W800i / K750i _tråden_

Permalänk

Då var det som ja trodde då, synd. Ja läste lite hastigt bara och såg inte att man inte kunde "unlock" sin telefon med bara original kabeln utan att det bara var att "flasha" som gick.

Nån som vill köpa 1 Credit på http://www.davinciteam.com/ ?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

hehe, ungefär samma sak som för mig igår, köpte en credit på multiserver, sen såg jag i själva programmet att den ännu inte stödde uppgradering genom orginalkabeln.

senare igår eftermiddag fick davinci den funktionen o ja kunde uppdatera me orginalkabeln. men nu sitter man me en credit på multiserver får väll sälja, å andra sidan kan den säkert komma till pass i framtiden

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Är det någon som vet om detta funkar för PC eller om det finns något alternativ som utför exakt samma sak som detta?

http://ilari.scheinin.fidisk.fi/itunemywalkman/

Verkar så otroligt smidigt att kunna skapa några playlists som synkas istället för att bocka för de man vill synka och sedan markera alla när man vill synka till sin vanliga ipod.

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hehe, ungefär samma sak som för mig igår, köpte en credit på multiserver, sen såg jag i själva programmet att den ännu inte stödde uppgradering genom orginalkabeln.

senare igår eftermiddag fick davinci den funktionen o ja kunde uppdatera me orginalkabeln. men nu sitter man me en credit på multiserver får väll sälja, å andra sidan kan den säkert komma till pass i framtiden

Det går inte att "unlocka" sin K750 via original kabeln där eller?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
http://www.davinciteam.com/ jag använde 13.7 clienten o orginalkabeln till att uppdatera. de nyare clienterna ska oxå funka.

tack för hjälpen!

Visa signatur

Don't ask to ask, just ask.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog

Det går inte att "unlocka" sin K750 via original kabeln där eller?

nej, för upplåsning måste man tydligen ha deras kabel, kanske går det om man moddar den som de skriver på sidan. vet inte. det är mycket möjligt att man i framtiden kommer kunna låsa upp med orginalkabeln, men inte just nu i alla fall. uppdatera mjukvaran går därmot oftast med orginalkabeln till k750i och W800i (lite beroende på vilken mjukvara det är)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devinant

tack för hjälpen!

inga problem, var förhållandevis enkelt så länge man har lite koll på vad man gör (inte tummen mitt i handen )

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MammaScan
Är det någon som vet om detta funkar för PC eller om det finns något alternativ som utför exakt samma sak som detta?

http://ilari.scheinin.fidisk.fi/itunemywalkman/

Verkar så otroligt smidigt att kunna skapa några playlists som synkas istället för att bocka för de man vill synka och sedan markera alla när man vill synka till sin vanliga ipod.

Har letat efter något sådant till pc, men har tyvärr inte hittat något

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Har letat efter något sådant till pc, men har tyvärr inte hittat något

hittade denna:
http://www.geocities.com/tvhuangsg/massstorsync/#Link
Men det verkar bara vara 1 playlist man kan göra och då inte smartplaylists... synd. Men det borde ju finnas någon som e skicklig som snickrar ihop något som funkar som den jag först nämnde.
Om det är någon som vet något så hojta till i tråden som jag numera hårdbevakar:)

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem

Ett tipps till alla med Se k750i och w800i är denna sida http://mickesmobilforum.com/
Där finns ringsignaler, teman, spel och bakgrundsbilder till mobilen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Så om jag har förstått rätt, Om jag köper en 750i kan jag flasha om den till exakt en w800? inga buggar osv? Vad är fördelarna med en W800 mot en 750i?

Permalänk

Bättre mp3-spelare? snyggare skal

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

jo men ja lär ju inte få nytt skal om jag flashar eller hur? hehe

Permalänk
Medlem

Köp w800i på en gång. 500 kr mer och för det får du :
Bättre kvalité
512MB minne
Snyggare
Bättre knappar
Bättre hörlurar
Möjlighet att koppla in egna hörlurar utan att köpa något extra till

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Faktum är att det inte finns några W800i till salu. Helt slut överallt!

Visa signatur

Don't ask to ask, just ask.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

katshing.se får in den 14:e, alltså den här fredagen...

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan lägga upp filer gratis på nätet? isf kan jag lägga upp en hid fil så man kan styra winamp..

Permalänk
Medlem

www.yousendit.com

EDIT: Om jag köper den härifrån: http://www.katshing.se/index.asp?page=http://www.katshing.se/...

Får jag den utan något operatörslås osv? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

ja gillar man W800 designen mer och kan få tag i den elelr kan vänta så äre helt klart ett mer prisvärt paket. jag tycker själv att w800i är ful + att ja inte gillar in-ear lurar (har ännu inte hittat nå märke som sitetr bra på mina konstiga öron). så för mig fick det bli K750i.

det blir inga buggar/komplikationer i att lägga in W800i mjukvaran på k750i, mer än att garantin möjligen försvinner får man dock in w800i browns version (utveklingsmjukvaran till w800, inte skarpa) så kan man få problem med gprs. men den mjukvaran tror ja plockats bort från flesta ställena nu när skarpa går att få tag på.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

w800i finns i lager i många sibabutiker nu

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Siba tar ju så överpris så det är jobbigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
ja gillar man W800 designen mer och kan få tag i den elelr kan vänta så äre helt klart ett mer prisvärt paket. jag tycker själv att w800i är ful + att ja inte gillar in-ear lurar (har ännu inte hittat nå märke som sitetr bra på mina konstiga öron). så för mig fick det bli K750i.

det blir inga buggar/komplikationer i att lägga in W800i mjukvaran på k750i, mer än att garantin möjligen försvinner får man dock in w800i browns version (utveklingsmjukvaran till w800, inte skarpa) så kan man få problem med gprs. men den mjukvaran tror ja plockats bort från flesta ställena nu när skarpa går att få tag på.

Om man ändrar sig och vill byta till K750i igen då?

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

sen så har det stått på siba i en månad att dom har telefonen på lager i de flesta butiker, så slår man en pling och hör men ingen telefon i lager! iaf inte i sthlms området... dom bara skjuter på datumet hela tiden! jag vill ha min NUU!!!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Hm, det är först idag det har stått att den har varit i lager. Och så dyra är de ju inte. Om man måste beställa den så åker man ju på en massa frakt...

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Var hamnar filerna??? SE k750i...

Jag har väldigt svårt för att dra gränsen mellan kamerans minne och minneskortet? Hur stort inbyggt minne har telefonen?
Om jag för över spel från datorn via usb till "other", lägger jag de ju uppenbarligen på minneskortet då jag inte går via "File manager". Men när jag installerar dem, var hamnar de då? I telefonminnet?

Permalänk
Medlem

Köpte en K750 för några dagar sedan, och förutom den dåliga byggkvaliten så är jag riktigt nöjd. Dock så saknar jag en funktion väldigt mycket, något som jag var helt övertygad om att en så pass kompetent telefon som denna borde ha.

Det jag gillade mest med min gamla T29, var den lilla led:en som började blinka snabbt när man t.ex. hade fått ett nytt meddelande. Jag lämnar ofta min telefon en stund, av diverse olika anledningar, och när jag kommer tillbaka så behövde jag förut bara blicka mot telefonen för att se om jag hade fått ett nytt meddelande eller missat ett telefonsamtal.

Iom att K750 inte har en led, så måste jag alså ta upp den varje gång, för att undvika att missa inkomande trafik, eller t.ex. påminelser som lät medans jag var borta. Därför antog jag att det skulle vara möjligt att aktiveta någon typ av "tjatfunktion", dvs, att telefonen skulle ringa till, säg, var 3:e minut, om det fanns något missat, tills jag kollade på det.

Finns verkligen inte detta, eller har jag bara missat det? Det är en väldigt viktig funktion för mig, och jag hoppas att det finns en lösning på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Var hamnar filerna??? SE k750i...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knogen
Jag har väldigt svårt för att dra gränsen mellan kamerans minne och minneskortet? Hur stort inbyggt minne har telefonen?
Om jag för över spel från datorn via usb till "other", lägger jag de ju uppenbarligen på minneskortet då jag inte går via "File manager". Men när jag installerar dem, var hamnar de då? I telefonminnet?

Telefonen har 34 mb i internminne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Om man ändrar sig och vill byta till K750i igen då?

då flashar man tillbaka, svårare än så är det inte. men då får man betala en credit igen

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag pratade med en kille på ThePhoneHouse idag.

"Det finns en liten chans att jag får in telefonen överhuvudtaget i år" sa han. Det tycks vara något fel med Sony Ericssons produktion av W800i, det är åtminstonde så jag betraktar det som.

Jag hade även fått ett intressant telefonsamtal från en kompis som studerar i Tokyo. Telefonerna är slut där med, - något är på tok.

De som beställer från Katshing.se kommer nog inte få telefonen i nästa leverans ändå, jag kan nästan tippa på att det är mer än 300 personer (en siffra enligt Katshing själva) som är uppskrivna i listan och köar. Titta bara på det underbara priset - 3 598SEK.

Visa signatur

Don't ask to ask, just ask.

Permalänk
Medlem

Så de är slut överallt? För det är rätt många ställen som får in telefonerna den 14.e både Katshing och andra internetbutiker som har ungefär samma pris. Runt 3600:-