GeForce 7800 GTX 512MB dyker upp

Permalänk
Melding Plague

GeForce 7800 GTX 512MB dyker upp

<font style="font-size: 10pt"><b>GeForce 7800 GTX 512MB dyker upp</b></font> <small class="small">fredag 11 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Några svenska butiker har nu börjat sälja GeForce 7800 GTX 512MB. Priset ligger på mellan 7500 kronor och 8000 kronor vilket inte direkt är oväntat men förmodligen en besvikelse för de som hoppades på ett pris närmre 6500 kronor.
<br />
<br />Medlemmar på olika utländska diskussionsforum har redan fått tag på det här grafikkortet men då det inte finns drivrutiner som känner igen modellen än så finns det inga tillförlitliga prestandatester. En medlem på forumet <a href="http://www.nvnews.net/vbulletin/showpost.php?p=741502&postcou..." target="_blank">NVNews</a> hade exempelvis stora problem att köra 3dMark05 med sitt grafikkort från tillverkaren XFX.
<br />
<br />Recensioner om grafikkortet lär dyka upp nästa vecka.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fy satan va dyrt :/ kostar lika mkt som jag gav för datorn i sign ju

Permalänk
Medlem

Ajdå =/
Jag som fuderade på att köpa de om priset hamnade under 7000kr, men det blir nog inget med de

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Nästa År,vänta lite, före Jul är allt för dyrt-men sen.....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Vilken jävla butik säljer det? Har kollat komplett/db/dustin/shg/styggapojken/JMEData och Kylning.com... ingen av dom har de... skulle sita fint med en länk till butik med kortet

Permalänk
Medlem

på overclockers.se hade dom iaf "Leadtek WinFast PX7800GTX TDH VIVO 512MB Extreme Limited Edition"...
men det var ej i lager..

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Komplett.se

Detta kort är fortfarande under NDA så det är minst sagt "intressant" att vissa butiker säljer det trots detta...

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Din mamma va dyrt....

Permalänk

ser ut som ATI´s X1800XT tar hem första ronden med 512mb kortet om dom fr ut de på marknaden då priset är mer "vettigt" tycker det är för jävligt hur dom får härja på med priser en normal person har ju inte en skymning av att kunna köpa ett sånt kort 7-8000kr är ju sinnesjuka priser

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ser ut som ATI´s X1800XT tar hem första ronden med 512mb kortet om dom fr ut de på marknaden då priset är mer "vettigt" tycker det är för jävligt hur dom får härja på med priser en normal person har ju inte en skymning av att kunna köpa ett sånt kort 7-8000kr är ju sinnesjuka priser

Första ronden? Nvidia kortet släpps nästa vecka.... När/hur och var kommer X81800XT.. några här har nämnt nästa år

Permalänk

precis som morkiz han säger..

fattar inte vad ati sysslar med.
tycker dom borde gå i konkurs

HA! ne det tycker jag inte. då hade inte nvidia haft nåt att köra över :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Första ronden? Nvidia kortet släpps nästa vecka.... När/hur och var kommer X81800XT.. några här har nämnt nästa år

De har redan börjat dyka upp runt om i världen men de tar slut snabbt. ATI sa i ett pressmeddelande nyligen att de har skickat ut "tusentals" X1800XT till butiker men vi får väl se hur det är med den saken...

När de kommer till hit till Sverige är en annan fråga, brukar ju ta lite längre tid innan de dyker upp här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
precis som morkiz han säger..

fattar inte vad ati sysslar med.
tycker dom borde gå i konkurs

HA! ne det tycker jag inte. då hade inte nvidia haft nåt att köra över :/

suck...

Permalänk
Medlem

Ja, det är verkligen konstigt och intressant på samma gång. Jag tror priserna kommer bli mycket humanare när kortet väl har lanserats!

För övrigt tycker jag att Nvidia är ganska grymma. Det tog 3-4 månader för ATi att släppa sin s.k "GTX" killer [som f.ö inte alls visade sig vara speciellt överlägsen], och som någon på XS.org sade: "det tog tre eller fyra dagar för Nvidia att svara". GTX 512MB finns tillochmed tillsalu i vissa affärer innan kortet ens har lanserats....Oh my.

-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Detta kort är fortfarande under NDA så det är minst sagt "intressant" att vissa butiker säljer det trots detta...

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

ja jag skiter i vem som får ut vad först

men jag står fortfarande fast vid att 7-8K för ett jävla grafikkort är alldeles för mycke pengar skulle aldrig betala så mycket för ett graffe om det var det sista som fanns på denna jord det är fantasi priser sedan om det står Nvidia eller ATI så äre skitsamma jag skulle aldrig betala så mycket för ett graffe

EB games har erbjudande där man kan få 7spel plus Xbox360 med trådlös handkontroll för det priset gissa vart mina pengar går...................?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ja jag skiter i vem som får ut vad först

men jag står fortfarande fast vid att 7-8K för ett jävla grafikkort är alldeles för mycke pengar skulle aldrig betala så mycket för ett graffe om det var det sista som fanns på denna jord det är fantasi priser sedan om det står Nvidia eller ATI så äre skitsamma jag skulle aldrig betala så mycket för ett graffe

EB games har erbjudande där man kan få 7spel plus Xbox360 med trådlös handkontroll för det priset gissa vart mina pengar går...................?

Ahhh.. bara att dra in på spriten några veckor jue

Permalänk

ja iof

men faktun kvarstår 8K för ett graffe är fantasi summor njae knakse inte för folk som har en 10mille+ på kontot då äre ju små potatis
men ta en som har familj fru barn knaper lön sedan ska man dessutom ha ett graffekort till nya datorn somkostar 8000 detr är orimligt därav menar jag om OM ATI får ut sina 512mb kort så är dom ju mer prisvärd då dom inte kostar 8000kr st som Nvidias gör vad tänker Nvidia med egentligen detta kort är ju för miljonärer eller ungkarlar eller andra rika gubbar knappast för en vanlig arbetare

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Jesus det måste vara riktigt stor skillnad på en tusenlapp.
Istället för 6000:- så kommer det att kosta 7000:- och????????och????????och?????
Hade varit stor skillnad om det kostade från 500:- till 1500:-....
Vill man ha det bästa så får man betala för det,,,,,hade köpt det även om det kostade 10 000:-
Bra jobbat NVIDIA!!!!!!!

Nääää,,, ja e inte rik!!!!! Men jag har ett jobb.

Visa signatur

Lian LI PC767,DFI Lanparty UT SLI-DR EXPERT,OCZ PC 4000 2Gig Platinum,XFX 7900GTX 512Mb,Amd FX-60+.Raptor 74G X2,WD 400gig X2,Fatality1,

Permalänk
Hedersmedlem

finns på Akiba som vanligt...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Hedersmedlem

7800GTX 512MB-korten släpps på måndag, vet minst en butik som kommer ha dem i lager då

Två sådana och ett Asus A8N 32X eller varför inte ett DFI Expert

landar på en 15-16k bara för moderkort samt grafikkort. JA TACK NEJ TACK!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Avstängd

komplett får in sina xt den 1 dec
skulle vara kul och se AA + AF strid mellan XT och GTX 512 tro ändå att ati tar hem det förutom doom 3 + Q4 på sin höjd(Vill ej ha massor av nvida fanboys som fortfarande tror att gtx 256 är bättre än xt korten )

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

kortet är ju inte till för alla utan bara för dom som har pengar o vill ha begär precis som Nvidia sa att detta kort skulle vara exklusiv precis som en ferrari dyr o stor vill ha status men få kan köpa dessa ..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
finns på Akiba som vanligt...

Akiba?

Permalänk
Medlem

Vi får vänta på testerna mellan XT och GTX 512mb helst i SLI och CF med.

Asså 7500-8000kr, då skall resultatet dubblas i 3d-mark för att man skall kunna motivera det

Visa signatur

/ Domini

Permalänk
Medlem

3DMark som så säger inte ett skit hur korten egentligen presterar i spel.. ser hellre ordentliga speltester av det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
komplett får in sina xt den 1 dec
skulle vara kul och se AA + AF strid mellan XT och GTX 512 tro ändå att ati tar hem det förutom doom 3 + Q4 på sin höjd(Vill ej ha massor av nvida fanboys som fortfarande tror att gtx 256 är bättre än xt korten )

gosse. du får nog vakna upp lite

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Finns inte Spel för detta en.Varför köpa son där Graffe.....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk

priset på varan i detta fall 512MB grafikkort är bara ren ekonomi. Finns kalkyler för hur man skall lansera en produkt. Först skall man sätta priset högt och få sålt till de som måste ha det senaste. när den marknaden mättats skall man sänka och få sålt till "allmänheten", sen kanske nästa kort lanserars och vårat 512MB kort blir då ännu lite billigare. Priset beroende på varans tillvärkningskostad är förlegat nu är det hur högt priset kan gå för specific målgrupp. Det finns ju onekligen personer som betalar 7000-8000 för ett grafikkort vilket är extremt mycket mer än vad det kostar att göra. Samma sak som att det är billigare att göra en sort och sedan strypa den billigare varianten än att designa och göra produktritningar för två olika modeller. Tillvärkningspriset för både den strypta och top of the line kortet är mer eller mindre samma medans priset sjunker ganska mycket för det strypta. Företagen vill ha konkurrenskraftiga produkter på alla markander, dåliga kort, medium, bra och grymma kort bara för att maximera vinsten och få sålt till alla målgrupper som finns där ute. Så priset i sig är inte för dyrt, folk är onekligen beredda att betala just detta, har man inte pengarna får man går ner ett snäpp och köpa ett billigare kort helt enkelt.

Permalänk

man behöver 512mb i grafikminne för att kunna lira på högsta grafikinställningar på vissa spel. Så vill man ha nVidia kort med 512mb så är det bara att slå till.... funderar själv på det... men väntar tills priset sänkts

Permalänk

skillanden i prestanda mellan GTX 512 och XT 512 kan ju inte vara som natt o dag medan priset är jusrt detta så hellre X1800XT 512 än 7800GTX 512 varför priset sedan om det skilljer en eller 4fps de emellan är skitsamma för mig för nån 10-15fps skillnad lär det ju inte vara i alla spel kanske i D# Q4 men det är ju Nvidia specifika spel ju

nä blire ettt nytt kort så äre X1800XT i så fall

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Ska köpa 2 st:)

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]