W800i / K750i _tråden_

Permalänk
Medlem

Det här dammskyddet är det nått dom sätter i telefonen eller? satt och mekade med min w800i ikväll och såg en skillnad på hålet för joysticken på knappsatsen.
Som ni ser på bilden så har k750i knappsatsen ett stort hål och w800i en liten gummiring extra runt hålet,knappsatsen till k750 som jag har är gammalt medans w800i som jag har är inköpt i slutet av december 2005.
http://img129.imageshack.us/img129/7528/knappsatsfj2.jpg

Och fortfarande blir jag förbluffad över hur bra bilder kameran tar

Permalänk
Medlem

Monterade på w800 skal på min k750 idag och har ett par problem med knapparna.

#1, play/pause knappen verkar inte ta i knappen på kretskortet
#2, +/- knappen klickar till men fastnar så volym kan jag inte ändra utan den byter låt i all evighet.
#3, När man trycker joysticken åt höger blir det en klickning
#4, När man trycker joysticken uppåt så blir det ett "mer" klick.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Monterade på w800 skal på min k750 idag och har ett par problem med knapparna.

#1, play/pause knappen verkar inte ta i knappen på kretskortet
#2, +/- knappen klickar till men fastnar så volym kan jag inte ändra utan den byter låt i all evighet.
#3, När man trycker joysticken åt höger blir det en klickning
#4, När man trycker joysticken uppåt så blir det ett "mer" klick.

Ja vad som kan vara fel är en bra fråga,du får helt enkelt plocka isär den igen och kolla så att det ser rätt ut.
ang joysticken att den klickar direkt istället för att styra kan problemet vara så att det är för trångt vid hålet,att det inte är tillräckligt stort så den pressar lite på joysticken.Har vart med om det på en k700 förut.
Vart har du köpt skalet?
Är man osäker på att allt funkar som det ska innan man monterar på allt igen så skit i att sätta fast framsidan,lägg knappsatsen på knappsats membranet.
Sen provar du alla knappfunktioner som höja ljud etc.
så ser du ju om det blir kontakt mellan kretskortet och knapparna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
Ja vad som kan vara fel är en bra fråga,du får helt enkelt plocka isär den igen och kolla så att det ser rätt ut.
ang joysticken att den klickar direkt istället för att styra kan problemet vara så att det är för trångt vid hålet,att det inte är tillräckligt stort så den pressar lite på joysticken.Har vart med om det på en k700 förut.
Vart har du köpt skalet?
Är man osäker på att allt funkar som det ska innan man monterar på allt igen så skit i att sätta fast framsidan,lägg knappsatsen på knappsats membranet.
Sen provar du alla knappfunktioner som höja ljud etc.
så ser du ju om det blir kontakt mellan kretskortet och knapparna.

Jodå har testat utan skalet men då blir resultatet ett annat (funkar inte helt dock då heller). Ska mixtra lite och se om jag kan fixa det. Skalet tror jag är ett orginal, fick det av min farsa.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Kom på en sak,du lär nog byta joysticken,bara själva toppen som är gjord av plast.För jag provade att sätta på k750 skalet som jag har på min w800i och då så sticker inte joysticken upp lika mkt som den gör på k750i original.Så det kan vara så att den är för hög/tjock och inte får tillräckligt med "frigång" som den behöver så den ligger an lite mot skalet.
jämför man w800 och k750 bredvid varann så ser man att på k750 så sticker plasten upp mer vid joysticken än vad det gör på w800i.

Edit: jämför med dessa 2 bilder så förstår du
http://www.mobile-review.com/review/image/sonyeric/k750/pic11...
http://www.mobile-review.com/review/image/sonyeric/w800/pic6....

Permalänk
Hedersmedlem

varför inte skaffa en sånhär add on joystick? http://www.howardforums.com/showthread.php?t=911115

Permalänk
Medlem

ja då vore problemet löst med joysticken.

Permalänk
Medlem

Men jag har ju bytt till joysticken jag fick med, den med orange topp. Jag har även testat att ta av plastbiten men det är samma problem ändå.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Då vettefan vad problemet är.Mkt enklare om man suttit med den själv och kollat.Svårt när man inte får pilla på den själv...
Skicka den till mig så kollar jag på den utan kostnad.Bara att du får stå för frakten fram&tillbaks.
Du kan väll pma isåfall... och NEJ jag är inte ute efter att blåsa dig på den,livet är mer värt än det...

Permalänk

Nån som vet när Sony ericsson kmr släppa ny firmware till w800i?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Nån som har bytt skal på sin w800? Jag undrar följande, vilka skal finns det?(har sett det blåa och det svarta w700 som sägs passa w800) Och är det svårt att byta själv?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Jah, nu har min w800i lagt av. Den vill inte starta upp, det är nåt konstigt. Ändå så är det fullt batteri. Enda jag kan göra nu är väl att skicka in den på service.
Om inte nån annan kan komma med tips på man ska göra för att få igång mobilen?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Soyish: ta ur batteriet o sätt i det igen

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Finns det någon alternativ mp3spelare till w810i. Jag blir tokig på att det inte går att spola snabbare samt att telefonen inte kommer ihåg hur långt jag lyssnat om jag lyssnat på ngt annat emellan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristus
Finns det någon alternativ mp3spelare till w810i. Jag blir tokig på att det inte går att spola snabbare samt att telefonen inte kommer ihåg hur långt jag lyssnat om jag lyssnat på ngt annat emellan.

nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Nån som har bytt skal på sin w800? Jag undrar följande, vilka skal finns det?(har sett det blåa och det svarta w700 som sägs passa w800) Och är det svårt att byta själv?

Om du är händig är det skitenkelt, se till att skaffa dig ett "mobilöppnarverktyg" och en T6-skruvmejsel bara.

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=870

Permalänk

Red Beaver, jag har redan testat med o ta ut batteriet. Men idag så starta den fint fint igen. Konstigt för igår så testa jag fyra fem telefoner o ingen av dom ville funka, sen så efter 10 min så starta alla samtidigt. Helt sjukt var det.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

När man gör om filmer till .3gp, kan man på något sätt göra så kvaliten blir bättre?

Testade en långfilm och den hamnade på 36mb men kvaliten blev inte allt för bra tyvärr. Blir massa fyrkantsrutor hela tiden, ser knappt vad det är.

Fick man bort dom så skulle det bli rätt okej, men hur gör man det?

Använder programmet Xilisoft 3GP Video Convertor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
När man gör om filmer till .3gp, kan man på något sätt göra så kvaliten blir bättre?

Testade en långfilm och den hamnade på 36mb men kvaliten blev inte allt för bra tyvärr. Blir massa fyrkantsrutor hela tiden, ser knappt vad det är.

Fick man bort dom så skulle det bli rätt okej, men hur gör man det?

Använder programmet Xilisoft 3GP Video Convertor.

Testa den här guiden:
http://www.spawnweb.dk/recode/index.htm

Permalänk
Medlem

precis köpt k750i o sitter här o pillar... men kan inte fatta hur man lägger in videor?

edit: någon som vet nägor program lr dylikt till windows som gör att man kan synka k750i med itunes?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En polare till mig hade någon bakgrund eller tema eller något till sin Z800 där man kunde se om det var dag eller natt ute. Solen rörde sig alltså på displayen och sen gick den ner och det blev mörkt, svårt att förklara men hoppas någon förstår.

Vad är det för något? Finns det till K750i också?..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
En polare till mig hade någon bakgrund eller tema eller något till sin Z800 där man kunde se om det var dag eller natt ute. Solen rörde sig alltså på displayen och sen gick den ner och det blev mörkt, svårt att förklara men hoppas någon förstår.

Vad är det för något? Finns det till K750i också?..

kolla här: http://www.howardforums.com/showthread.php?t=972857
eller här: http://www.howardforums.com/showthread.php?t=714845

Permalänk
Medlem

Tror inte den var ett vanligt wallpaper, så som jag förstod det så rörde sig solen på displayen som den riktiga solen.

Var det dag ute så lyste solen, var det kväll så var det mörkts osv.

Permalänk
Medlem

Om man nu allmänt undrar vilken mobil av k750i och k610i som är bäst, vad svarar ni då? Den med bäst funktioner osv...

Permalänk

Kompisen har en k610i och jag har en k750i och jag tycker såhär.

K610i:
- Ingen Lampa
- Inge linskydd
- Ingen radio
- Inge autofokus på kameran
+ Möjlighet att lyssna på musik via bluetooth-headset
+ 3G - Kameratele

Jag skulle valt k750i igen om jag fick välja mellan dom.

Permalänk
Medlem

Köpte precis en k750. På alla sidor står det att minnet kan utökas till "upp till 1 gb med blablabla DUO kort". Stämmer det, eller kan man ha 2gb oxå?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Det stämmer inte.. Jag använder ett 2gb´s i min k750i

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=316302

Permalänk
Medlem

DragonOrb, tack!

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=42066

Jag kör också ett 2GB i min W800i utan problem. Det blir faktiskt en hel del MP3 som får plats.

Permalänk

nån som kan lägga upp lita snygga teman?

jag hittar inga snygga, har letat på lasyk.net men inte hitta några fina

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.