara ett bra sätt att kolla om den har bra kontakt eller inte.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

antar att det inte finns nån sensor på bryggan? får du inte stabilitetsproblem borde det inte vara några problem...

Visa signatur