Permalänk
Medlem

Ny dator

tjenna...
jag ska köpa ny dator. men har svårt att sätta både pris och komponenter.. därför undrar jag: vad ska jag ha?? priset på ALLT(chassi, prolle, grafik, mobo, minnen, psu, hdd) utom skärm hade jag tänkt runt 8000 helst lite mindre...

Det jag hade tänkt mig e
en opteron prolle(har hört att de e bra o billiga??)
x800gto..samma med den
skulle helst vilja ha ett dfi lanparty mobo.... inte värsta värstingen..
sen om grejjerna e prisvärda. de e en annan sak

är tacksam för svar.... vill ju inte köpa dåliga grejer för dyra pengar.

glömde skriva vad jag ska ha den till....... ska spela typ spel så som bf2, cs, MTX och sånna mellan krävande spel

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=151818

lr om det absolut måste vara under 8000kr kan du ta en 3000+ ist för 3500+...

Visa signatur

<||Datorn: prescott 3.0@3.75||2*512MB kingston valueram (400mhz)||asus P5GD1||Gainward 6600gt "gs"||superpi 1MB: 36sek||>

Permalänk
Medlem

men blir det inte billigar med en opteron????
har hört att de e lätta att överkocka.........

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem

Den sen bra ut men som 70rn4.... sa, kanske en opteron vore att föredra? Nu är jag inte helt säker men är inte en opteron 144 snabbare än 3500+? billigare är den iaf.
Sen grafikkortet skulle jag ha valt en sapphire x800GTO som kostar lite mer än den du visa, där är man 100% säker på att man kan låsa upp alla pipes. Är fireblade eller ultimate edition bättre?

Permalänk
Medlem

mmm de va nåt sånt jag oxo tänkte...

men resten vet jag inte vad som e prisvärt....

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk

Hur är det med Sapphire's kort egentligen? Så vitt jag vet är det väl GTO² från Sapphire som kan låsas upp, men den finns inte i Sverige. Det enda andra kort som jag sett bekräftade upplåsningar med är Connect3D's GTO 256MB kort.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

är det inte så att de har bytt från GTO² till GTO fireblade?isåfall finns det att fåtag i dem här i sverige

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.