Problem med simpelt javascript.

Permalänk

Problem med simpelt javascript.

Tja.
Började idag i skolan med en ny sida(på lektionstid:D). Jag ska lägga upp lite filmer och bilder på sidan.
När man håller över en bild som är länkad till en film så kommer det upp en sk. tooltip där det står information om filmen. Detta funkar som det ska i FF men i IE så hamnar den helt åt skogen. Kolla själv:

http://agge.no-ip.com/ninja/ninja.htm

här är javascriptet

<script> <!-- wmtt = null; document.onmousemove = updateWMTT; function updateWMTT(e) { //Habe ein paar Änderungen vorgenommen, damit das Script zum Layyout passt //Ist aber nur in diesem speziellen Fall notwendig x = (document.all) ? window.event.x + document.body.scrollLeft + 180: e.pageX; y = (document.all) ? window.event.y : e.pageY; if (wmtt != null) { wmtt.style.left = (x + 20 - 180) + "px"; wmtt.style.top = (y + 20) + "px"; } } function showWMTT(id) { wmtt = document.getElementById(id); wmtt.style.display = "block" } function hideWMTT() { wmtt.style.display = "none"; } //--> </script>

och här är cssen för .tooltip
.tooltip {
position:absolute;
display: none;
background-color: #000;
color:#fff;
float:left;
padding:10px;
max-width:200px;
}

Kan nån JavaGuru vara snäll att hjälpa mig så att toolipen hamnar på samma plats i IE och FF.
MVH Per Agge

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem
Permalänk

hehe ne om du kollar på sidan så märker du.. de oranga rutorna ska vara bildern med screens från filmerna. Eftersom det inte bara är swecare som ska se sidan så tycker jag ett sånt här script gör sig bra. Men du vet inte hur man ska lösa problemet Malesca?

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!