Permalänk
Medlem

Instabilitetsproblem

Har ett ganska stort problem och undrar om någon har någon aning om vad det kan vara. Det är så att ibland märker jag att startmenyn hänger sig (går ej att trycka på något), sedan hänger sig allting annat och det enda jag kan göra är att röra på musen. Sedan hänger den sig totalt och piper konstant. Ett långt pip, tills man bryter strömmen.

Har ny cpu och ny hårddisk. Kört memtest i nästan ett dygn utan några som helst fel. Vad kan det bero på? Har precis installerat om och formaterat. Har någon erfarenhet av något liknande? Kan det vara moderkortet?

Det hänger sig inte så ofta, men när det gör det är det ofta efter lång tids idle i Windows. Sällan i spel.

Tacksam för hjälp!

Visa signatur
Permalänk

har du kört Prime95 stabilt i ett dygn? Jag menar du har ju ett överklockat system, och du nämner att du kört memtest stabilt men inte Prime...

annars, "Format C"

Visa signatur

P182, GA-P35 DQ6, Q6600 (G0 - kyld av TR Ultra 120 + Noctua NSF12), Mushkin SP2+ PC6400 5-5-5-12 2*2048= 4GB,
Leadtek 8800GTX, WD Raptop 150GB Gamer, WD 500GB AAKS, Silverstone Decathlon 750W, Windows Vista Home Premium 64, HP W2207