Permalänk
Medlem

Asus X800xt-pe ?

Måste man ha i båda strömkablarna till grafikkortet ?

Edit: varför ser jag ingen temperatur på kortet ?

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Medlem

Om det finns 2 uttag bör du sätta i en kabel i varje, ja!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Jag har dock bara ett yttag på mitt Asus x800xtPE.

Permalänk
Medlem

Har du PCI-E har de normalt 1 uttag, AGP har oftast 2...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

jag har 7800GT med 2 uttag...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

En kompis köpte ett AGP Asus x800xt pe, där fanns 2 kontakter på kortet, men installations instructionerna var inte världens bästa och det följde bara med en vanlig molex kabel så det vara den enda vi kopplade in, den andra var storleken mindre, är dålig på namnen men... Hur som helst så funkar kortet iaf som det ska verkar de som, utslag på tempmätaren, bra poäng i 3dmark och allt... Vad gör de olika kontakterna egentligen och var ska den mindre kontakten i så fall anslutas???

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win11

Permalänk
Medlem

Man bör som ovansagda inlägg säger ansluta alla kontakter till sin utrustning för bästa effekt, sedan om det blir några molenex över gör inget

Men tempen kan du se i tex bios om ditt moderkort och grafikkortet stödjer detta.Annars finns bra programmvara att antigen laddahem gratis ifrån nätet, så du kan se olika tempraturer på ditt moderkort.Väldigt viktigt om man är lite nybörjare på överklockning.Då för hög värme kan ge antigen artefakter eller helt sonika ha sönder din utrustning.
Om inte jag har helt fel här brukar man få med några cd skivor med program till dem flesta moderkort där du kan se en massa olika tempraturer.Installera det du fick med vetja så kommer du säkert se tempen

Visa signatur

om jag har en dålig dag ska man formatera eller fotografera mitt bios på min sepeu

Permalänk
Medlem

Det är till AGP.. men kortet verkar vara sönder det fungerar inte alls bra.. fick bara 9500 i 3dmark03.. och på cpu test var det 0 fps i 2 minuter kanske.. Och jag har provat att lägga kortet i en annan dator men det fungerade lika dåligt där... men jag ska testa det ännu ikväll, men jag tror jag skickar tillbaka kortet..

Här är en bild på kortet.. Det är den gula kontakten som jag inte vet vart den ska...

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Medlem

Om du inte har någon extra strömsladd alls ikopplad får du dåliga resultat eftersom kortet inte kan prestera ens i närheten av sin vanliga förmåga. Stoppa i båda kontakterna, kan lösa många problem!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bia
Det är till AGP.. men kortet verkar vara sönder det fungerar inte alls bra.. fick bara 9500 i 3dmark03.. och på cpu test var det 0 fps i 2 minuter kanske.. Och jag har provat att lägga kortet i en annan dator men det fungerade lika dåligt där... men jag ska testa det ännu ikväll, men jag tror jag skickar tillbaka kortet..

Här är en bild på kortet.. Det är den gula kontakten som jag inte vet vart den ska...
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/IMG_2953.JPG

Precis samma kort och problem som jag har,är det ett asus AX800XT-PE ditt kort bia?

Den gula kontakten,finns det såna strömkontakter??

MvH alban:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Finns troligen såna ja eftersom det finns ett kontaktuttag på kortet..
Hur många pinnar är det på den?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

precis samma kort som jag..min gula kontakt där brevid är inte inkopplad ,vette fan vad den är till....funkar ändå ju..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Finns troligen såna ja eftersom det finns ett kontaktuttag på kortet..
Hur många pinnar är det på den?

Har kollat upp det nu,det är en ljud kontakt med 4 pinskontakt för jag körde in min sladd från dvdbrännaren,den passade perfekt så det är nog nån anslutning för ragekretsen på kortet eller?

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Den gula kontakten är VI (Video In). Denna kontakt finns i alla VIVO kort.
Den har ingenting med ström att göra.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Den gula kontakten är VI (Video In). Denna kontakt finns i alla VIVO kort.
Den har ingenting med ström att göra.

Så vi som sitter med ASUS AX800XT PE sitter med VIVOkort alltså eller är jag ute och snurrar nu datanusse??

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Så vi som sitter med ASUS AX800XT PE sitter med VIVOkort alltså eller är jag ute och snurrar nu datanusse??

Alla X800XT PE har VIVO vad jag vet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

ok,tack då vet jag ifall:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate