Samsung 930BF eller 204Ts??

Permalänk
Inaktiv

Samsung 930BF eller 204Ts??

Hello,

Har värsta dilemmat... tycker jag i alla fall

Försöker bestämma mig om jag ska ha en Samsung 19" 930BF eller en Samsung 20" 204Ts när jag väljer mitt datorpaket.

Jag kör mycke bilspel (LFS) och FPS (BF, CS, UT osv) och är helt såld på framerate och att det ska gå snabbt och lent och inte släpa efter... alls...

Vad jag förstår så är 930BF "bra för gaming" med sina 4ms vilket man tydligen inte helt kan lita på för att göra det mindre enkelt. Jag är dock även i "rätt så stort" behov av att ha 1600x1200 så jag får så många pokerbord som möjligt på skärmen, heh... samt att det e skönt i 3DSmax.

Min konkreta fråga är därmed kanske - skiljer sig 4ms och 16ms skärmarna tro i spel eller e det bara skitsnack? nån som testat?

Permalänk
Medlem

Köp 2 st 930BF så kan du ha många pokerbord..

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

Tuba, helt orelevant svar till kenny_lex:s fråga!

kenny_lex, jag har tyvärr aldrig kikat på en 4 ms skärm, men 16 ms
för fps-spel är enligt mig lite långsamt, har testspelat på en
19" 16ms skärm (tror märket var philips) och ghostingen var helt klart påtaglig.

Permalänk
Avstängd

skulle tro det skiljer en del.
har dock inga problem med min 204ts vare sig i spel eller film.
Men jag spelar dock BF2 samt enklare spel som COD2 och liknande.

inte mycket bilspel etc..

är nöjd med skärmen.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Har inte sett någon av skärmarna personligen men kan dra ett allmänt resonemang. 16 ms räcker för att "lura" ögat men eftersom standarden tillåter att man skriver ut den snabbaste förändringen på skärmen kommer en 16ms-skärm med all sannolikhet ha vissa förändringar som går långsammare än 16ms och därmed är den inte bra på den punkten.

En 4ms skärm har däremot ganska sannolikt alla förändringar under, eller max lika med, 16ms.

Eftersom du spelar mycket måste jag nog säga att 930BF är ditt val. Den andra skärmens prestandabrister kommer nog vara värre än att inte kunna köra 1600x1200.