Spread Spectrum Clocking, vad är det?

Permalänk
Medlem

Spread Spectrum Clocking, vad är det?

Ja, vad är det för när jag ska ändra min sata drive till sata2 så vill han jag ska välja antingen disbale eller enable på detta, så vad är nu det?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

http://zone.ni.com/devzone/conceptd.nsf/webmain/EE6BC161F0C17...

Hört talas om google? Föreslår att du börjar använda det istället för att låta andra tänka åt dig

(Sorry om jag är otrevlig, men jag blir så trött på sånt här...)

Permalänk
Medlem

Redan letat fram den själv, just den sidan, men gav mig inte allt jag behövde...
men får inte fram om jag ska ta enable eller disable iaf.. nakcdel , fördel?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så tjänar du bäst prestandamässigt på att välja disable då Spread Spectrum Clocking enable ska minska risken för EMI-störningar som "kan" uppstå och störa andra komponenter i datorn men själv har jag jämt kört det på disable så prova med det först och ändra till enable om du får problem.

Permalänk
Medlem

SV: Spread Spectrum Clocking, vad är det?

-Nu är det ju några dagar sedan det här hände men personen här ifråga kanske får sig en tankeställare när/om han går in igen och läser detta:

-Om nu Herr Nilsson (peter.nilsson83) har vaknat på felsida och tycker att folk själv kan leta sig fram via goggle eller annan sökfunktion i stället för att svara trevligt som de flesta gör för de som söker råd i "just" detta "forum" som "just" är till för att svara på typ dessa "frågor" som Barry här ställde.

-Om Herr Nilsson nu retar sig allt jämt på detta så lägg inte in dina kommentarer då, bry dej inte om att svara då och hoppa över detta och "be quiet" så att säga! -Men du skall ju ha tack för att du tog dej tid att lägga in länken då!

Alltså: Sweclockers + Diskussionsforum = frågor och svar

-Det är så lätt och enkelt att hjälpa andra på ett trevligt sätt som "olirc" här gjorde istället, och då förklara hur det ligger till när man nu besitter kunskapen och svaret!

-Själv besatt jag inte med kunskapen då jag bara haft IDE diskar i 6½.. men nyligen så..
Antec Twelve Hundred
Asus Crosshair III Formula DDR3
AMD Phenom2 X4 965 3,4Ghz BE AM3
4GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz
Asus EAH4890/HTDI/1GD5 HD4890
1TB Western Digital Caviar GP SATA II
Win7 (idag)

mvh
bigingo
-An older, and more experiance person have spoken!:)

Permalänk
Medlem

1. 100% av alla trådfrågare kan finna sina svar mha kamrat Google
2. 70% av alla trådfrågare kan finna sina svar i swec's FAQ'er eller i liknande äldre trådar
3. När swec säljer annonsutrymme spelar antal besökare och inlägg stor roll, dvs kvantitet för kvalitet.

Nå't att fundera över...

"Det enda vi lärt av historien är att vi ingenting lärt"

Permalänk
Medlem

Re: SV: Spread Spectrum Clocking, vad är det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigingo
-Nu är det ju några dagar sedan det här hände men personen här ifråga kanske får sig en tankeställare när/om han går in igen och läser detta

Några år och några dagar sedan.

Sedan förstår jag inte mycket av ditt inlägg alls, och vad det har för anknytning till den här tråden.