Tipsar om Geforce 6800GT 256MB för endast 1900:-

Permalänk
Medlem

Tipsar om Geforce 6800GT 256MB för endast 1900:-

Ett het tips för dem som ska köpa nytt grafikkort under 2000:-
ett geforce 6800GT med 256MB för endast 1900:-
www.jrcomputer.se

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Frågan är bara om det är ett äkta GT eller en fattigvariant ala ASUS med 12pipes och DDR RAM?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Frågan är bara om det är ett äkta GT eller en fattigvariant ala ASUS med 12pipes och DDR RAM?

Är Inno3d pci-express

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Vad tror ni?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Verkar nästan misstänkt billigt med tanke vad buggy och pricerunner hittar.
http://se.pricerunner.com/computing/components/graphics-cards...

http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Alla&n=10...

På Inno3d:s hemsida finns iaf ingen info om nåt annat än fullutrustat 6800gt, dvs 16 pipor å ddr3 minne

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det ett GT så är det så sätt igång och fynda.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

editerat tidigare inlägg.

efter allt snack om att det inte skulle vara GT tvivlar oxå jag men stod jue GT.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

JAg beställer ett nu fanemej! är det inte äkta så lämnar jag tillbaka skiten

EDIT: jag ringde till dom för att fråga.. Affärsbiträdet hade ingen aning, Fick ett nummer till deras internet café som antagligen kunde bättre svar!

nu ringde jag till cafet och dom hade inte heller nån aning.. DEt var BULK levererat och dom var köpta från konkurs företag. ingen bild på inno3ds hemsida liknar heller kortet..

skulle återkomma när en kille i affären hade testat kortet i sin burk

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
JAg beställer ett nu fanemej! är det inte äkta så lämnar jag tillbaka skiten

Kom bara ihåg det är Pci-express. EJ AGP

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

får beställa nytt moderkort bara för grafikkortet var så billigt

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Är ju galet billigt, särskilt för PCI-E-varianten som brukar kosta 3000 kr minst på internetbutiker.

Kanske bättre att länka direkt till det.

http://www.jrcomputer.se/show_product.asp?artnr=D6800

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Asus A8N Sli-Delux, Amd64 Winchester 3500+, 2x Leadtek 6600gt Tdh Extreme(SLI), 2x Corsair CMX1024-3200C2 DIMMs] 6948 I 3Dmark05(oclockad)

Permalänk

jo, MEn grejen är ju den att dom har jämfört med inno3d 6800gt och det liknar det INTE! sa dom..

Däför kan det vara ett budget kort.. gjort för dell datorer.. JAg har i alla fall beställt.. ska ringa dom i kväll för att få svar på vad det är för kort

EDIT: dom sa också att korten var ca ett halvår gamla

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

då kan de bli svårt att få reda på va de igentligen är för nått :/

men man kan ju hoppas att dom lyckas å att de är äkta vara

Visa signatur

[Asus A8N Sli-Delux, Amd64 Winchester 3500+, 2x Leadtek 6600gt Tdh Extreme(SLI), 2x Corsair CMX1024-3200C2 DIMMs] 6948 I 3Dmark05(oclockad)

Permalänk

det låter ju lite oseriöst av företaget att "vi köpte in några skumma kort utan att vara säkra på vad de är för några, men vi säljer dom som 6800gt"

hmm

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
det låter ju lite oseriöst av företaget att "vi köpte in några skumma kort utan att vara säkra på vad de är för några, men vi säljer dom som 6800gt"

hmm

Typ men jag tror inte dom skulle sälja dom utan att veta att det är 6800gt kort
har beställt ett i alla fall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Typ men jag tror inte dom skulle sälja dom utan att veta att det är 6800gt kort
har beställt ett i alla fall

"(...) jag ringde till dom för att fråga.. Affärsbiträdet hade ingen aning, Fick ett nummer till deras internet café som antagligen kunde bättre svar!

nu ringde jag till cafet och dom hade inte heller nån aning.. DEt var BULK levererat och dom var köpta från konkurs företag. ingen bild på inno3ds hemsida liknar heller kortet..

skulle återkomma när en kille i affären hade testat kortet i sin burk"

dom verkar ju inte vara helt på det klara , men man får väl hoppas!
tråkigt om dom skulle blåsa folk, även om det inte är med "mening"

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

dom där skulle jag alldrig ha köpt ifrån, dom snodde cyberplace.se:s hemsida, och erkänner det inte heller!!!USCH!riktiga svin, ursäkta uttrycket.
cyberplace är ett it-cafe i märsta centrum, gå in på www.cyberplace.se och sen webshop, allt ser likadant ut, mycket dålig stil av dom...inte speciellt omtyckta här (märsta) heller kan jag säga oxå...bor ett sten kast ifrån där.

Visa signatur

# MSI MAG Forge 100M Temp Chassi # MSI MAG 650W 80 Plus # MSI MPG B550 GAMING PLUS # AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz # Be Quiet Pure Rock 2 FX ARGB # Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3200 (2X8GB) # PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6650 XT 8GB GDDR6 # WD BLACK SN770 1TB SSD PCIe Gen4 NVMe # AOC 24" LED IPS 165HZ #

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _rudan_
dom där skulle jag alldrig ha köpt ifrån, dom snodde cyberplace.se:s hemsida, och erkänner det inte heller!!!USCH!riktiga svin, ursäkta uttrycket.
cyberplace är ett it-cafe i märsta centrum, gå in på www.cyberplace.se och sen webshop, allt ser likadant ut, mycket dålig stil av dom...inte speciellt omtyckta här (märsta) heller kan jag säga oxå...bor ett sten kast ifrån där.

De använder en tjänst som e-butik.se tillhandahåller. Alla deras webbshoppar ser likadana ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
"(...) jag ringde till dom för att fråga.. Affärsbiträdet hade ingen aning, Fick ett nummer till deras internet café som antagligen kunde bättre svar!

nu ringde jag till cafet och dom hade inte heller nån aning.. DEt var BULK levererat och dom var köpta från konkurs företag. ingen bild på inno3ds hemsida liknar heller kortet..

skulle återkomma när en kille i affären hade testat kortet i sin burk"

dom verkar ju inte vara helt på det klara , men man får väl hoppas!
tråkigt om dom skulle blåsa folk, även om det inte är med "mening"

När skulle han göra det i så fall... vill ju inte ha nåt fake kort för då jellar blir man sne asså...
anmäler direkt asså!

Permalänk

hellspawn du kanske skulle quota att jag skrev det där?.......

smocken: Jag hörde aldrig av mig. får göra det på måndag.. men jag antar att det där cafeét har öppet på helger så man kan ju ringa..'

0850089555 där är nummret till IT cafeet där dom försöker ta reda på vad det är för kort.. Vem som helst kan ringa å fråga!

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Jag drog iväg en beställning... det går ju alltid att ångra sig om det nu inte skulle vara ett riktigt 6800GT.
Hoppas det kommer fram mer info under morgondagen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
hellspawn du kanske skulle quota att jag skrev det där?.......

smocken: Jag hörde aldrig av mig. får göra det på måndag.. men jag antar att det där cafeét har öppet på helger så man kan ju ringa..'

0850089555 där är nummret till IT cafeet där dom försöker ta reda på vad det är för kort.. Vem som helst kan ringa å fråga!

Oki tack ska ringa till dom....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _rudan_
dom där skulle jag alldrig ha köpt ifrån, dom snodde cyberplace.se:s hemsida, och erkänner det inte heller!!!USCH!riktiga svin, ursäkta uttrycket.
cyberplace är ett it-cafe i märsta centrum, gå in på www.cyberplace.se och sen webshop, allt ser likadant ut, mycket dålig stil av dom...inte speciellt omtyckta här (märsta) heller kan jag säga oxå...bor ett sten kast ifrån där.

Jag bor själv ett stenkast därifrån och känner han som innehar butiken lite och jag tror inte han skulle blåsa folk.
Han är seriös vad jag vet. "Joppe" Johannes

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

mjo.. det kan ju inte gå snett.. antingen är det ett bra kort.. värt pengarna och man är nöjd.. Men skulle det vara riktigt illa så kan man ju alltid skylla på dålig info och konsumentköplagen osv osv..

hur många har beställt här inne nu ?

det stog först 2 i lager.. verkar inte ändra sig än..

Grabben_83a. Kan du inte springa in i butken å se hur många dom har ? du kanske har lite koll på deT?

Nu ska jag beställa moderkort också.. Men man lär ju veta att man får ett sånt grafikkort innan man beställer moderkortet

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
mjo.. det kan ju inte gå snett.. antingen är det ett bra kort.. värt pengarna och man är nöjd.. Men skulle det vara riktigt illa så kan man ju alltid skylla på dålig info och konsumentköplagen osv osv..

hur många har beställt här inne nu ?

det stog först 2 i lager.. verkar inte ändra sig än..

Grabben_83a. Kan du inte springa in i butken å se hur många dom har ? du kanske har lite koll på deT?

Nu ska jag beställa moderkort också.. Men man lär ju veta att man får ett sånt grafikkort innan man beställer moderkortet

Va i butiken idag och då fanns det 5st. så 2st kan nog stämma vet dock inte hur många som har beställt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Va i butiken idag och då fanns det 5st. så 2st kan nog stämma vet dock inte hur många som har beställt.

frågade du om det var äkta 6800gt kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
frågade du om det var äkta 6800gt kort?

Givetvis ska de vara äkta 6800GT kort. Skall inte vara nån fusk variant.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Avstängd

Fint puhhh

billigt som det ska vara ett 6800gr kort ska max kosta 2 lapp dom har funnits väldigt länge nu och det finns andra nya kort på marknaden.,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Fint puhhh

billigt som det ska vara ett 6800gr kort ska max kosta 2 lapp dom har funnits väldigt länge nu och det finns andra nya kort på marknaden.,

Jo men 6800GT är jue fortfarande ett väldigt fint kort.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB