Lost Coast Techdemo till Half-Life 2 är ute nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
jag kör doom3 på High (är inte så FPS-känslig)
och maxar HL2
HL2 har också bumpmaps, om du inte märkt det, men de har använt en mycket mer diskret teknik där allt som blir belyst inte blänker som det har ett lager cellofan över sig. Jag håller med om att interaktiv ljussättning är sexigt, men jag tycker att doom3-motorn kunde gjort bra mycket snyggare bump-maps. jag har för mig att det även har o göra med specualr maps, men efterssom jag inte vet ngt om det området så undviker jag det

FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL

Dom använder normal mapping vilket ger betydligt bättre resultat!

För er teknik freak som vill läsa om det finns mycket bra läsning här
http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_mapping

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL

Dom använder normal mapping vilket ger betydligt bättre resultat!

För er teknik freak som vill läsa om det finns mycket bra läsning här
http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_mapping

det stämmer men de flesta vet inte vad skillnaden är, så jag skrev bumpmapping så folk skulle fatta jag visste faktiskt att HL2 använde normal mapping (sen om ni tror på mig eller inte får nu själva bestämma )

EDIT: värt att nämnas är att även Doom3 använder Normal Mapping, om man ska tro Wikipedia iallafall

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Jaha, är det bara för mig det inte fungerar. Spelet startar, och den suddiga bilden kommer upp men sen händer inte mer. Väntade säkert 5min utan att det hände någonting, fick starta om datorn med resetknappen till slut för varken ctrl-alt-del eller alt-tab fungerade. Några tips?

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag än så länge är besviken på hur utvecklarna har använt HDR. De har en tendens att dra på alldeles för mycket effekter, det är - som jag har sagt ett antal gånger tidigare - lensflare-fenomenet om igen ("Oooh, kolla den här coola effekten, släng på så mycket av den som möjligt!")

Med det sagt så känns det ändå som om Valve är på rätt väg. Även om det är en bra bit kvar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL

Vet du om en sak? Ett "FEL" hade räckt gott och väl. Tro mig. Du framstår bara som totalt jävla dum i huvudet... "Gör om! Gör rätt!"

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Jag måste säga att jag än så länge är besviken på hur utvecklarna har använt HDR. De har en tendens att dra på alldeles för mycket effekter, det är - som jag har sagt ett antal gånger tidigare - lensflare-fenomenet om igen ("Oooh, kolla den här coola effekten, släng på så mycket av den som möjligt!")

Med det sagt så känns det ändå som om Valve är på rätt väg. Även om det är en bra bit kvar.

Vet du om en sak? Ett "FEL" hade räckt gott och väl. Tro mig. Du framstår bara som totalt jävla dum i huvudet... "Gör om! Gör rätt!"

såså, inte gnälla nu... han försökte bara efterlikna en viss karaktär i ett visst barnprogram som har något med myror o elefanter o göra ^^

Iom att det var mig han sa fel (en massa gånger) till behöver inte du ta illa upp för det väl?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Kommer det en hel fullversion så småningom med Lost C?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
Kommer det en hel fullversion så småningom med Lost C?

Nej tyvärr, det är endast för att visa upp HDR och förbättringarna de gjort i source-motorn samt att testa om folk tycker om det, så att de kan fortsätta jobba med tekniken till nya spel osv.
Det hade varit roligt att se en fortsättning på Lost Coast dock, men det blir nog Aftermath här näst som Valve ger ut.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

jag hoppas att det blir aftermath härnäst, är riktigt sugen på en expansion till hl2 nu

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

*suck* går inte spela Lost Coast.
Har provat alla möjliga drivisar o kommit fram till att de senaste funkar sämst. Med 66.93
kan jag spela Doom 3 på ultra high quality, men med de senaste hackar de gärnet.
Ska jag spela Lost Coast oavsett drivisar så måste jag ha alla inställningar på lägsta....what...the.....fuck?

Nån vänlig själ som har tips att ge?

Visa signatur

"You are rotting, maggots in your coffin."
AMD64 3500+ | GeForce 6800LE | 1GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL FEL

Dom använder normal mapping vilket ger betydligt bättre resultat!

För er teknik freak som vill läsa om det finns mycket bra läsning här
http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_mapping

Det är inte fel att säga bump mapping eftersom normal mapping är just en avancerad bump mapping teknik. Lär inte finnas några spel som använder sig av den vanliga "basic" bump mapping metoden längre. Doom3 använder som sagt samma teknik.