Dota tråden 6.22 !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al0X
man kan väll inte kalla dom imba ifall det är items det beror på =)... jag tänker mer vilka skills dom har... t.ex phantom assasin som har både en grym critt o dodge... sen plussas det på med en blink strike ... helt klart bättre än många andra

Jo de kan man för de finns inte en hjälte i spelet som inte är lätt att ta utan bra items, naix är skitlätt om han bara har pt tex.

Permalänk
Medlem

njae håller inte redigt med... t.ex så är juh str heroes bättre än int heroes... iaf efter ett tag.. då dom tål så jefla mkt mer osv osv

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: skitbra :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Någonsin sett Naix med Black King Bar? Två Avatars. Kul. Eller Imba.

Iaf, så är vissa heroes väldigt mycket bättre än andra. Jag tycker själv det är de heroes som har enklast att döda creeps, eftersom de får enorm fördel i början av spelet på pengafroten.

Vilka heroes suger ni rejält med? Jag kan säga att Support Heroes är inte min grej. Vengeful Spirit (ja, hon är support) och Chen. Har nog aldrig haft sämre stats än när jag spelade dom. Fy fan.

Spelar ingen roll om han har 2 avatar får han bara inte in första slaget så är det lugnt.. Vengeful spirit är verkligen inte en support hjälte. Den gör ju så mycket skada att det inte är normalt sedan swappen så jäkla störande att möta.
Har kört en ganska rolig strat då jag spelade techies och min kompis körde vengeful han swap och stun och jag suicide :D.

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: skitbra :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
Spelar ingen roll om han har 2 avatar får han bara inte in första slaget så är det lugnt.. Vengeful spirit är verkligen inte en support hjälte. Den gör ju så mycket skada att det inte är normalt sedan swappen så jäkla störande att möta.
Har kört en ganska rolig strat då jag spelade techies och min kompis körde vengeful han swap och stun och jag suicide :D.

Om man har vengeful och techies är d ju rätt bra om techies lägger massa minor uppe vid sidan i mitten typ sen ställer sig vengeful där och byter plats med nån så han dör på minorna =]

Permalänk
Medlem

Kommer inte på vad han heter, men han som gör massa kopior av sig då han slår och de i sin tur kan göra en kopia.
Han med threads, sange&yasha, och 4 bashers är grymt bra.
Då kopiorna "får" items och de kan också procca.
Så man kan få typ runt 5 kopior lätt, vilket blir som om 6 persioner med 4 bashers var slår på dig, man kommer inte undan!

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

he phantom lancer tror jag han heter .... ... 8 kopior är max ..btw ... men han är gryyymt bra

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: skitbra :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
Spelar ingen roll om han har 2 avatar får han bara inte in första slaget så är det lugnt.. Vengeful spirit är verkligen inte en support hjälte. Den gör ju så mycket skada att det inte är normalt sedan swappen så jäkla störande att möta.
Har kört en ganska rolig strat då jag spelade techies och min kompis körde vengeful han swap och stun och jag suicide :D.

Vengeful: Swap, stun, aura, negativ effekt på fienden runtom en: Inte support? Jo, det är hon verkligen, fast jag kan förstå hur folk kan tyck annorlunda eftersom hon kan spara upp till en liten rejäl skada.

Iaf: Naix är imba, och jo det hjälper honom jävligt mycket med två avatars :/

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: skitbra :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvark
Om man har vengeful och techies är d ju rätt bra om techies lägger massa minor uppe vid sidan i mitten typ sen ställer sig vengeful där och byter plats med nån så han dör på minorna =]

Mycket lättare med swap ;). Fick beyond godlike i det gamet :p.
Evilned: Vengeful spirit är en herokiller först och främst.. Sedan det med naix det är en bra hjälte men helt klart inte den bästa.
Jag körde ett game ikväll som blev "ganska" långt med sandking i slutet hade jag 5 hearts då va jag imba... Alla heroes är imba med rätt items. Med naix kanske det krävs lite mindre items men det som gör han dålig är som sagt hans hp. Han är inte så bra när det är skillade personer som lirar de tar bara en nuker och nukar sönder han så han varken får pengar eller lvl.

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: skitbra :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
Mycket lättare med swap ;). Fick beyond godlike i det gamet :p.
Evilned: Vengeful spirit är en herokiller först och främst.. Sedan det med naix det är en bra hjälte men helt klart inte den bästa.
Jag körde ett game ikväll som blev "ganska" långt med sandking i slutet hade jag 5 hearts då va jag imba... Alla heroes är imba med rätt items. Med naix kanske det krävs lite mindre items men det som gör han dålig är som sagt hans hp. Han är inte så bra när det är skillade personer som lirar de tar bara en nuker och nukar sönder han så han varken får pengar eller lvl.

Nej, jag ser Vengeful som en ganska stark support faktiskt. Förutom stun har hon inget som karaktiserar en hero killer. Hennes höga skada är bra, men hon är för slö för att vara hero killer.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: skitbra :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Nej, jag ser Vengeful som en ganska stark support faktiskt. Förutom stun har hon inget som karaktiserar en hero killer. Hennes höga skada är bra, men hon är för slö för att vara hero killer.

Det som är bra med vengeful är om en hero försöker komma undan så är det bara att byta plats och döda den och attackspeeden är kanske lite seg men det går att fixa till med items.

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: skitbra :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypreMann
Det som är bra med vengeful är om en hero försöker komma undan så är det bara att byta plats och döda den och attackspeeden är kanske lite seg men det går att fixa till med items.

Ja, fast oftast är swap till för att transportera heron in till ens vänner. Jävligt användbar iaf. Om man inte råkar hamna mitt bland fiende creeps iaf...

Permalänk
Medlem

jag tror att swp är den mest irriterande ultin som finns, FAN VAD JAG HATAR DEN!!!

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Kommer inte på vad han heter, men han som gör massa kopior av sig då han slår och de i sin tur kan göra en kopia.
Han med threads, sange&yasha, och 4 bashers är grymt bra.
Då kopiorna "får" items och de kan också procca.
Så man kan få typ runt 5 kopior lätt, vilket blir som om 6 persioner med 4 bashers var slår på dig, man kommer inte undan!

Cranium basher funkar inte med kopiorna, det blir en sån där stun virvel över huvudet men ingen effekt. Så basher är inte så bra till Phantom Lancer. Tror du mig inte kan du gå in på www.dotaportal.com och läsa Phantom Lancer guiden i Premium Section.

Permalänk
Medlem

Aja fint med 6.28 och 2st nya heros nu.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk

Nerfat Spiritbreaker

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Nerfat Spiritbreaker

Det behövdes. Har inte testat de nya hjältarna, är de något att ha?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baggeman
Jag har nog sagt det tidigare, men Pudge är väldigt rolig. Meat Hook, Dismember + Rot, och spring sedan längs med hjälten men Rot aktiverat ala Tormented Soul och fånga honom i nödfall med en avslutande metahook =).

ha med dig omniknight som lägger repell precis innan rot...då tar han ingen skada själv

Permalänk
Medlem

dota är ett spel

Visa signatur

"In Case of Emergency, Break Screen"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Det behövdes. Har inte testat de nya hjältarna, är de något att ha?

Har bara provat magikern han va ganska rolig behövs nog en del speltid med för att bli riktigt bra med honom den andra har jag bara mött den va väldigt störande hade en kopia som slog på en och man kunde inte stoppa det va skitjobbigt då denna kopia också fick in en stun vid varje slag.

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artiq
Cranium basher funkar inte med kopiorna, det blir en sån där stun virvel över huvudet men ingen effekt. Så basher är inte så bra till Phantom Lancer. Tror du mig inte kan du gå in på www.dotaportal.com och läsa Phantom Lancer guiden i Premium Section.

Har gjort det själv. De rör sig ingenstans, så de måste vara stunnade.

Spiritbreaker äger fortfarande även efter nerfen.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Gondar rördes fan inte ens han e den jävligaste av jävliga fortfarande. Fan super crit + dodge i samma förbannade skill. Lycan e mer balancerad i alla fall hehe, breakern e väl lite mer balancerad, han har sagt att han nerfar dem en bit i taget. Men Gondar kan ju få slippa sin förbannade dodge i alla fall tycker man.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Ursprungligen inskrivet av artiq
Hmm... vadå naix bara är bra om man inte möter stunners? Hans avatar gör så att det inte går att stunna! naix med treads, satanic, sange and yahsa(efter satanic,annars får du ingen lifesteal), 2 bashers och hyperstone tar alla.

naixan e ju inte imba bara man lirar rätt mot han,
o sange o yasha o satanic stackar inte 2 orb effects, man väntar bara ut life stealerns avatar så har man typ pugna med dagon o decripyfy så e den sagan slut.

Permalänk
Medlem

2 orbeffects

Det är vist så att många här har fått för sig att orbeffects inte stackar.
Det är så att en heldel orbeffects stackar med varandra, och finns även några som stackar om man tar dom i rätt ordning osv...
Tycker alla ni som säger att dom inte gör det ska ta och tänka på en sak, N'aix med sange and yasha får han aldrig in "maim"? och fungerar inte hans lifesteal samtidigt? jo tro det eller ej vist fungerar det så.

//WarZy

Permalänk
Medlem

kan inte någon samla in lite om vilka effekter som stackar med varandra? skulle vara bra att veta =D

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Re: 2 orbeffects

Citat:

Ursprungligen inskrivet av warzy
Det är vist så att många här har fått för sig att orbeffects inte stackar.
Det är så att en heldel orbeffects stackar med varandra, och finns även några som stackar om man tar dom i rätt ordning osv...
Tycker alla ni som säger att dom inte gör det ska ta och tänka på en sak, N'aix med sange and yasha får han aldrig in "maim"? och fungerar inte hans lifesteal samtidigt? jo tro det eller ej vist fungerar det så.

//WarZy

naix lifesteal är ingen orbeffect, det är en aura så de är inte så konstigt att dom stackar...
Vilka items stackar om man sätter dom i rätt ordning? Jag har då inte sett några de är ju bara den sista orbeffecten som man sätt på som funkar.

Permalänk
Medlem

Här står det en massa om orb effect med tabeller osv.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Här står det en massa om orb effect med tabeller osv.

kan inte regga mig på den sidan
annars finns de på (om de e samma som jag tror):
http://forums.dota-allstars.com/index.php?showtopic=33822

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
kan inte någon samla in lite om vilka effekter som stackar med varandra? skulle vara bra att veta =D

Så vitt jag vet så är lifesteal den orbeffect som går över alla andra men gör du på rätt sätt så kan du få slow från Eye of Skadi OCH life steal. Jag har för mig att man måste köpa lifesteal först (Satanic, Helm of the Dominator eller Mask of Madness) och sedan köpa Eye of Skadi. Köper man Skadi först och lifesteal sen så får man bara lifesteal. Skadi och Sange & Yasha funkar också ihop men då måste man köpa Skadi först har jag för mig. Har dock aldrig sett Diffusual Blade/Manta Style funka med någon annan orbeffect, har heller inte sett lifesteal funka med Sange & Yasha. Stygian funkar med Sange & Yasha, resten vet jag ej. Som sagt, var noga med vad du köper först och tänk på att lifesteal överstrider allt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
naix lifesteal är ingen orbeffect, det är en aura så de är inte så konstigt att dom stackar...
Vilka items stackar om man sätter dom i rätt ordning? Jag har då inte sett några de är ju bara den sista orbeffecten som man sätt på som funkar.

Du har rätt i att Naixs lifesteal är ingen orbeffect men den är verkligen inte en aura, jag tror du tänker på Leoric. Kul om alla allies i närheten får Naixs lifesteal. Fusk jue. Som jag skrev så är det inte alltid den sista orben som funkar utan lifesteal overstrider allt.

The drunken idiot has spoken, now it's time for his nap.

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drunken_Idiot
Du har rätt i att Naixs lifesteal är ingen orbeffect men den är verkligen inte en aura, jag tror du tänker på Leoric. Kul om alla allies i närheten får Naixs lifesteal. Fusk jue. Som jag skrev så är det inte alltid den sista orben som funkar utan lifesteal overstrider allt.

The drunken idiot has spoken, now it's time for his nap.

Naix lifesteal ÄR en aura. Inte i den meningen att man hjälper nära hjältar/units. Men i editorn är den det. Kanske har de helt enkelt satt radien på auran till 0. Men en aura är det.

Permalänk
Medlem

är det inte så att life steal som orb o skadi bara stackar om det är en hero med ranged som skaffar det? och sen det där med manta style, läste lite på www.dota-allstars.com forutmet igår och där stog det i den finurliga tabbellen att om motståndaren har mana så kör det på manta styles effect och när mannan tar slut sätter den andra orb effecten in