adrenalin spel... vilka tycker du?

Permalänk

adrenalin spel... vilka tycker du?

Hej!

Ni vet de spelen som man verkligen fastnar vid.
De spelen som får hela kroppen att pumpa och man jobbar i 100% konstant och det är först när man sliter blicken från skärmen man inser att man svettas och man känner hur adrenalinet pumpar i hela kroppen.

till exempel need for speed most wanted demot där man blir jagad av polis och man kör och kör och kör för att komma undan och man känner hur jävla roligt det är.

vilka spel får du denna känsla av? vilka spel skulle du placera under kategorin AdrenalinSpel

Permalänk
Medlem

Call of Duty 2, Alien vs Predator 2 och UT spelen (eller egentligen alla likanande spel) är de jag kommer att tänka på

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Fortfarande bara UT (gamla) som lyckats med det under riktigt hårda klanmatcher, för mig iaf.

Permalänk
Medlem

qw ctf klan matcher...
överlägset det mest jobbiga.
snabbaste spel som gjorts.

svettades som en gris på matcher.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Tänket tipsa om Most Wanted när jag såg titeln, men det hade du redan kommit på själv

En riktigt hård match i Quake 3 Arena får adrenalinet att pumpa.
Oftast är det bättre i multiplayerspel tycker jag.

Edit: Alien vs Predator på den där banan när man glider ner från någon grotta och kommer ut på en stor plan. Så spawnas det oändligt med aliens som kommer skuttande genom en passage. Det är grymt spännande när man kör multiplayer och alla skriker av rädsla när det kommer fler och fler och man knappt hinner med att skjuta

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

harpan??

ne men UT är det enda det gamla goa spelet...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

[Kan innehålla spoilers till spelet Call of Cthulhu till Xbox]

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth när man blir jagad av byborna i hotellet, fy fan vilken svettig situation huvudkaraktären befinner sig i!

Man vaknar liggandes i sin säng mitt i natten av att någon försöker sparka upp dörren, sedan börjar det roliga. Hotellet översvärmas av galna bybor beväpnade med allt ifrån rak-knivar till hagelbössor, medan man själv inte har ett endaste eldvapen. Ens uppgift blir att kuta fort som tusan från ena änden av hotellet till det andra genom de andra tomma rummen och fort låsa dörrarna man passerar - aldrig varit så "on the edge" förr som i just denna bit av spelet.

Så jag placerar detta spel i just denna kategori, ty det finns fler scener i spelet där man enerverat försöker kuta ifrån olika sorters monster och tingest. Spelet har också en creepy atmosfär, man är hela tiden på spänn - rekommenderas varmt, eller kanske inte till folk med svaga hjärtan eller högt blodtryck.

Sedan har vi ju gamla goda Alien versus Predator, helst ska det spelas som marine.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

mostwanted har alldeles för lite känsla för att jag ska leva mig in såpass
nä men Q3 mot polare brukar vara lite påfrestande

Permalänk
Medlem

Under klanmatch i swat4, när man hinner deffa bomben när det är 0,5 sekunder kvar.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

cs

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
cs

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem

Hur kan nån tycka att cs är adrenalinfyllt? Det måste ju vara bland det slöaste gameplayet jag har sett... Förutom de flesta RPG:n då...

I WoW flödade adrenalinet också för mig.. speciellt i Warsong Gulch när man ble vriktigt inne i det

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Burnout spelen.

Permalänk
Medlem

DooM 3...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Hur kan nån tycka att cs är adrenalinfyllt? Det måste ju vara bland det slöaste gameplayet jag har sett... Förutom de flesta RPG:n då...

I WoW flödade adrenalinet också för mig.. speciellt i Warsong Gulch när man ble vriktigt inne i det

När man lyckas överleva fast flera stycket stormar in mot en, det är oftast då adrenalinet flödar i cs. Man blir uppspelt av att klara sig fast de är många fler.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk

Jag brukar inte leva mig in i spel till den graden. FEAR kanske.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
cs

walla jag svär jag började skaka som fan när jag körde det en gång.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

Jag måste nog säga Quake. Riktigt snabbt gameplay som verkligen testar uthålligheten och reflexerna.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Painkiller

Permalänk
Sötast

Battlegrounds i World of Warcraft är verkligen enormt krävande av både sinnet och kroppen, verkligen "tyngre" och mäktigare än vad man kan tro när man tittar på det

Skulle gissa att det är p.ga möjligheterna...

Om man tar vilket fps som helst så vet du.... "detta kan hända" men i battlegrounds.... där kan fan allt hända

Permalänk

world of sensible soccer...mycket viktig och avgörande match.....det står 1-1....bara några minuter kvar på matchen....har bollen...anfaller...möter 3 backar....lyckas att finta backarna.....skjuter!!..
sånna tillfällen får adrenalinet att pumpa.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

1on1 i diverse shooters, när man känner att man har något att spela för.

Permalänk
Medlem

Adrenalinspel? Jag säger bara: WWIIOL: Battleground Europe
PvP at its best (men kanske inte så bra för ett dåligt hjärta).

När du t.ex. försvarar en viktig byggnad med flera fiendetanks på väg mot den, du har med ditt gevär redan skjutit 10 stycken av fiendens infanterister som gör allt för att inta den. Dina kamrater är redan döda. Kan du försvara byggnaden tills dess att mer hjälp kommer, om den kommer? Adrenalinet pumpar på med pulsen i 190 medan du försöker gömma dig i ruinerna och nästa våg av fiendeinfanteri kommer när som helst...

Eller när du sitter i en lada nära ett vägskäl med din PanzerkampfwagenIIIH och hör en hel kolonn med brittiska Crusadertanks komma längs vägen, mullret blir högre och högre. Den tank du har är en av få ni har tillgång till just här eftersom man inte trodde fienden skulle attackera här.
Du kanske kan ta ut några stycken när de kommer runt hörnet innan de hinner reagera.
Du har chansen att reducera fiendens attackstyrka och kanske kommer de dina som finns i staden bakom dig att med sina små resuser kunna klara av den omedelbart förestående attacken om du lyckas väl, men då gäller det att du bedömer avståndet till vägen rätt, ställer in siktet därefter samt siktar och träffar fiendetanksen på rätt ställe för att slå ut dem. Inom en minut är de här...

Eller när du och dina två kamrater är på väg mot fiendeterritorium i era Supermarine Spitfire Mk.V B-flygplan. Ni ska ge understöd åt marktrupperna som attackerar den tyska staden Stadtkyll. På inflygningen på 3000m ser ni plötsligt flera fiendeplan en bit framför er, två stycken Messerschmitt Bf-109F-4 som eskorterar fem stycken Junkers Ju-87B-2 Stukabombar-plan. De är just i färd med att börja sina dykningar mot de brittiska tanksen som rycker fram mot Stadtkyll. Ni är tre mot två, ska alla tre gå på de tyska fighterplanen eller hinner ni genskjuta stukabombarna? Kampen kan börja...

De två första exemplen är sånt som jag själv har upplevt och jag kan lova att det dunkade på rätt bra i kroppen
Lyckades ta med mig fyra till innan jag stöp med geväret i högsta hugg då jag försvarade en viktig vapendepå mot en stor fransk attack.
Av kolonnen fick jag två Daimler-scoutbilar och tre Crusader Mark III innan de förstod vad som hände och manövrerade ut mig. Vi tappade ändå byn men det köpte oss troligen några minuter.

Visa signatur

Workstation: 4670K@4GHz, GA-Z87X-UD5H, GTX970 4GB, 32GB DDR3, Kingston 480GB.
Spel1: Haswell 4670K@3,8GHz, GA-Z87X-UD5H, ROG STRIX-RX460-O4G-GAMING, 16GB DDR3, Toshiba A100 120GB, CM 500W, FD Node 304
Spel2: Haswell 4690K@3,6GHz, GA-H97N-WIFI, MSI GTX960, 16GB DDR3, 840 Pro 120GB, Corsair CX550M, Antec Sonata SOLO
Server1: Ryzen 3900X, ASRock Pro4, 32GB DDR4 ECC, 58TB RAID1, Debian, IPC 4129N
Server2: HPDL380G5 (32GB ECC, 6x512GB RAID5) Proxmox/Debian. Switch: HP 5130-48G-4SFP

Permalänk

burnout,GTR,RE3 nemesis,delar av Farenheit,SH2(när man möter conehead andra gången), spökhuset i början av Vampire bloodlines m.m

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crillelundh
burnout,GTR,RE3 nemesis,delar av Farenheit,SH2(när man möter conehead andra gången), spökhuset i början av Vampire bloodlines m.m

Hah. Det jävla spökhuset gjorde att jag kastade spelet ;D
Blev så less på att smyga omkring med billiga ljudeffekter för att helt plötsligt dö direkt av en värmepanna, eller vafan det var. Man tvärdog om det ramlade något i huvet också har jag för mig.

Tss. Kommer inte på något spel nu.
Kanske har lite för mycket distans till spel

Permalänk

Att vara pirat i EVE Online.
När man hittar ett lämpligt byte på scannern och inleder attacken. Om det går åt helvete har man några dagars pengasparande framför sig, så det känns verkligen som att det är på liv och död.

Inget annat spel gör mig så skakig.

Permalänk
Medlem

Dance Dance Revolution och Pump It Up (samt alla andra dansspel) passar jävligt bra in på din beskrivning :p.

Samma sak med de flesta bemani-spel iofs. Tex på beatmania, när man är på sista delen av en låt man aldrig klarat innan, och har uppe livmätaren högt :).

Permalänk

-Max Payne 1
-Burnout 3 och nyare
-Mario Kart 64 på battle
-Golden Eye, när man är instängd i ett rum och en är utanför och vaktar med Bazooka.

Permalänk
Medlem

Mitt förslag är

Trauma Center: Under the Knife

Svettigt värre..

Permalänk
Medlem

Iofs väldigt sega spel, men jag säger Silent Hill serien.
När man inte har någon ammo kvar och bara har nått fattigt järnrör att slåss med eller liknande och har en jävla massa monster efter sig.
Då blir man lite nojjig

Sen måste jag säga att Super Smash Brothers: Melee är ganska adrenalinframkallande om man kör mot 3 polare samtidigt och alla är ganska bra.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt