Permalänk
Medlem

Vilken Wireless Router?

Wireless Router!

Tjena, Jag hade tänkt köpa en wireless router, lite små less på alla sladdar. Jag hade tänkt någon av dom har två

Router:
Netgear WGT624IS Wireless Firewall Router 108Mbps 802.11b/g
eller
D-Link DI-524 54Mbps Wireless Broadband Router

PCI Kort:
Netgear WG311TIS 108Mbps Wireless PCI-adapter
eller
Asus WL-138G WLAN 802.11g Wireless PCI-adapter 54Mbps

Användning: Har tänkt att dra lite saker och spela online spel. Vill inte ha usb pga att de inte ska vara nå vidare.

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Vad har du för ISP? Jag får för mig att D-Link + Telia = problem.

"SE HIT" i titeln känns för övrigt som dålig netikett.

Permalänk
Medlem

D-Link överhuvud taget är inget bra om man inte är villig att lägga en del pengar.
Princip alla deras billiga/budget produker är ganska dåliga däremot så är deras lite dyrare riktigt bra

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Köp grejer från 3com istället. Finns på bland annat Dustin och InWareHouse. Inte särskilt mycket dyrare.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Har BBB

Visa signatur

TBA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
"SE HIT" i titeln känns för övrigt som dålig netikett.

Mycket riktigt och det kommer jag att åtgärda!

Permalänk
Medlem

Netgear FWG114P skulle jag valt. Eller D-Link DGL-4300.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att du har samma märke på korten som routern.
Kolla upp vad du helst vill ha. Just nu finns ingen standard på högre hastighet än 54 och därför lär man inte få snabbare än 54 ifall man blandar. Du kanske inte är intresserad av snabbare än så?

Vad jag har valt att installera hemma är ASUS trådlösa set med Afterburner (125), men det fungerar som sagt endast ifall det är ASUSkort på nätet och de har samma teknik.

Ett annat tips ifall du vill ha ett stabilt nät är ifall du köper LinkSys. Det här märket är nämligen från Cisco, vilka är rätt kända och inte behöver någon närmare presentation.

Visa signatur

If you make it idiot proof, someone will find a better idiot.
----------------------------------------
Linux is like a Wigwam. No Gates, No Windows and an Apache inside.