Permalänk

Byta till Comhem nu eller vänta?

Sitter med BBB 10/1 med deras ip-telefoni idag och är inte särskilt nöjd. Har funderat länge på att ta Comhems comboerbjudande men blir osäker när jag ser allt om deras uppgradering till nyår.

Om man nu binder sig till comhem 8/1 i 12 månader o får köpa deras modem för 500:-. Måste jag då hosta upp pengar till ännu ett modem till nyår då eller?.

Kanske är bättre att vänta till Comhem lanserar sina nya tjänster tills man ska hoppa på deras tåg?.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Avstängd

ntt modem kommer du behöva till deras tjänstersom baseras på docsis 3.0

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Som ovan, du kan vänta att skaffa det då comhem kommer att köra Docsis 3.0. När man behöver nytt modem för deras tjänster så skickar de ut ett till dig gratis om du skickar in ditt gamla. Så du kan också skaffa Comhem nu.

Permalänk
Medlem

har bara hört gott om comhem. så jag hade sagt byt direkt. men som sagt kostnader är ju alltid en stark beslut punkt.

Permalänk
Medlem

Re: Byta till Comhem nu eller vänta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jollebolle
Om man nu binder sig till comhem 8/1 i 12 månader o får köpa deras modem för 500:-.

hmm fattar inte riktigt. Om du binder dig, så behöver du ju bara betala 1kr + frakt för modemet, inte 500kr.

Permalänk
Medlem

När jag band mig i 12 månader kostade det 1:- att lösa ut modemet.
Jag band mig för ca 3 månader sen.

Dom skrattade gott där jag hämtade ut modemet att det kostade 1:-.

Permalänk

visst hade ni rätt om de där 500:-...det var digitalboxen som kostade. Då blir det nog ett byte till comhem snart

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

Offtopic: Väntar stort på dom nya tjänsterna

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Som jag skrev innan så skickar comhem ut ett nytt modem till dig gratis om du behöver ett nytt för deras nya tjänster.