Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Verklighetstroget bilspel - Porsche

Permalänk
Medlem

Verklighetstroget bilspel - Porsche

Är en sann bilantast och har sedan barnadagar älskat Porsche och Ferrari. Speciellt Porsche. Eftersom jag inte hunnit samla ihop tillräckligt mycket pengar för att köpa et ex ännu tänkte jag drömma lite. Så, vilket bilspel borde passa mig bäst? Tycker även det är kul att mecka med bilarna, spelade Gran turismo 1 & 2 tills ögonen blödde... Men nu har jag inte införskaffat någon Playstation och vad jag förstått finns inte Porsche med i Gt4? Är det kul med onlineracing?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Tja... du kan ju prova Need For Speed: Porsche Challange .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

synd att du inte har playstation för då kunde du spelat Need for Speed: Porsche Unleashed

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Jag hade visst ett spel här i hyllan! "need for speed Porsche 2000" står det på förpackningen, är det samma spel som wushu nämde? Den serien är väl inte särskilt verklighetstrogen? Skulle gärna se något mer verklighetstroget spel

Permalänk
Medlem

Re: Verklighetstroget bilspel - Porsche

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Är det kul med onlineracing?

Tack för svar!

Det finns inget som höjer pulsen så mycket som att stå på gridden inför ett lopp med polarna i backspeglarna.

Första gången jag körde ett riktigt arrangerat online-lopp (Grand Prix Legends) så skakade både händer och fötter så att jag knappt kunde köra

Har du inte ratt redan nu så rekommenderar jag skarp att du köper en. Det gör en otrolig skillnad på upplevelse och körskicklighet.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk

Porsche och Ferarri finns med i Forza Motorsport till xbox, det har bättre fysik och körkänsla än GT4 också.

Permalänk
Medlem

äklar det låter ju skitkul Robfox ska se till att skaffa ett bra bilspel frågan är bara vilket... Grand Prix Legends verkade lite trist på screenshotsen, har det inga fina porsche modeller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
äklar det låter ju skitkul Robfox ska se till att skaffa ett bra bilspel frågan är bara vilket... Grand Prix Legends verkade lite trist på screenshotsen, har det inga fina porsche modeller?

GPL är gammalt men uppgraderat med dagens skins och annat så ser det väldigt bra ut.

Kolla i denna tråden, där finns mycket tips om olika bra bilsims.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=40670...

Zion har sammanställt allt gotte till första inlägget

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Jo, jag kollade faktiskt i den tråden förut. Men den sade ingenting om mina önskemål, därför öppnade jag en egen.

Permalänk

RUF porschar finns med i Gran Turismo 4.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
RUF?

Trimmar Porsche bilar och sätter sitt märke på dom ungefär som Kleeman (hur dom nu stavar det) till Merca
http://www.ruf-automobile.de/

Permalänk
Medlem

Aha, okej... Är det värt att köpa en PS2 för att få Gt4?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Aha, okej... Är det värt att köpa en PS2 för att få Gt4?

Testa hos en kompis först innan du bestämmer dig. Jag har själv PS2 och GT3 och GT4 bland annat. GT3 har jag suttit med 200 gånger mer timmar än GT4 känns det som, max 40h med GT4. Varför det blivit så vet jag inte riktigt =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Testa hos en kompis först innan du bestämmer dig. Jag har själv PS2 och GT3 och GT4 bland annat. GT3 har jag suttit med 200 gånger mer timmar än GT4 känns det som, max 40h med GT4. Varför det blivit så vet jag inte riktigt =/

Kanske för att GT4 inte har funnits ute lika länge som GT3?

Ett annat tips är ju GTR och kommande GTL, där kan du köra porsche ferrari lamborghini, you name it typ Och vi snackar högklassig grafik och simulation.

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Aha, okej... Är det värt att köpa en PS2 för att få Gt4?

Antingen det eller Xbox + Forza
Men jag skulle nog säga att GT4 är bättre, finns dock ingen ferrari. Men som sagt RUF Porschar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Kanske för att GT4 inte har funnits ute lika länge som GT3?

Ett annat tips är ju GTR och kommande GTL, där kan du köra porsche ferrari lamborghini, you name it typ Och vi snackar högklassig grafik och simulation.

Jo visst men bara spelat 40h ändå nu och hade då på onsdagen veckan efter att det släpptes. Det är ändå stor skillnad på hur mkt man spelat det. GT3 hade jag då spelat hur mkt som helst, första dagen satt man några timmar, dagen efter satt man hela dagen ungefär osv men inte med GT4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Jag hade visst ett spel här i hyllan! "need for speed Porsche 2000" står det på förpackningen, är det samma spel som wushu nämde? Den serien är väl inte särskilt verklighetstrogen? Skulle gärna se något mer verklighetstroget spel

Var ett bra tag sen jag körde det men jag har för mig att Porsche versionen av Need For Speed var lite mer realistiskt är de andra delarna i serien. Sen får du ursäkta, har inte kört mycket GT men det är väl inte heller speciellt realistiskt. Vill man ha realism är det ju "simulatorer" som GTR, LFS, GPL RBR man skall spela
(väldans många förkortningar det blev )

Permalänk
Medlem

Jag installerade NFS Porsche... Började nästan skratta. Nej det är nog en simulator jag är ute efter, även om de autentiska billjuden i NFS Porsche fick mig att rysa både en och två gånger

Permalänk

Det kommer en grym Porsche mod till rFactor

Även andra bilar

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB